[Leopard] kinderziektes, wanneer houden ze op?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.796 views

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik vraag me af wanneer Leopard nou eindelijk eens volwassen zal zijn. Ik heb regelmatig last van Leopard d'r kinderziektes:
  • Zojuist iets nieuws: een hap uit de rechterkant van m'n menubalk na het wakker maken van m'n Powerbook met Cinema Display aangesloten
  • Het is vaak voorgekomen dat m'n audio drivers niet goed geinstalleerd waren na het opstarten. Het is zelfs voorgekomen dat tijdens het muziek luisteren opeens de driver crashde. Resultaat is geen geluid + een disabled tekentje dat getoond wordt als je het volume verandert. Ach, het komt weinig voor, dus ga er niet al te veel energie in steken.
  • De wakker worden problematiek van laptops. Ik draai geen iStat, waarvan het verwijderen meestal het probleem oplost. Verder heb ik safe sleep uitgezet, waarna het probleem vaker voorkwam dan daarvoor. Nu staat safe sleep weer aan en komt het probleem weer minder voor. Dat het minder voorkomt betekent echter niet dat het opgelost is. Weer iets dat weinig voorkomt => niet de energie waard om 't op te lossen.
  • iTunes start automatisch op... geen gigantisch probleem, want ik gebruik het programma constant. Het duurt echter wel langer om op te starten en ik heb er niet om gevraagd! ("open at login" staat niet aan. Ik heb geen iPod op 't ding aangesloten. De recente topic die erover lijkt te gaan heb ik gezien)
Al met al zijn er veel kleine probleempjes die ik tegenkom in Leopard waar ik me aan stoor. Geen van allen zo belangrijk om er een punt van te maken, maar cumulatief zijn die dingen jammer.

Er zitten te veel mooie dingen in Leopard (zoals Quicklook) om te downgraden naar Tiger, maar door al die gedoe'tjes betrap ik mezelf erop dat het toch soms overwogen wordt.

Zijn er meer mensen die zich storen aan de kinderziekten? Wellicht zelfs de downgrade gedaan hebben?

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik gebruik nu een aantal weken Leopard vrij intensief, maar ben vooralsnog niet tegen de problemen aangelopen zoals jij die hebt. Leopard heeft zo z'n eigenaardigheden, maar er is vooralsnog goed mee te werken.

Heb je overigens een upgrade gedaan vanaf Tiger of een schone installatie gemaakt? Een upgrade kan nl. wel 'ns van dit soort vage problemen opleveren.

Overigens was het met Tiger in het begin ook doffe ellende. Pas na een aantal updates draaide Tiger stabiel.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Arathorn8
Daedalus schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:10:
Heb je overigens een upgrade gedaan vanaf Tiger of een schone installatie gemaakt? Een upgrade kan nl. wel 'ns van dit soort vage problemen opleveren.
Ik heb in eerste instantie een upgrade gedaan. Was idd een buggy install. Kort daarna besloten een clean install te doen, wat veel beter bevallen is. Op al die kleine dingetjes, zoals het bovenstaande, na.

• CeYNoX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01-2025
Die "hap uit balk" heb ik ook soms, maar dan is er van resolutie gewisseld (door bijvoorbeeld een spel) en als ik dan terug kom in de desktop is het idd zo. Zodra ik echter een app aanklik (zoals Mail) dan is de balk gelijk weer in orde.

http://www.last.fm/user/ceynox/

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Ach, je moet eens veel gaan werken met Spaces. De helft van de applicaties kan er niet goed mee over weg. Ik heb dan niet over CS3 progsels. Gewoon Quicktime, Pages, Adium e.d. Helft van de tijd komt het venster terug maar mis je allemaal elementen. Erg vervelend.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een paar kleine probleempjes, maar het meest irritante voor mij is dat als ik muziek afspeel met iTunes dat soms de muziek ineens pauzeert en ik zelf weer op play moet drukken. Sja... wordt wel eens opgelost. ;)

Hap uit de menubalk komt hier ook voor als ik een spel heb gespeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 03-04-2008 18:45 ]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik heb zelf ook last van een aantal kleine dingetjes die mij ook af en toe doen denken om terug te stappen naar tiger. Maar inderdaad, quick look en spaces vind ik gewoon veel te handig om afstand van te doen. Echter heb ik hele andere problemen als jij hebt, maar ik heb ook een MacBook.

