Een paar weken geleden heb ik voor het eerst een zogenaamde modellendag meegemaakt, georganiseerd door een fotoclub. Ik heb hier gelegenheid gehad verschillende modellen te fotograferen. Helaas paste het schoentje voor de draadloze flitsers niet op mijn camera en moest ik daardoor mijn eigen (inbouw)flitser gebruiken. Toch viel het resultaat me mee, daarom hier een testcase. Modelfotografie was voor mij helemaal nieuw en het was in het begin wel een beetje wennen. Hoe wil ik het model hebben en hoe geef ik aanwijzingen? Het model zelf had ook geen ervaring, maar dat vond ik eigenlijk wel fijn. Hier een paar foto's:

Ik heb de foto's omgezet naar zwart/wit omdat de kleuren nogal schreeuwerig waren en ik het ook wel vond passen bij de sfeer. Behalve z/w-omzetting en croppen heb ik niets aan de foto's bewerkt. Ik ben zelf redelijk tevreden, aangezien het mijn eerste shoot was en de verlichting dus een beetje lastig was. Ik zie alleen dat de blik van het model steeds ongeveer hetzelfde is en dat vind ik jammer. Dat is iets waar ik een volgende keer meer op zal gaan letten. Hebben jullie nog andere feedback?

Ik heb de foto's omgezet naar zwart/wit omdat de kleuren nogal schreeuwerig waren en ik het ook wel vond passen bij de sfeer. Behalve z/w-omzetting en croppen heb ik niets aan de foto's bewerkt. Ik ben zelf redelijk tevreden, aangezien het mijn eerste shoot was en de verlichting dus een beetje lastig was. Ik zie alleen dat de blik van het model steeds ongeveer hetzelfde is en dat vind ik jammer. Dat is iets waar ik een volgende keer meer op zal gaan letten. Hebben jullie nog andere feedback?