Toon posts:

Aansluiten draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Mijn werkgever heeft thuis een Zyxel P-2602H-D. Eigenlijk een gewoon adsl modem met een DHCP functie. Nu wil ik een draadloos netwerk aan gaan leggen maar werkt het niet met een draadloze netwerk router omdat ze allebei een DHCP functie hebben. Wie heeft er een advies? Het huis is net nieuw en muren zo dik als een bunker dus het is wel noodzaak om overal signaal te hebben.

Alvast bedankt!

Gr, Paul

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 14:16
DHCP op de router of op het modem uitschakelen?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Schakel de Router functie van de router uit en maak er een accesspoint van.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Of in in een van de twee de dhcp uitzetten, of kijken of de draadloze router een Wan poort heeft en daar de modem inprikken. wat voor Wireless is het trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit inderdaad net een stukje te lezen van hyperbart voor het omzetten van de router naar accespoint. Moet ik dat wel alle poorten opnieuw doorzetten of is dat een domme vraag?

Verwijderd

Topicstarter
Een D-Link - DIR-635

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

AeroTech2

The One doesn't excist

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:35:
Ik zit inderdaad net een stukje te lezen van hyperbart voor het omzetten van de router naar accespoint. Moet ik dat wel alle poorten opnieuw doorzetten of is dat een domme vraag?
Je hoeft je poorten niet opnieuw open te zetten of je moet bijvoorbeeld bepaalde poorten willen openzetten voor het hosten van een ventrilo server ofzo alleen is niet nodig ;)
Verder hoef je alleen maar de DHCP van je router uitteschakelen en je ip's renewen op je pc's en klaar is kees ;)

\

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 11:05
Waarom vervang je de niet-draadloze ADSL modem/router niet gewoon door een ADSL modem/router die wel draadloos kan?

Dan heb je maar een apparaat en voorkom je conflicten zoals die je nu hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Bart© op 03-04-2008 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb je wel gelijk in alleen kost dat weer 130 eurotjes.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:17:
Heb je wel gelijk in alleen kost dat weer 130 eurotjes.
En is helemaal niet nodig :)

Lees even de volgende topics door en dan moet je er prima uitkomen:

Port forwarden lukt niet, DHCP probleem?
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
De situatie laten zoals het is en dan een kabeltje vanaf modem/router LAN (1,2,3,4) naar wireless router WAN port laten lopen is ook nog een optie. Hierbij wel te zorgen dat de routers elkaar niet in de weg zitten. Bijvoorbeeld modem range: 192.168.1.1xx ,wireless router range: 192.168.2.1xx .
Pagina: 1