1. Muisknoppen die ermee ophouden.
Ik heb wel eens dat een van mijn muisknoppen (ik gebruik vooral mijn 2 duimknoppen veel voor spaces en expose) het niet meer doet. Indrukken van die knop geeft dan het zelfde effect als mijn linker muisknop. Alleen een reboot lost dit op.

2. Vastlopen van Finder.
Ik heb regelmatig dat mijn finder vastloopt. Ik noem het wel vastlopen, maar het zijn eigenlijk meerdere dingen die allemaal op te lossen zijn met het forceer restarten van Finder. Wat ik wel eens heb: Niet meer kunnen slepen vanuit finder, 100% cpu gebruik zonder reden, finderbalk aan de linkerkant krijgt geen nieuwe drives (usb en dmg) en shares (gedeelde mappen) meer.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 09:33

Blaasvis

Cidora \o/

ik gebruik het op mijn werk en thuis zeer intensief, maar ik ben geen van deze problemen tegengekomen. beide heb ik gewoon geupgrade.
enige probleem dat ik ooit ben tegengekomen in leopard was dat cisco en virualbox niet meer werkte.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 18:10

ratz

Gadgetgeek

Ik herken me helemaal niet in jullie problemen. Wake-up gaat altijd goed, geen vastlopers en spaces werkt echt fantastisch.
Heb een schone Leopard installatie op een nieuwe MBP.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:17

Q

Au Contraire Mon Capitan!

1. Af en toe moet ik mijn macbook weer dichtklappen en open doen, anders komt er geen login box uit sleep.

2. finder loopt soms vast en neemt zo de hele computer mee

3. safari loopt soms vast en neemt soms de gehele computer mee

Slechte zaak.

Verwijderd

Ik gebruik Leopard nu al vanaf het begin heel intenstief (±5-8 uur per dag) en ik heb nog geen last gehad van welk bovenstaand punt dan ook. Misschien werkt hij beter met nieuwe hardware?

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

In het begin (10.5.0) vond ik Leopard inderdaad ook te buggy (om mee te werken); ik heb dan ook na niet al te lang aarzelen gedowngraded naar Tiger. Maar sinds 10.5.2 werkt alles eigenlijk naar behoren bij mij... Ik gebruik het atm ook vrij intensief: zo'n 10 tot 12 uur per dag.

MacBookLast.fmfacebook

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik werk dagelijks zon 12 uur onder leopard 10.5.2.
Ik heb dit allemaal niet wat jullie melden.
Ik heb wel een keer een vaag probleem gehad dat me mac elk uur rebootte (echt precies om het uur)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 09:14
Misschien staat het opstarten van QuickTime bij je Account ingesteld als toepassing die moet worden gestart na/bij het opstarten? Ik heb er evenwel geen last van en heb eigenlijk helemaal geen problemen met OS X 10.5.2. Draai OS X op 24" iMac van twee maanden oud...

• Arathorn8
Het zou idd te maken kunnen hebben met de oude hardware. Ik werk op een last-gen Powerbook: 1.67GHz G4, 1.5GB RAM.

Wie heeft oude hardware + kuurtjes, wie heeft nieuwe hardware + kuurtjes ?

• Genya
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Ik heb een MacBook (13-inch Mid 2007) en ik ondervind sinds 10.5.2 en de daarmee verbonden grafische update vrijwel geen problemen meer. Dingen als system preferences oid starten zelfs beduidend sneller op dan onder Mac OS 10.4.

MacBookLast.fmfacebook

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Ik heb erggg last van graphical glitches. Eerst was het alleen op mijn mac pro dus ik dacht dat daarvan misschien de videokaart kapot was maar nu zie ik het ook regelmatig op mijn powerbook. In tiger had ik dit zeker weten niet. Weekend ga ik nog eens tiger installeren om het 1 en ander te testen.

Nog een ander klein irritant bugje: Verplaats "system utilities.app" uit de standaard lokatie en je kan niet meer automatisch verbinden met je voorkeurs netwerken.

