Is deze 8800 GT kaart wel te vertrouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.250 views

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03-2025
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=64246
Kwa prestatie?
De prijs is erg aantrekkelijk, maar ik heb daardoor ook mijn twijfels. Maken al die verschillende merknamen (terwijl het dezelfde type is) nog wat uit?
Of is er rond die prijs nog iets beters te krijgen? Begrijp wel dat ik bij de pricewatch kan kijken maar ik betwijfel zoals ik al zei aan de prestaties van het kaartje.
Heeft iemand hier verstand van vergeleken met andere kaarten?

Alvast bedankt voor het helpen!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zie niet in waarom niet ? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 18:58
Ik hoop denk dat je eroverheen gekeken hebt. dus hier onder

http://azerty.nl/producte...GROEP_ID=160&TAB=ervaring

• Mangafan2
Haha nee dat heb ik wel gezien, maar vaak hoor je dat mensen hun producten willen verkopen zelf reacties op geven, en hun vergeleken met de mensen van tweakers....de keuze is snel gemaakt ;)

ik ben nogal voorzichtig dus ik wil het zeker weten.

als ik rond een kaart rond de €150 wil, is dit dan de kaart om te nemen? of toch beter een andere?
meningen gevraagd :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mangafan2 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:58:
Haha nee dat heb ik wel gezien, maar vaak hoor je dat mensen hun producten willen verkopen zelf reacties op geven, en hun vergeleken met de mensen van tweakers....de keuze is snel gemaakt ;)

ik ben nogal voorzichtig dus ik wil het zeker weten.

als ik rond een kaart rond de €150 wil, is dit dan de kaart om te nemen? of toch beter een andere?
meningen gevraagd :)
Wat denk je zelf? Ga reviews en benchmarks zoeken, en neem een beslissing. Zie verder ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?, dit zijn dingen die je gewoon zelf zult moeten doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
Niet mee eens :) Hij kan toch beter ons vragen dan verkopers reacties op azerty. Maar ik raad je aan niet die videokaart te kopen ! leg 20 euro bij en koop die van asus. Peak staat niet goed bekend.
(ervaring bij vriend)
Suc6

wat raad ik aan:
asus
xfx niet !
evga
msi
sparkle (kan ook nog wel)

[ Voor 15% gewijzigd door StormRider op 03-04-2008 02:06 ]

• Mangafan2
StormRider schreef op donderdag 03 april 2008 @ 02:03:
Niet mee eens :) Hij kan toch beter ons vragen dan verkopers reacties op azerty. Maar ik raad je aan niet die videokaart te kopen ! leg 20 euro bij en koop die van asus. Peak staat niet goed bekend.
(ervaring bij vriend)
Suc6

wat raad ik aan:
asus
xfx niet !
evga
msi
Ohhh! had em bijna gekocht. Bedankt!
Dus voor €170 Asus is het meest goedkope 8800 GT kaartje die het goed doet volgens jou?
Wat vind je van Club 3D, Sparkle (Waarom gaat het nog wel?), Jetway en gigabyte?
En wat is er mis met XFX? Mijn 6600 GT XFX doet het prima :P misschien niet echt een maatstaf maar goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Mangafan2 op 03-04-2008 02:55 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

(ervaring bij vriend)
Suc6

wat raad ik aan:
asus
xfx niet !
evga
msi
Ehm? Waarom dan niet?

Als op Azerty 9 man zijn die het kaartje prima vinden en jij van niet, dan moet hij maar naar jou luisteren? Ik zou zeggen, zoek een review op internet op. Die zijn vast wel te vinden van dit specifieke Peak ding. De 8800GT is populair genoeg. :)

Kaartje lijkt mij in ieder geval prima, niet duur en als je dat standaard groene PCB (reference design van nVidia lijkt me :) ) niet erg vind is hij wat mij betrefd gewoon prima.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Sir.roYa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-05 22:32
(ervaring bij vriend)
Suc6

wat raad ik aan:
asus
xfx niet !
evga
msi
En waarom XFX dan niet? ik draai al 2 jaar met een XFX kaart en die doet het uitstekend.
En een ervaring van een vriend zegt niks. Hij kan natuurlijk net pech hebben met zo'n kaart. Ze verkopen die dingen natuurlijk niet voor niks. Anders zouden ze alles terug krijgen.

