Ik vraag me af wanneer Leopard nou eindelijk eens volwassen zal zijn. Ik heb regelmatig last van Leopard d'r kinderziektes:
Er zitten te veel mooie dingen in Leopard (zoals Quicklook) om te downgraden naar Tiger, maar door al die gedoe'tjes betrap ik mezelf erop dat het toch soms overwogen wordt.
Zijn er meer mensen die zich storen aan de kinderziekten? Wellicht zelfs de downgrade gedaan hebben?
- Zojuist iets nieuws: een hap uit de rechterkant van m'n menubalk na het wakker maken van m'n Powerbook met Cinema Display aangesloten
- Het is vaak voorgekomen dat m'n audio drivers niet goed geinstalleerd waren na het opstarten. Het is zelfs voorgekomen dat tijdens het muziek luisteren opeens de driver crashde. Resultaat is geen geluid + een disabled tekentje dat getoond wordt als je het volume verandert. Ach, het komt weinig voor, dus ga er niet al te veel energie in steken.
- De wakker worden problematiek van laptops. Ik draai geen iStat, waarvan het verwijderen meestal het probleem oplost. Verder heb ik safe sleep uitgezet, waarna het probleem vaker voorkwam dan daarvoor. Nu staat safe sleep weer aan en komt het probleem weer minder voor. Dat het minder voorkomt betekent echter niet dat het opgelost is. Weer iets dat weinig voorkomt => niet de energie waard om 't op te lossen.
- iTunes start automatisch op... geen gigantisch probleem, want ik gebruik het programma constant. Het duurt echter wel langer om op te starten en ik heb er niet om gevraagd! ("open at login" staat niet aan. Ik heb geen iPod op 't ding aangesloten. De recente topic die erover lijkt te gaan heb ik gezien)
Er zitten te veel mooie dingen in Leopard (zoals Quicklook) om te downgraden naar Tiger, maar door al die gedoe'tjes betrap ik mezelf erop dat het toch soms overwogen wordt.
Zijn er meer mensen die zich storen aan de kinderziekten? Wellicht zelfs de downgrade gedaan hebben?
"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live