Klaagzeur :D

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb op mijn 15" mpb 2.2 met 10.5.2 alleen problemen met het ontwaken uit de slaapstand. 9 vd 10 keer komt ie niet goed uit z'n slaap en is een harde reset noodzakelijk.

verder nog geen problemen tegengekomen die je omschrijft.

Hoop dat er voor dat slaapstand probleem toch heel snel een goede fix beschikbaar komt :(

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-02 21:38

Apache

amateur software devver

G-PHREAK schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:09:
ik heb op mijn 15" mpb 2.2 met 10.5.2 alleen problemen met het ontwaken uit de slaapstand. 9 vd 10 keer komt ie niet goed uit z'n slaap en is een harde reset noodzakelijk.

verder nog geen problemen tegengekomen die je omschrijft.

Hoop dat er voor dat slaapstand probleem toch heel snel een goede fix beschikbaar komt :(
Harde reset? is een opnieuw dichtdoen, moment wachten tot hij op sleep gaat en dan terug opendoen niet mogelijk? Ik heb er ook last van, het ergst van al lijkt nog dat het enkel is met login window, dat mac's zonder dat login window wel gewoon goed en snel uit sleep mode komen, dat mag mij toch niet zo'n zeer groot probleem lijken om dat op te lossen?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-02 13:59

bakvis

Tweakers.Nerd

Het enige waar ik als kersverse mac gebruiker (nu 7 weken) last van heb is dat je meerdere malen je wachtwoord moet invoeren als je je macbook 2x hebt open en dicht geklapt. Dit is het enige waar ik me aan erger, de rest ben ik niet tegen gekomen.

Mijn Specs

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
10.5.3 komt eraan, daarin zullen denk ik een aantal kinderziektes opgelost worden. Ik heb zelf nergens last van, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is.

http://www.macrumors.com/...-os-x-10-5-3-9d12-seeded/

• Storm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 14:40
Hier heb ik Leopard op een ibook g4 staan. Mijn accuduur is van 4 uur met Tiger naar nu een max van 30 minuten gegaan. Ook fijn dat hij meteen uitvalt als de accu op is, waarbij al een keer Leopard niet meer wilde starten en de datum altijd weer op 1970 staat. Ik denk dat ik maar eens terug ga naar Tiger....

Verwijderd

Ik heb nergens last van. Het valt me wel op dat mn MBP Penryn steeds langzamer opstart. Zal wel normaal zijn naarmate de schijf voller raakt.

Ik snap alleen nog niet waarom ik niet een bestand uit mijn mappen kan knippen en vervolgens plakken in een andere map...

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik kan ook nog wel een boekje optrekken over Leopard. Ik ben direct overstapt van Windows naar Leopard, maar toch erger ik me aan een aantal dingen:
  • Als ik een DVD in mijn Macbook stopt loopt het apparaat standaard vast, waarna ik heel mijn Macbook opnieuw moet opstarten (press the start-button, enz). De oorzaak zit in het opstarten van DVD player, of Front Row. Deze staat dus nu standaard uit, maar een DVD kijken betekent eerst opnieuw opstarten.
  • Mail wil regelmatig geen mail meer ontvangen via IMAP. Oplossing is het opnieuw opstarten van Mail, maar afsluiten werkt dan alleen geforceerd.
  • Een DashboardClient loopt af en toe 100% CPU te trekken, wat behoorlijk lastig is met het werken op een accu. Het gebeurt vrijwel alleen maar als ik geen internet heb, en dan werk ik juist op de accu.
Het geheel is nog steeds beter als Windows, maar ik ben inmiddels al lang niet meer 'verliefd'. Wat mij betreft heeft Apple nog wat werk te doen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Arathorn8 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:45:
Het zou idd te maken kunnen hebben met de oude hardware. Ik werk op een last-gen Powerbook: 1.67GHz G4, 1.5GB RAM.

