Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Hey,

Sinds gister zijn we hier thuis overgestapt naar internet van Telfort. Hier kwam ook een nieuwe modem bij kijken. Deze modem, een ZyXEL 2602R, is niet bedoeld voor draadloos internet. Wij hebben hier thuis echter een Linksys WRT54GS staan die voor het draadloos netwerk zorgt. Nu heb ik dit na een hele middag + avond gekloot aan de praat gekregen.

Mijn netwerk ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/5944/netwerkopstellingez0.jpg

Zodra ik via deze opstelling werk, kan ik niet inloggen in de ZyXEL (niet via pc, niet via draadloos) Indien ik wil inloggen in de ZyXEL zal ik eerst de linksys ertussenuit moeten halen en de pc rechtstreeks aan moeten sluiten op de ZyXEL.

Het probleem is nu dat in zowel de ZyXEL als de Linksys DHCP aanstaat. Ik weet dat deze in de Linksys eigenlijk uit moet staan (verbeter me als het niet zo is) Zodra ik DHCP daar echter uit zet. Heeft mijn pc geen internet meer (draadloos wel)

Nu wil ik een poort open zetten alleen dit lukt niet, dit komt waarschijnlijk door de DHCP-instellingen. Ik heb namelijk in de ZyXEL aangegeven om poort X door te verwijzen naar de linksys (192.168.1.101) in mijn linksys wordt poort X doorverwezen naar mijn laptop (192.168.1.106)
Theoretisch gezien zou dit toch moeten kloppen?? Echter blijft de poort gesloten.
Ik heb ook al geprobeerd om de ZyXEL door te verwijzen naar 192.168.1.100 (pc) maar ook dit maakte niks uit.

Ik denk zelf dat dit te maken heeft met de DHCP instellingen, heb ik daar gister al de hele dag mee zitten kloten en de enige manier dat zowel de pc als mijn laptop internet hebben, is door DHCP in ZyXEL EN de linksys aan te zetten..

Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb. Weet iemand wat er mis is met mijn instellingen en wat ik zou moeten veranderen? Zelf heb ik namelijk vrij weinig verstand van netwerken en instellingen van routers, wat misschien ook verklaard waarom het mij een hele middag heeft gekost om het aan de praat te krijgen ;)

mvg,
DjRex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
je linsys kan toch DHCP relay-en? ik weet het niet zeker hoor, maarre, waarom zou je bij je zyxel moeten kunnen? kun je niet zeggen dat je linksys in het DMZ staat en portforwarding via de linksys laten regelen?

offtopic:
super TS, vind ik

[ Voor 9% gewijzigd door sjongenelen op 01-04-2008 15:19 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
TheNymf schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:19:
je linsys kan toch DHCP relay-en? ik weet het niet zeker hoor, maarre, waarom zou je bij je zyxel moeten kunnen? kun je niet zeggen dat je linksys in het DMZ staat en portforwarding via de linksys laten regelen?

offtopic:
super TS, vind ik
Ik heb nou dus in de ZyXEL gezegd dat hij poort X naar de linksys moet forwarden en vanuit de linksys gezegd dat hij hem naar mijn laptop moet forwarden. Dat zou theoretisch gezien toch moeten kloppen?

Zodra DHCP bij allebei aanstaat werkt het internet perfect, alleen werkt bovenstaand verhaaltje dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Faeshaas op 01-04-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde opstelling.
Op de Zyxel laat je DHCP aanstaan. Kortom, je laat hem zoals hij is na de installatie.
De Linksys router, zet je op Bridged. Klaar is kees.
Nu wordt al het verkeer van je Zyxel dwars door de Linksys naar je pc's gestuurd en andersom.

Als je (later) specifieke portforwardings wilt doen voor bepaalde programma's op bijvoorbeeld PC A, dan configureer je die op je Zyxel router. NIET op de Linksys!!!