Verwijderd

Ik generalizeer een beetje over peak, maar ze hebben dat al bij heel veel kaarten gedaan.

Waarom zijn ze goedkoop?
Standaard referentie kaart.
Slechtere koeling.
Geen temperatuursensor.
Niet overclockbaar met standaard bios.
Geen/nauwlijks meegeleverde software.

En van de comments die ik lees bij azerty, klopt het ongeveer wel.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:29:
Ik generalizeer een beetje over peak, maar ze hebben dat al bij heel veel kaarten gedaan.

Waarom zijn ze goedkoop?
Slechtere koeling.
Geen temperatuursensor.

Dat klopt inderdaad wel vaak voor Peak, dan zou ik liever een ander goedkoop merk nemen zoals Club3D daar heb ik al meerdere kaartjes van gekocht. Alleen ook opletten op die temperatuur sensor want dat truukje heeft Club3D ook bij de HD3870OC geflikt!

Verder levert peak bijna nooit SLI bridges e.d. mee terwijl bij Club3D er gewoon netjes 1 bij zit. Qua handleiding is het dan wel weer extreem summier, maarja.. je bent een tweaker! :)

Edit: na flink inzoemen op die Peak kaart kan ik echt maar 2 draadjes onderscheiden en geen 3e dus waarschijnlijk draait de cooler altijd op 100%

[ Voor 7% gewijzigd door roy-t op 03-04-2008 09:38 ]

~ Mijn prog blog!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
Dit lijkt mij de beste aanbieding voor 160 euro (MSI Videokaart PCI-e GeForce 8800GT OC 512MB 2xDVI/HDCP)
Nog een overclockte versie ook.
pricewatch: MSI NX8800GT-T2D512E-OC

[ Voor 24% gewijzigd door luckyjan op 03-04-2008 10:14 ]

Verwijderd

(ervaring bij vriend)
Suc6

wat raad ik aan:
asus
xfx niet !
evga
msi
Wat een onzin.
Die Peak is gewoon een standaard kaart, niks anders aan dan andere kaarten behalve dat je 'm misschien niet (ver) kunt overclocken en dat ie wat meer lawaai maakt.
Als je dat niet erg vind kun je rustig minder voor een 8800gt betalen.
Xfx is verder een prima merk, en Sparkle ook - ze doen in ieder geval niet onder voor Msi en EVga.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 10:20 ]

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 19:42
Een kennis van mij had deze besteld, na advies van mij. Maar het blijkt dat die koelers niet helemaal 100 procent werken.

Hij had er 2 ontvangen die beide contstant op volle toeren bleven blazen.
En dit kon je niet zelf verzetten in de software. Dus of de temp sensor van deze kaarten werken niet goed of de fanspeed sensor.

Dus ik zou zeggen, leg een 10tje meer neer, en koop er een met een fatsoenlijke koeler.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:29:

Waarom zijn ze goedkoop? Zie punt 6
Standaard referentie kaart. Dus??
Slechtere koeling. Subjectief, doet wat het moet doen
Geen temperatuursensor.Als dit zo is, ok, niet handig.
Niet overclockbaar met standaard bios.Daar mag je geen product op afbranden, het doet de specificaties!
Geen/nauwlijks meegeleverde software.Zie punt 1

Verwijderd

Slechte koeling? Die cooler ziet er beter uit dan de standaard cooler.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:31:
Daar mag je geen product op afbranden, het doet de specificaties!
Ja, maar het kan wel van belang zijn voor de TS. En als de concurrentie wel overklokbaar is, en Peak het eventueel via zijn BIOS blokkeert, dan zijn de andere merken misschien interessanter voor bepaalde mensen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Admiral Freebee schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:39:
[...]

Ja, maar het kan wel van belang zijn voor de TS. En als de concurrentie wel overklokbaar is, en Peak het eventueel via zijn BIOS blokkeert, dan zijn de andere merken misschien interessanter voor bepaalde mensen.
Natuurlijk, maar dat is geen reden om het aan te voeren als een punt om de kaart de grond in te boren. Het doet namelijk wat hij moet doen. Neutraal vergelijken dus, en dan zeker dat als punt aandragen.