Wie heeft oude hardware + kuurtjes, wie heeft nieuwe hardware + kuurtjes ?
heb leopard met de laatste update geinstalleerd op menne ibook 800mhz 12inch laptop en heb geen problemen meer met flash content afspelen. Het gaat nu vrij soepel. Helaas is de parental control gedeelte nog steeds bij mij niet werkend en loopt de besturingssysteem steeds vast als ik iets wil aanvinken. Andere probleem is dat de resolutieinstelling na elke reboot steeds weer terug gaat naar de standaard resolutie. Al met al beleef ik nog steeds plezier met me 800mhz+online streaming films.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Arathorn8
Hoewel de problemen allemaal vrij weinig met elkaar te maken hebben is er toch een overeenkomst: de oorzaak is dat het OS nog niet volwassen is. Ik heb Tiger vanaf 10.4.7 gebruikt en daarbij nauwelijks problemen gezien. De update 10.5.3 is wat mij betreft welkom... wellicht lost het wat problemen op waar ik last van heb.

Tot die tijd, denk ik toch dat het beste meldpunt voor dit soort problemen het Apple discussion forum is. Er bestaat een kans dat je probleem via dit forum bij de developers terecht komt.

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan om bij 10.4 te blijven.

Eigenlijk vind ik het ook niet meer dan logisch dat je het eerste jaar kampt met dit soort kinderziektes..
Een OS als osx of vista is gewoon in mijn ogen te ingewikkeld om direct goed te werken.

Gelukkig zijn de bugs in leopard minder erg dan in vista *-)

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
wallie-s schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:03:
Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan om bij 10.4 te blijven.

Eigenlijk vind ik het ook niet meer dan logisch dat je het eerste jaar kampt met dit soort kinderziektes..
Een OS als osx of vista is gewoon in mijn ogen te ingewikkeld om direct goed te werken.

Gelukkig zijn de bugs in leopard minder erg dan in vista *-)
Ik ben sinds 2,5 week overgestapt op Leopard, en ben nog geen problemen tegen gekomen eigenlijk. Ondanks dat ik toch vrij intensief gebruik maak van m'n mac!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ondanks dat ik slechts een week Leopard draai moet ik zeggen dat ik maar 1 probleem ben tegen gekomen en dat is dat het geluid in Front Row niet meer over Airtunes verstuurd wordt. Dit was wel het geval in Tiger. Verder ben ik zeer content over de verbeteringen van Finder (ook al mist dit nog wel wat handigheidjes) en Time Machine.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Oude hardware hier (single G5 1.8) en 0,0 problemen. Het enige wat Leopard vaker lijkt te doen is de focus stelen als je wat op de achtergrond opstart (een beetje zoals Windows dat ook doet) en dat deed Tiger eigenlijk niet. Dat lijkt me helaas alleen geen bug.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Op m'n Mini CD 1.66 niet al teveel problemen. Bij een herstart na updates pakt ie de ethernet drivers niet, een paar keer herstarten lost het weer op. En bij gebruik van Core Image en Core Video tegelijk krijg ik grafische corrupties maar dat zou ook door de niet bepaald krachtige GMA 950 kunnen komen natuurlijk.

• iworx
  • Laatst online: 08-02 07:55
Ook hier heel intensieve Leopard gebruiker op Mac Pro en Macbook Pro. Geen van voorgenoemde problemen. Gemiddelde uptime per systeem toch altijd een 14 dagen tussen de reboots.

Tientallen sleeps en wakeups - no problems whatsoever.

This space intentionally left blank.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 16:46

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

dot.K schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:40:
Ook hier heel intensieve Leopard gebruiker op Mac Pro en Macbook Pro. Geen van voorgenoemde problemen. Gemiddelde uptime per systeem toch altijd een 14 dagen tussen de reboots.

Tientallen sleeps en wakeups - no problems whatsoever.
Dat laatste schijnt te liggen aan sluimeren met adapter - weer er uit halen zonder en andersom.

Cogito Ergo Credo

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:25
Krisp schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:30:
  • Mail wil regelmatig geen mail meer ontvangen via IMAP. Oplossing is het opnieuw opstarten van Mail, maar afsluiten werkt dan alleen geforceerd.
Hier herken ik me zeker in. Verder met enige regelmaat een complete vastloper; ik wil alleen geen vergelijkingen maken met Tiger, omdat ik m'n MacBook toen nog niet zo veel gebruikte als nu. Wel merk ook ik het steeds trager opstarten. Dat deed Tiger wel echt stukken sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door Z-Dragon op 06-04-2008 18:55 ]

^ Wat hij zegt.