Op de clients stel je ook DHCP in als je dat wilt. Ze krijgen dan een IP adres van je Zyxel.
Mocht dat niet werken probeer het dan eens met een vast ip adres op 1 van de pc's. Daarbij is de Default Gateway en DNS 1, het interne IP adres van de Zyxel (192.168.1.254)
Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergat te melden dat je dus in de Zyxel geen porten hoeft door te sturen naar je Linksys om draadloos te kunnen internetten. Alleen als je op een pc bijv. een FTP server hebt draaien dan moet je die vanuit de Zyxel portforwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk eens hier: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Daar staat duidelijk uitgelegd hoe je de boel zo kan aansluiten dat je draadloze router alleen nog maar als accesspoint fungeerd en dus verder niet meer in de weg zit met extra DHCP server, NAT etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 01-04-2008 15:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je mag nooit twee DHCP servers in dezelfde range hebben, dat geeft problemen. Je hebt dus twee opties:
- Je laat de Linksys ip 's uitdelen in een andere range (bijvoorbeeld 192.168.2.x)
- Je gebruikt de Linksys als switch en accespoint en laat het router werk over aan de Zyxel.

In jou geval zou ik kiezen voor optie 2. Om het werkend te krijgen moet je de volgende stappen ondernemen:

- Sluit de kabel vanaf de Zyxel aan op de [/b]LAN[/b] poort van de Linksys. De WAN poort laat je dus ongebruikt!
- Stel de Zyxel zo in dat de DHCP daarvan ip's gaat uitdelen in een beperkte range (bijvoorbeeld vanaf 192.168.1.100 tot 192.168.1.255).
- Je Linkys geeft je nu als vast een ip buiten de range van de DHCP server (bijvoorbeeld 192.168.1.10)
- De DHCP op je Linksys schakel je uit.
- Je stelt het draadloze netwerk van je Linksys in naar je eigen voorkeuren.

Je hebt nu alles werkend. Poorten forwarden hoeft je voortaan alleen nog maar op je Zyxel te doen.

De Zyxell kun je dan bereiken via 192.168.1.1 en de Linksys kun je dan bereiken via 192.168.1.10 (tenminste als je die het ip hebt gegeven uit bovenstaande voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is dus optie 2? :P

En dat is ook de oplossing die wordt besproken in het topic dat ik zojuist aanhaalde. En dat is ook wel de meest wenselijke oplossing eigenlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 01-04-2008 15:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Goed topic. Ik heb dezelfde opstelling en regelmatig kan ik wel verbinding maken met de router, maar heb ik geen internet. Na opnieuw aanzetten van de Linksys lukt het wel meestal.
Ook krijg ik met geen mogelijkheid toegang tot mijn eigen TeamSpeak server (die ik op dezelfde pc host).
Ik heb DD-WRT op de Linksys gezet aangezien het portforwarden met de originele firmware niet goed ging. Dit kan ook jouw probleem zijn.

Hoe kom je in de Zyxel? Ik heb alles gewoon aangesloten zoals in de brief van Telfort staat en alles staat dus nog op standaard.
Ik moest toen ook de laptop direct aan de modem hangen.

Al gevonden :X
192.168.1.254
password: 1234

[ Voor 12% gewijzigd door M411007 op 01-04-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
ik222 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:46:
..- Sluit de kabel vanaf de Zyxel aan op de [b]LAN[/b] poort van de Linksys. De WAN poort laat je dus ongebruikt!
..
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bartbraet/HOWTO%20GoT/L48-2230-e.JPG
Is de LAN port die met 'ethernet' of met 1,2,3 of 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

1,2,3,4. Die ene losse is de WAN poort. De andere drie poortjes (uit het groepje van 4) kan je in die opstelling trouwens dus ook nog gewoon gebruiken om PC's op aan te sluiten :)

[ Voor 64% gewijzigd door Orion84 op 01-04-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Orion84 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:49:
Dat is dus optie 2? :P

En dat is ook de oplossing die wordt besproken in het topic dat ik zojuist aanhaalde. En dat is ook wel de meest wenselijke oplossing eigenlijk.
Dus als ik het goed begrijp moet de kabel tussen de ZyXEL en de Linksys niet in de "Internet input" van de Linksys maar in een van de vier ethernetpoorten? De ethernetkabel die van de Linksys naar de pc loopt stop ik dus ook in zo'n zelfde ethernetpoort? (Internetpoort blijft dus leeg)

Daarna stel ik mijn linksys in zoals aangegeven in het topic wat je geeft, dan zou alles moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Heb het zojuist doorgelezen maar onderstaand gedeelte begrijp ik niet helemaal.
Geef je Wireless router een IP-adres in de range van de MODEM/ROUTER/SWITCH, maar buiten zijn DHCP-range Heeft de MODEM/ROUTER/SWITCH als ip adres: 192.168.2.1 en een DHCP-range van 192.168.2.100 - 192.168.2.150 dan geef je de wireless router bijvoorbeeld 192.168.2.200 als IP-adres. Houd bij het instellen van een IP-adres ook rekening met andere apparaten die je een statisch adres hebt gegeven.
Deze adressen kan je ook niet gebruiken want elk ip adres mag namelijk maar 1 maal in een netwerk voor komen.
Mijn linksys moet ik dus een static IP meegeven?
Hoe achterhaal ik de DHCP-range in mijn ZyXEL?