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 06:50
Zo te zien aan het plaatje gebruikt hij dezelfde koeler als mijn Xpertvision 8800GT Sonic Edition. En daarvan schijnen er ook kaarten geweest te zijn waarvan de fan constant op 100% bleef draaien. Ikzelf heb daar helemaal geen last van en vind de koeler ook wel lekker stil eigenlijk, zelfs na gamen gaat hij niet heel veel sneller draaien. Temps blijven dan schommelen rond de 60-65 graden. Lijkt me ook prima eigenlijk ;)

• Mangafan2
luckyjan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:11:
Dit lijkt mij de beste aanbieding voor 160 euro (MSI Videokaart PCI-e GeForce 8800GT OC 512MB 2xDVI/HDCP)
Nog een overclockte versie ook.
pricewatch: MSI NX8800GT-T2D512E-OC
Iedereen mee eens dat dit de betere is van het stel vergeleken met de prijzen?

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05 15:59
maar zoals iemand al zei, er zijn maar 2 kabeltjes, dus 100% constante fan, en dat is iig bij de standaardkoeler NIET om aan te horen (denk aan stofzuiger :p)

• Mangafan2
Heeft de MSI versie geen verstelbare koeler/fan dan?
Maar opzich maakt het niet zo heel veel uit, als ik muziek aan heb staan hoor ik het toch niet....of wel? (is het zo erg? XD)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:05
Mangafan2 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:31:
Heeft de MSI versie geen verstelbare koeler/fan dan?
Maar opzich maakt het niet zo heel veel uit, als ik muziek aan heb staan hoor ik het toch niet....of wel? (is het zo erg? XD)
Het is zoo erg ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zal even puntsgewijs mijn ervaringen met mijn PEAK 3870 toelichten.

Wat hierboven gesteld wordt is namelijk niet altijd waar.
Geen probleem. Kun je gewoon een aftermarket cooler installeren als je wil.
Slechtere koeling.
Niet waar. Mijn 3870 had temps die veel beter waren dan een standaard asus/jetway .
Geen temperatuursensor.
Niet waar.
Geen idee hiervan, lichte overclock met Rivatuner ging gewoon.
Heb je niet nodig.

Daarnaast is de PEAK goedkoper.

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:08
Jetway , 160eu @ dollarshops

Niks dan lof over deze kaart (zelfde verhaal wat betreft mede-tweakers in het nvidia-forum). Verstelbare fan, die stil is tot 75% toeren, maar op 30% de kaart ook koel genoeg houdt. OCen is een eitje (zonder problemen 10% gedaan, nog niet op zoek geweest naar limiet)!

Ik weet dat die van MSI als voordeel heeft dat hij voor dezelfde prijs factory-OCed is, maar ik lees hier nergens dat daar een regelbare fan op zit en dat is stiekem toch wel een must!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
De xfx is super goed maar 8800 serie van XFX heeft een fan probleem. Ik ga zelf ook altijd voor xfx maar bij de 8800 serie niet aan te raden. Dan loopt je fan hele tijd 100% en sparkle is wel goed maar kom toch vaak problemen tegen en ikzelf heb er ook 1e gehad en was niet echt tevreden. Maar meestal werkt het redlijk. Club3d lijkt me een beter idee. ook niet te duur en goeie kwaliteit.
Die van peak heeft idd.
-Slechtere cooler
-kaartje zelf in van mindere kwaliteit.
-slecht oc baar door oa. de slechte cooler.
enz enz, zoek google

En het advies van merken die ik gaf was gewoon over de merken die goed in de 8800 serie zijn

Gr,
Suc6 met het zoeken :)
Mangafan2 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 02:51:
[...]

Ohhh! had em bijna gekocht. Bedankt!
Dus voor €170 Asus is het meest goedkope 8800 GT kaartje die het goed doet volgens jou?
Wat vind je van Club 3D, Sparkle (Waarom gaat het nog wel?), Jetway en gigabyte?
En wat is er mis met XFX? Mijn 6600 GT XFX doet het prima :P misschien niet echt een maatstaf maar goed.