• Tjebakka
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Zonet moest ik na een panic in cpu 1 (raport) opnieuw opstarten, zou dat aan leopard kunnen liggen?

If it aint fixed, it's broken.

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-02 11:37
Ik heb Leopard op een Powerbook 12" G4 1,5GiG (laatste uitvoering) en een MBP 17" 1,2 2.16GHz en 2GiG.
Op beide geen problemen. De Powerbook is van mijn vriendin en die is redelijk standaard. Ik "probeer" nogal veel en test diverse programma's (veel installeren en verwijderen) en wat torrent verkeer. Ben gestopt met azeurus ivm instabiliteit, overgegaan op transmission.
Geen problemen met DVD's, opstarten en kernel panics.
Accu gebruik is beide normaal. De MBP haalt met gemak 2,5 uur en de Powerbook makkelijk 3 uur.
Enige is dat ik verschillende apps heb die nog niet helemaal Leo proof waren. Zoals safari plug-ins en spirited away. Geen problemen met iStat trouwens.
Over het algemeen heel tevreden.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik zelf ondervind alleen, ineens Kernel panics (http://macmiep.nl/cursusimages/14xkernelpanic.jpg) na gebruik met Desktop Manager. Das het enige waar ik voor Leopard nooit last van had. Verder zijn alle problemen m.b.t. het Eduroam netwerk bij mij al heel lang opgelost.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Op zich tevreden over onze Macbook 13", 2.2 Ghz (Okt 07), maar onlangs liep de hele handel dusdanig vast dat leopard niet meer wilde opstarten, iets met foute nodes. Hij wilde zelfs niet meer de hardware test van de leopard dvd opstarten

Ding ligt nu bij de reparatie omdat hij ook erg heet werd en er scheuren in de behuizing kwamen (bekend probleem blijkbaar) Ik hoop dat het goed komt want ik erger me mateloos aan de Dell Vista bak waarop ik het nu moet doen.

Echter, nu heeft mijn vader na het draaien van de laatste updates, dezelfde problemen op zijn iMac 20", niet meer willen opstarten, geen enkele reaktie op muisklikken of andere input. Weird. Mij gaat 'm nu maar herinstalleren en dan maar hopen dat timemachine z'n werk wel goed heeft gedaan.

Oh ja, wij hebben inderdaad ook last van die 100% cpu vretende dashboard widgets

[ Voor 5% gewijzigd door divvid op 06-04-2008 22:18 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 13:53

iMars

Full time prutser

Ik heb een MacBook Pro van feb '07. 2.33GHz C2D en 2GB ram.

Ik vind Leopard echt trager als 10.4.x. Ik heb 2GB ram, waarvan er meestal rond de 500 ~ 600MB in gebruik is. En toch iedere keer dat draaiende strandballetje. Misschien komt dat omdat ik nog 20GB van de 120GB vrij heb van mijn harddisk. Een ander oorzaak zou kunnen zijn dat ik geen clean install heb, maar een upgrade.

Maar ik stoor me er mateloos aan. Heb nog even eraan gedacht om 4GB ram te nemen, maar ik zie iedere keer dat ik gewoon RAM over houdt, dus daar zou het niet aan mogen liggen neem ik aan...

Koop hier mijn P1 reader :)

• vacuumcleaner
webmail schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:28:
Ik heb een MacBook Pro van feb '07. 2.33GHz C2D en 2GB ram.

Ik vind Leopard echt trager als 10.4.x. Ik heb 2GB ram, waarvan er meestal rond de 500 ~ 600MB in gebruik is. En toch iedere keer dat draaiende strandballetje. Misschien komt dat omdat ik nog 20GB van de 120GB vrij heb van mijn harddisk. Een ander oorzaak zou kunnen zijn dat ik geen clean install heb, maar een upgrade.