Zijn de standaard inztellingen van de ZyXEL ook goed? Of moet ik daar ook nog iets aan veranderen? Zodra ik dit wat beter begrijp zal ik het gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De DHCP range van je Zyxel achterhaal je in het menu van de Zyxel. Als je daar niet helemaal uitkomt post dan ff een paar screenshots :)

Ik weet niet precies wat de standaard instellingen van de Zyxel zijn, maar dat zal opzich wel redelijk goed zitten. Je moet alleen even zorgen dat niet alle adressen binnen het netwerk (dus 192.168.2.x bijvoorbeeld) uitgedeeld worden door de DHCP server. Dus instellen dat ie alleen uitdeelt van 192.168.2.100 tot 192.168.2.150 of iets dergelijks. Zodat je wat ruimte hebt om zelf statische IP's uit te delen aan onder meer de Linksys.

De Linksys moet je een statisch IP meegeven, omdat ie er anders een van je Zyxel krijgt toegewezen en die kan veranderen, waardoor jij niet meer weet onder welk IP je de config van je Linksys kan berijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
DjRex schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:50:
..Hoe achterhaal ik de DHCP-range in mijn ZyXEL?

Zijn de standaard inztellingen van de ZyXEL ook goed? Of moet ik daar ook nog iets aan veranderen? Zodra ik dit wat beter begrijp zal ik het gaan proberen.
Dat ben ik ook aan het zoeken. Ik heb deze handleiding gevonden.
Op p6 staat bij dat in het menu van de ZyXEL een kop 'maintenance' en daar een link naar 'DHCP Table'. Daar zou ik eens kijken.

Laat je even weten wat de range is als je hem gevonden hebt? (zit nu op werk)

Ik zie nog niet zo snel waar de port forwarding ingesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Orion84 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:59:
De DHCP range van je Zyxel achterhaal je in het menu van de Zyxel. Als je daar niet helemaal uitkomt post dan ff een paar screenshots :)

Ik weet niet precies wat de standaard instellingen van de Zyxel zijn, maar dat zal opzich wel redelijk goed zitten. Je moet alleen even zorgen dat niet alle adressen binnen het netwerk (dus 192.168.2.x bijvoorbeeld) uitgedeeld worden door de DHCP server. Dus instellen dat ie alleen uitdeelt van 192.168.2.100 tot 192.168.2.150 of iets dergelijks. Zodat je wat ruimte hebt om zelf statische IP's uit te delen aan onder meer de Linksys.

De Linksys moet je een statisch IP meegeven, omdat ie er anders een van je Zyxel krijgt toegewezen en die kan veranderen, waardoor jij niet meer weet onder welk IP je de config van je Linksys kan berijken :)
Ik ga eerst nog onderstaande proberen aangezien dat wel heel makkelijk klinkt ;) Indien het niet werkt reset ik de linksys gewoon en probeer ik de wat moeilijkere optie.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:32:
Ik heb dezelfde opstelling.
Op de Zyxel laat je DHCP aanstaan. Kortom, je laat hem zoals hij is na de installatie.
De Linksys router, zet je op Bridged. Klaar is kees.
Nu wordt al het verkeer van je Zyxel dwars door de Linksys naar je pc's gestuurd en andersom.

Als je (later) specifieke portforwardings wilt doen voor bepaalde programma's op bijvoorbeeld PC A, dan configureer je die op je Zyxel router. NIET op de Linksys!!!

