VideoKaart vervangen in Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 930 views

• Wokkel_NL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 14:29
Hey Jongens,

Ik heb dus zoals ik in mijn ander topic zij, mijn helderheid weer goed gekregen (dankzij jullie).
En ik vroeg me nu af aangezien ik binnenkort extra geheugen erbij ga zetten (1GB) of het ook mogelijk was (net zoals bij een Desktop) om een andere Videokaart / Chip / Whatever erin te zetten om de beeldprestatie te verbeteren. Ik kan tot Half-Life 2 eigenlijk alle spellen spelen, maar alles daarboven is de videokaart die er nu in zit te zwak voor.

Het gaat hier om een: "Compaq Presario R3000" met een: "Ati Mobility Radeon 9000/9100 IGP AGP" Videokaart. Zoja, waar moet ik die ergens kunnen vinden in de laptop (uitgaande van die Compaq natuurlijk)

Alvast Bedankt,
Pieter

Verwijderd

Zelden tot nooit mogelijk dus maak jezelf niet blij.

Had je ook in de database kunnen vinden want je bent niet de eerste met dit idee :+

http://www.notebookcheck....ok-Video-Card.3236.0.html

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 00:15 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:23
Zou je moeten kijken of het een MXM module is.

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
De Ati Mobility Radeon 9000/9100 IGP AGP is een geintergeerde GPU in de chipset. Die kan dus nooit vervangen worden.

Veni, vidi et cervesiam

• Wokkel_NL
Ik heb hier mijn DXdiag neergezet:
http://pastebin.com/m39978dc6

Jullie weten daar meer van dan ik. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ptrmaas schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:18:
Ik heb hier mijn DXdiag neergezet:
http://pastebin.com/m39978dc6

Jullie weten daar meer van dan ik. :)
Zo'n hele uitdraai zegt natuurlijk niets meer dan de naam van de videochip. In elk geval gaat het niet mogelijk zijn om dat ding te vervangen.

• Wokkel_NL
Dat is balen.

Is er niet een mogelijk om zo'n kaartding in de zijkant erin te proppen en te laten fugeren als videokaart?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gaat niet lukken..

edit: teveel tabs open.. alles is al gezegd :)

[ Voor 58% gewijzigd door Michael Knight op 03-04-2008 00:22 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ptrmaas schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:20:
Dat is balen.

Is er niet een mogelijk om zo'n kaartding in de zijkant erin te proppen en te laten fugeren als videokaart?
Nope.

De externe VGA dingen die bestaan zijn doorgaans allemaal op USB en dat is een pak trager. Zo'n "kaartding" is trouwens een PCMCIA slot.

Mocht je een expresscard slot hebben dan zijn er wel wat extra mogelijkheden (dan is een externe videokaart mogelijk) maar in jouw geval kun je dat wel vergeten ben ik bang.

• Wokkel_NL
hoezo kan ik dat vergeten in mijn geval?
Ik heb een "PCMCIA" Slot of genoeg USB poorten of Genoeg intern geheugen(1024+256 binnenkort)
Zeker weer Compaq nietwaar?

Het is altijd Compaq weer die je mogelijkheden verkleint

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ptrmaas schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:26:
Ik heb een "PCMCIA" Slot of genoeg USB poorten of Genoeg intern geheugen(1024+256 binnenkort)

:X

Misschien is het verstandig je eerst eens te verdiepen in de materia voordat je gewoon gaat flamen op Compaq. Dat slaat namelijk helemaal nergens op.

Video via USB is gewoon te traag (USB 2.0 is maar 480Mb/s, dat is echt vele malen lager dan zo'n beetje iedere videokaart).
En PCMCIA sloten zijn te traag, wat ik al zei, daarvoor zou je een expresscard moeten hebben.

• Wokkel_NL
Expresscards, waar zitten die ongeveer in laptops?
Sorry maar op het gebied van Laptops ben ik echt een Leek
(Of bedoel je PCI-Express, in dat geval, de chip op dit moment is APG zag ik)

En waarom ik Flame op compaq?
Simpel, omdat ik sinds dat ik met de eerste compaq in aanraking kwam er problemen mee heb.

Verwijderd

Dat is onzin, laptops* zijn gewoon niet als bouwpakketten gemaakt. En als je wel die mogelijkheid had willen hebben dan had je bij de aanschaf gewoon beter moeten opletten.

Met een Acer, Medion, Asus, Dell, Merk X had je waarschijnlijk precies hetzelfde probleem gehad.