Maar ik stoor me er mateloos aan. Heb nog even eraan gedacht om 4GB ram te nemen, maar ik zie iedere keer dat ik gewoon RAM over houdt, dus daar zou het niet aan mogen liggen neem ik aan...
Dan zou ik toch eerst een clean install proberen. Ik heb meerdere verhalen gelezen hierover inclusief de "problemen" die jij omschrijft.

Zelf draai ik 10.5.2 op een MB 2.0Ghz C2D & 2GB en ondervind geen snelheidsproblemen tov Tiger.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• iworx
  • Laatst online: 08-02 07:55
jopiek schreef op zondag 06 april 2008 @ 08:41:
[...]
Dat laatste schijnt te liggen aan sluimeren met adapter - weer er uit halen zonder en andersom.
Wuh? Spraakverwarring waarschijnlijk - ik probeerde gewoon aan te geven dat ie zonder problemen ging slapen en weer wakker werd ;)

This space intentionally left blank.

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tsja,

Het 802.1 probleem met eduroam verbindingen is ook nog steeds niet verholpen terwijl heel veel universiteiten en hogescholen daar problemen mee ondervinden...

http://discussions.apple....hreadID=1201613&tstart=45

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb hier 10.5.2 probleemloos draaien op m'n MB. Heb 1 keer meegemaakt dat hij niet meer uit de slaapstand wilde komen, maar verder niets meegemaakt.
Zelfs op m'n non-Apple Mac draait 10.5.2 verbazend soepel. Zelfs 10.5.1 en 10.5.0 gaven weinig problemen. Dus ik heb geen reden tot klagen hier. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:53
BlackMage schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:21:
Ik heb zelf ook last van een aantal kleine dingetjes die mij ook af en toe doen denken om terug te stappen naar tiger. Maar inderdaad, quick look en spaces vind ik gewoon veel te handig om afstand van te doen. Echter heb ik hele andere problemen als jij hebt, maar ik heb ook een MacBook.

1. Muisknoppen die ermee ophouden.
Ik heb wel eens dat een van mijn muisknoppen (ik gebruik vooral mijn 2 duimknoppen veel voor spaces en expose) het niet meer doet. Indrukken van die knop geeft dan het zelfde effect als mijn linker muisknop. Alleen een reboot lost dit op.

2. Vastlopen van Finder.
Ik heb regelmatig dat mijn finder vastloopt. Ik noem het wel vastlopen, maar het zijn eigenlijk meerdere dingen die allemaal op te lossen zijn met het forceer restarten van Finder. Wat ik wel eens heb: Niet meer kunnen slepen vanuit finder, 100% cpu gebruik zonder reden, finderbalk aan de linkerkant krijgt geen nieuwe drives (usb en dmg) en shares (gedeelde mappen) meer.
Draai je toevallig regelmatig World of Warcraft?

Die verklooit bij mij namelijk regelmatig de Spaces en Expose settings. Normaliter zouden die goed terug gezet moeten worden na afsluitign van WOW, maar zo af en toe, dan gaat dat niet goed en moet ik OF rebooten OF de keybindings/mousebutton bindings opnieuw instellen.

• vacuumcleaner
Vhond schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:27:
Tsja,

Het 802.1 probleem met eduroam verbindingen is ook nog steeds niet verholpen terwijl heel veel universiteiten en hogescholen daar problemen mee ondervinden...

http://discussions.apple....hreadID=1201613&tstart=45
Is dat het... Ik loop sinds mijn installatie van Leopard zo te pielen met de instellingen om verbinding te kunnen maken hier op de VU. Verbinding valt steeds weg, geen IP adres, etc.
Ligt dus gewoon aan Leopard :S

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We kunnen in ieder geval concluderen dat er mensen zijn bij wie Leopard prima draait en dat er mensen zijn die continu problemen hebben met Leopard. Mensen die een stabiel en vertrouwd OS willen gebruiken, kunnen het beste nog even bij Tiger blijven. Daar zijn na 11 updates de grootste kreukels wel glad gestreken.

Aangezien dit topic steeds meer op een opsomtopic begint te lijken, heeft het weinig zin om het nog langer open te houden. Mensen die een specifieke probleem hebben, mogen hiervoor een nieuw topic openen (die uiteraard voldoet aan de richtlijnen zoals gegeven in Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007)).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.