Moddereren van gewijzigde berichten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Af en toe kom ik een gewijzigd bericht tegen, met een score waar ik het absoluut niet mee eens ben, maar die wel bevestigd wordt door tig andere gebruikers. De kans is dan ook reëel dat het de inhoud voor de wijziging, die score wel rechtvaardigt.
Ik vind het vervelend dat je je reactie nog kan wijzigen nadat iemand hem gemod heeft. Als de inhoud van een bericht wijzigt, is het grootste deel van de moderaties toch niet meer relevant? Want hoe moet je daar nu correct op moddereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

In principe kun je de reactie modereren op basis van hoe de reactie nu is. Je kunt namelijk niet exact weten wat hij allemaal aangepast heeft in zijn edit, er staat zelfs geen percentage bij. Daarnaast mag je een gebruiker ook de mogelijkheid geven zijn reactie te verbeteren (en de moderaties erop dus ook).

De al gegeven moderaties kunnen daarbij dus positief of juist negatief uitpakken. Mocht een reactie in jouw ogen verkeerd staan, dan kun je hem melden in Het kleine-mismoderatietopic deel VI om als nog te corrigeren :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Die discussie is hier al vaker gevoerd. De algemene conclusie was voor zover ik mij kan herinneren dat het naadel van mogen editen niet opweegt tegen het voordeel. De mods voor de edit kunnen geen mismods worden genoemd, wanneer je hem na de edit tegen komt dien je hem gewoon naar de post die er dan staat te modereren. Eventueel kan je hem in het mismodtopic melden zodat de score alsnog juist uit komt, maar een eventueel te lage score is het risico van de user aangezien hij dan maar meteen de volledige post had moeten posten.

Gewoon modereren wat er dan staat dus!

edit: wat wolkje zecht dus.

Wel wil ik nog even toevoegen dat wanneer het duidelijk een first post is, dus snel ff wat posten en daarna editen, ik het ook niet af zal keuren wanneer men gewoon de lagere score uitdeelt. Dit word echter alleen duidelijk wanneer dit adhv de reacties af te leiden is. Overigens waren niet alle pro/powermods het met het "afstraffen" van dit first post gedrag eens, dus daar kan je in alle vrijheid zelf je keuze in maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Arne op 03-04-2008 14:56 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

allereerst 'eens zijn' met een reactie is geen kwalificatie die een hogere score rechtvaardigd...

een hoge score zou eigenlijk geen teken moeten zijn dat iemand een mening weergeeft waar velen het mee eens zijn.
Helaas is dat in de realiteit wel vaak zo, doordat een groot aantal mensen snel 'mening-modden' (alhoewel ik de indruk heb dat dat momenteel minder zijn dan vroeger)

Evenmin vind ik het aannemelijk dat personen hun reactie die een hoge score krijgt, dusdanig gaan wijzigen, dat ze opeens een 'lagere moderatiescore' gaan rkijgen door ennelijk een wijziging die je de argumenten en onderbouwing zou weghalen...

In dat geval zou ik gewoon eerder afgaan op je eigen oordeel en zelf die score geven die je rechtvaardig vind, zonder te kijken naar welke score anderen toewezen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
allereerst 'eens zijn' met een reactie is geen kwalificatie die een hogere score rechtvaardigd...
Hij heeft het over een score waar hij het niet mee eens is. Ik snap niet wat dat met het al dan niet eens zijn met de reactie te maken heeft. Ook ik ben het wel eens niet met een score eens, lang leve het mismodtopic!

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik heb het inderdaad over de scores en niet over de inhoud van het bericht. Het zal inderdaad ook niet vaak voorkomen dat mensen hun bericht wijzigen en een lagere verdienen (het gebeurt wel, met "mod maar weg" berichten), maar andersom gebeurt vaker.

Hoe zit dat dan met de afwijking? Stel dat ik een bericht (als enige) -1 geef, en dat het nadien gewijzigd wordt zodat het een +1 verdient. Krijg ik dan een -2 afwijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Alfredo schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:05:
Hoe zit dat dan met de afwijking? Stel dat ik een bericht (als enige) -1 geef, en dat het nadien gewijzigd wordt zodat het een +1 verdient. Krijg ik dan een -2 afwijking?
Helaas, ja. Maar dat zal niet snel voorkomen. Iemand die van een -1 een +1 post weet te editen, moet ik nog tegenkomen. Plus vaak zal de reactie dan al flink op -1 gemod zijn (ervan uitgaande dat -1 de correcte score was in 1e instantie), dus zal het des te langer duren voordat +1 gehaald wordt. Als het überhaupt lukt.

Daar komt dan nog bij, dat een paar keer een grotere afwijking hebben niet erg is. Daarom werkt de ModBot ook met het gemiddelde :) Je hoeft je er geen zorgen over te maken, zolang je niet alléén maar reacties modereert die verkeerd staan in jouw ogen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1