* uitzonderingen daargelaten.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ptrmaas schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:26:

Beste Pieter, je kan ook een nieuwe (niet compaq) laptop kopen, dan ben je er gelijk vanaf. Daarnaast is dit gemeengoed bij alle laptopfabrikanten. En ik ga er vanuit dat je de laptop zelf gekocht hebt, dan kan je natuurlijk achteraf niet gaan klagen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ptrmaas schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:31:
Expresscards, waar zitten die ongeveer in laptops?
Expresscards zijn de opvolgers van PCMCIA sloten, iets wat jij dus niet op je notebook hebt zitten.
Sorry maar op het gebied van Laptops ben ik echt een Leek
Lees je dan een beetje in, alle info is zonder problemen te vinden met een beetje simpel google-werk.
Als je weet waar je het over hebt, snap je ook waarom evt mogelijkheden niet gunstig zullen uitpakken voor je (dus extern op USB bijvoorbeeld).

• Wokkel_NL
Hey, Zoals ik zeg, ben ik niet bekend met laptops, dus waar ik op doelde met mijn "flame" was het merk waar ik tot zover in aanraking ben gekomen de desktops.
En in dit geval had ik niet bij de aanschaf beter kunnen opletten, aangezien ik deze van een vriend heb gekregen en niet zelf heb gekocht. (sorry staat alleen vermeld in andere topic)

Genoeg daarover.
De Conclusie is dus dat het onmogelijk is (tenzij je een andere chip erop zou solderen).
Bedankt voor de info, weet ik weer wat meer over laptops :)
(deze dan in ieder geval)

[ Voor 4% gewijzigd door Wokkel_NL op 03-04-2008 00:38 ]

• Wokkel_NL
Hey, ik vind het zonde om een nieuw topic te starten over dezelfde laptop dus doe ik dat maar niet.

Ik had even snel een vraagje,
Ik heb op dit moment maar beperkt geheugen in de laptop zitten (256MB)
Nu wil ik dit upgraden met of 512MB of 1GB maar ik weet niet precies of ik de juiste kaart neem.
Het gaat me hier om het Geheugen Kloksnelheid

CPUZ zegt dat er in slot 2 dit zit:
- Module Size 256 Mbytes
- Max Bandwidth: PC2700 (166 MHz)
- etc. etc.

nu staat eronder bij Timings Table
Frequency: 133 MHz en 166 Mhz

Kan ik dan Deze nemen:

MDT SODIMM 512 MB DDR 333 / PC2700 (€28,95)
• MDT (Assembled in Germany)
• 512MB
• PC2700
• DDR333
• CL 2,5
• 8 chips • 1 Bank 512M Chip (64x8)
• Garantie 10 jaar

Of deze:

Corsair 0512MB.DDR,SODIMM (€24,95)
Specificaties Merk Corsair
Type VS512SDS400
Geheugen 512 MB
Geheugen kloksnelheid 400 MHz
Type geheugen DDR SO DIMM
Snelheid PC3200
Aantal pins 200 pins
Heat spreader

Alvast Bedankt.

[ Voor 24% gewijzigd door Wokkel_NL op 03-04-2008 16:43 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Beide werken, PC3200 kan ook als PC2700 fungeren ;). Kijk naar de prijs, vaak is PC3200 goedkoper. Zo lang het maar een SO-DIMM is...............

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Wokkel_NL
oh, ik had hem weg gehaald omdat ik PC3200 zag.
en kan dat met wat er nu in zit?
wat is dan de meest logische keuze?

Ik heb die tweede weer in de post erboven bijgezet

[ Voor 23% gewijzigd door Wokkel_NL op 03-04-2008 16:46 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Het maakt eerlijk gezegd geen drol uit, maar zoals anderen hier ook al zeggen, ga je eens inlezen in het gebied van laptops in plaats van zomaar te vragen! GoT is namelijk geen Helpdesk live. Ze kunnen je wel helpen, maar verwachten zeker ook een redelijke inzet van je. Daarnaast is dit soort informatie heel makkelijk te vinden in de RAM faq van Processoren, Moederborden en Geheugens, waar dit ook over gaat.

Veel succes er verder nog mee!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05

Thandor

SilverStreak

ptrmaas, ik ga jouw topic sluiten :o. Op GoT verwachten we eigenlijk dat de gebruikers zelf eerst de handen uit de mouwen steken om het probleem te tackelen. Zijn er dan onduidelijkheden? Dan moet je je inlezen op de materie, simple as that :).

Wat betreft de laatste vraag over het geheugen geldt hetzelfde. Uiteraard kun je ook even in de PMG FAQ (en daar staat ook een link naar een RAM FAQ) kijken om bepaalde begrippen op te helderen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.