Op de clients stel je ook DHCP in als je dat wilt. Ze krijgen dan een IP adres van je Zyxel.
Mocht dat niet werken probeer het dan eens met een vast ip adres op 1 van de pc's. Daarbij is de Default Gateway en DNS 1, het interne IP adres van de Zyxel (192.168.1.254)
Hoop dat je er wat aan hebt.
Waar in de linksys kan ik dat Bridge instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tsja, de Linksys op bridge zetten werkt inderdaad ook ja. Maar dan nog moet je em een statisch IP geven buiten de range die de Zyxel uitdeelt, om bij z'n config te kunnen in de toekomst. En de DHCP uitzetten (tenzij dat automatisch uit gaat in bridge mode). Enige verschil is dat je dan het WAN poortje gewoon kan blijven gebruiken ipv dat je de Zyxel op een LAN poortje aansluit.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 01-04-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Het werkt :D

Ik heb de ZyXEL in de LAN poort van de linksys gestopt. Daarna heb ik DHCP uitgezet in de linksys. Connection Type staat nog gewoon op "Automatic DHCP COnfiguration" maar alles werkt. Ook het openen van poorten via de ZyXEL werkt!

Bedankt voor alle snelle reacties! Hoop dat andere ook nog iets aan dit topic hebben aangezien ik volgens mij niet de enige met dit probleem ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik bedoelde uiteraard optie 2 in mijn bericht hierboven, aangepast ;)

Goed dat het werkt, connection type maakt inderdaad niet uit waar dat op staat aangezien je de WAN poort waar die betrekking op heeft niet meer gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
M411007 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:11:
[...]

Dat ben ik ook aan het zoeken. Ik heb deze handleiding gevonden.
Op p6 staat bij dat in het menu van de ZyXEL een kop 'maintenance' en daar een link naar 'DHCP Table'. Daar zou ik eens kijken.

Laat je even weten wat de range is als je hem gevonden hebt? (zit nu op werk)

Ik zie nog niet zo snel waar de port forwarding ingesteld moet worden.
Mijn range was trouwens 192.168.1.100 - 192.168.1.150 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
  • kabel in WAN, Linksys DHCP bridged en vast IP 192.168.1.1
  • kabel in LAN, Linksys DHCP disabled en vast IP 192.168.1.1, gateway en DNS 192.168.1.254 (ZyXEL)
Als de ZyXEL inderdaad een range van 192.168.1.100 - 150 heeft zou het toch moeten werken? 8)7

In het eerste geval had ik geen internet maar deed mijn Bittorrent het wel.
Bij de tweede deden zowel internet als Bittorrent het niet.
In beide gevallen kon ik gewoon verbinding maken met de router en kreeg ik hetzelfde IP.

Ik denk nu dat de Bittorrent de router verstopt. Die maar eens anders instellen en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De Zyxel heeft in bovenstaande dus als ip 192.168.1.254?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
ik222 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:23:
De Zyxel heeft in bovenstaande dus als ip 192.168.1.254?
Ja.
Ik had al eerder problemen met verbinding. Heb de transmit power van de Linksys al verlaagd van 100 naar 40 mW. Dat leek te helpen.
Als ik de stekker van Linksys er 10 sec uithaal en er weer in doe doet het internet het meestal weer, maar dit vind ik geen oplossing.

Zat al te denken het ding te vervangen door een draft-N router tot ik dit topic tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
M411007 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:10:
Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
  • kabel in WAN, Linksys DHCP bridged en vast IP 192.168.1.1
  • kabel in LAN, Linksys DHCP disabled en vast IP 192.168.1.1, gateway en DNS 192.168.1.254 (ZyXEL)
Als de ZyXEL inderdaad een range van 192.168.1.100 - 150 heeft zou het toch moeten werken? 8)7

In het eerste geval had ik geen internet maar deed mijn Bittorrent het wel.
Bij de tweede deden zowel internet als Bittorrent het niet.
In beide gevallen kon ik gewoon verbinding maken met de router en kreeg ik hetzelfde IP.

Ik denk nu dat de Bittorrent de router verstopt. Die maar eens anders instellen en kijken wat er gebeurt.
Ik heb in de ZyXEL vrij weinig veranderd, alleen de poort geforward, de rest was standaard ingesteld. De Linksys heb ik gereset (resetknop ingedrukt, stroom eraf, 10sec wachten, stroom erop, knopje loslaten) Daarna heb ik alleen DHCP Server op disable gezet. Voor de rest heb ik niks veranderd en het werkte. Daarna heb ik alleen de beveiliging toegevoegd.

Van mijn ZyXEL heb ik de ethernetkabel in de LANpoort van de Linksys gedaan, hetzelfde geldt voor de ethernetkabel van mijn pc.