[ Voor 24% gewijzigd door StormRider op 03-04-2008 22:09 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zamoraak schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:37:
maar zoals iemand al zei, er zijn maar 2 kabeltjes, dus 100% constante fan, en dat is iig bij de standaardkoeler NIET om aan te horen (denk aan stofzuiger :p)
2 kabeltjes betekent niet per definitie niet regelbare koeler. Dat je dan de ventilatorsnelheid niet kan uitlezen klopt. Maar mijn oude 6600GT had ook maar twee draadjes en die kon je mooi regelen :)

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-05 18:14
Ik had in eerste instantie ook zo'n goedkope kaart gekocht, de XFX zonder regelbare fan. Wat een nachtmerrie, zie andere topics hierover. Mijn advies: Vraag of je die kaart eerst even mag horen in een werkend systeem. Bovendien moet je een dergelijke kaart beoordelen met in je achterhoofd dat je er ooit misschien een tweede naast gaat plaatsen = dubbel noise.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:14
Deze kaart kun je met een gerust hard kopen. Wat een onzin lees ik hierboven. Peak is in buiten nl net als Jetway een normaal merk. Dat wij er hier niet zovaak van horen wilt nog niet zeggen dat het troep is (zie ook Zortac BFG etc).

Deze kaart heeft een afwijkend design, er is nog een merk die dit ook heeft, op duitste sites staan hier wel een aantal reviews van. Weet niet meer precies wat het was, het was januari toen ik mij hierin had verdiept :+ Het had ook voordelen namelijk.

Ik heb deze 8800gt in mijn eigen systeem zitten (sinds jan08) in het systeem van me vriendin zit sindskort een msi8800gt oc. De peak presteert beter. De temps bljiven veel beter onder controle. De fan hoor je in vergelijking tot de msi versie bijna niet. Kortom veel beter gekoeld. Overclocken gaat ook goed, de standaard overclocksettings van de 8800gt worden met gemak gehaald. Ik push de hardware zelf nooit tot het uiterste. Draait super stabiel op 660/1900. temps rond de 50 a 55 graden bij een potje crysis.

• Mangafan2
thefox154 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:35:
Deze kaart kun je met een gerust hard kopen. Wat een onzin lees ik hierboven. Peak is in buiten nl net als Jetway een normaal merk. Dat wij er hier niet zovaak van horen wilt nog niet zeggen dat het troep is (zie ook Zortac BFG etc).

Deze kaart heeft een afwijkend design, er is nog een merk die dit ook heeft, op duitste sites staan hier wel een aantal reviews van. Weet niet meer precies wat het was, het was januari toen ik mij hierin had verdiept :+ Het had ook voordelen namelijk.

Ik heb deze 8800gt in mijn eigen systeem zitten (sinds jan08) in het systeem van me vriendin zit sindskort een msi8800gt oc. De peak presteert beter. De temps bljiven veel beter onder controle. De fan hoor je in vergelijking tot de msi versie bijna niet. Kortom veel beter gekoeld. Overclocken gaat ook goed, de standaard overclocksettings van de 8800gt worden met gemak gehaald. Ik push de hardware zelf nooit tot het uiterste. Draait super stabiel op 660/1900. temps rond de 50 a 55 graden bij een potje crysis.
Wow zit nogal wat verschil in tussen de meningen zo te horen.

Dus Peak wel een degelijk merk?
Ik weet niet naar wie ik moet luisteren :( Ik moet het via internet bestellen dus het luisteren in werking gaat ook niet lukken.

Dus wat is kort maar krachtig de kaart die ik moet halen met de beste prijs?
Want ik kom er niet meer uit zo XD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welles - nietes - welles - nietes - welles - nietes...

Dit topic bevestigt maar weer waarom we "Welke moet ik kopen?"-topics niet willen op GoT. Zie o.a. **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Verder is een topicstart met alleen een link, geen specs in-topic, en geen verdere zichtbare inzet natuurlijk nooit de bedoeling.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.