Op deze manier werkte alles bij mij en lijkt me raar als dat bij jou niet zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik heb het weer gedaan en daarna de stroom 10 seconden van de Linksys en toen werkte het :)
Kan alleen niet via WAN in de ZyXEL komen. Zie wel het inlogscherm maar na het password krijg ik niet het configuratiescherm.

Zal dit weekend de modem wel direct aan een laptop hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Sorry voor de bump, maar dit topic beschrijft eigenlijk exact mijn situatie.

Ik heb een Zyxel 2602HW ADSL modem/router en daar heb ik nu een TP-Link TL-WR1043ND tussen gehangen. Mijn idee was dat ik wifi en firewall van de Zyxel kon uitschakelen zodat ik mijn totale LAN via de TP-Link laat lopen (en de Zyxel alleen maar voor VOIP is). Wat ik nog niet aan de praat krijg is toegang van buitenaf tot mijn Synology NAS FTP server.

Even resume:
Mijn TP-Link handleiding stelt: "Connect the WAN port on your router to the Modem's LAN port."
Na alles aangesloten te hebben en aangezet te hebben is methode 1 om de router in te stellen met de bijgeleverde Resource CD. Ik kwam hier een heel eind mee, maar kon deze toch niet succesvol voltooien.
Methode 2 is om het via de Web based Wizard te doen. Dit ging wel goed, maar ik had niet gelijk (internet) verbinding. Via de troubleshoot in de handleiding kwam ik op het advies om de default LAN IP van 192.168.1.1 naar 192.168.x.1 te wijzigen (to avoid IP conflict with your modem). Toen ik dit eenmaal had gedaan werkte internet wel, maar zoals gemeld, ik kom nog niet op m'n FTP server van buitenaf. Ik kom wel zowel op mijn TP-Link webpagina (192.168.3.1) als mijn Zyxel webpagina (192.168.1.254).

Ik heb de betreffende FTP port geforward, dus daar ligt het niet aan. Ik heb ook nog geprobeerd m'n NAS in het DMZ van de TP-Link te zetten, maar dat hielp ook niet.

Ik ben nu een beetje zoekende. Ik heb verschillende artikelen her en der gelezen en er zijn blijkbaar verschillende opties om dit in te regelen. Wat opties die ik zo ben tegengekomen:
- Zet de Zyxel op Bridge ipv. Routing (maar ik heb ergens gelezen dat VOIP het dan niet meer doet).
- Zet de router op Bridged. Deze optie heb ik niet met de TP-Link. Wel: Dynamic IP, Static IP, PPPoE, BigRond Cable, L2TP, PPTP.
- Sluit de Zyxel op de router's LAN port aan ipv. WAN port. De afweging tussen deze twee is me nog niet geheel duidelijk (en heeft niet mijn voorkeur, gezien ik alle 4 de LAN aansluitingen al gebruik).
- Zet DHCP op een van de twee uit.

In de eerste plaats, is mijn gedachtegang juist dat ik de Firewall en Wifi van m'n Zyxel uitzet en de boel laat regelen door de TP-Link? Of zou de firewall van de Zyxel altijd aan moeten blijven?
Hoe krijg ik toegang tot de FTP server, terwijl de Zyxel op de WAN poort van de TP-Link is aangesloten? Of kan ik het toch echt beter op een LAN poort aansluiten?
Jullie input is van harte welkom!

EDIT:
Ik heb het IP adres van de TP-Link samen met FTP server port nummer in de NAT settings van de Zyxel geklopt en nu werkt het!
Feedback op bovenstaande vragen is nog steeds welkom overigens ;)

EDIT2:
Helaas, ik heb toch nog wat rare dingen. M'n FTP server was niet meer bereikbaar, dit kon ik dan wel weer fixen door een ander IP te geven (de TP-Link stond ineens dubbel in de lijst van de Zyxel), maar nu zit ik continu te rommelen om m'n internet cq. Zyxel pagina aan de praat te krijgen. Lijkt nu alsof ik op het punt van de TS ben aanbeland |:(
Is dit DHCP geneuzel? Ik heb het idee dat ik de TP-Link op Dynamic IP moet zetten, maar als hij een ander IP krijgt van de Zyxel werkt weer niet alles. En dit terwijl ik een statisch IP adres voor de TP-Link in de Zyxel heb opgegeven (op basis van mac adres)...

[ Voor 13% gewijzigd door Shadow_Zero op 11-10-2010 17:12 ]

Pagina: 1