Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Blijkbaar zijn die erSick Nick schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:04:
Ja, dat kan best. Vraag me alleen af of er wel banden in die maat zijn met slechts een T codering? Maar als ze er zijn kan je die prima gebruiken.
Nou het hoefd niet perse goedkoop. Wel moet ik op korte termijn dat kunnen regelen, en bij Kwik-Fit is het altijd wel op voorraad. En de montage/balanceren gaat me niet lukken, dus vandaar dat Kwik-fit een prima alternatief is.Sick Nick schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:11:
Tja als het goedkoop moet kan het nog wel goedkoperop autobandenmarkt heb je in die maat in T codering vanaf rond de 45 euro per band al nieuwe bandjes.
En dan mag het best _iets_ meer kosten. Ik laat het iig niet door een dealer doen, want die vragen helemaal belachelijke prijzen.
Verwijderd
Mjah, ik rijdt al jaren met Continental. En zeker 50K per jaar. Geen enkel probleem met grip, maar ik ben dan ook een normale rijder die geen gekke dingen doet. Die vier merken daar genoemd zijn met mijn boerenverstand gewoon A-merken.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:15:
De merken daar genoemd zijn bekend genoeg, maar ik zou toch oppassen. Je hoeft maar een keer te weinig grip te hebben door goedkoop rubber en/of ecobandjes en die paar tientjes had je liever wel uitgegeven. Banden zijn heel belangrijk. Niks redt je van debiele stunts op de weg maar de kwaliteit van je banden kan net het verschil zijn tussen met de schrik vrijkomen of achterstevoren het talud af glijden, en ondersteboven in de sloot vol regenwater verzuipen. [/drama]
Maar zoals in de TS staat, ga ik deze auto verkopen, dus vier nieuwe banden is misschien wel zo netjes.
Tsjah, de auto gaat domweg niet harder dan 190 km/h. Wat is dan het probleem?MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:54:
Volgens mij mag dat alleen met winterbanden, en dan alleen met een sticker met snelheidslimiet op het dashboard...
[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 02-04-2008 19:58 ]
Dat er een wettelijke eis is die zegt dat er een veiligheidsmarge nodig is. Als je die banden erop legt kom je ten eerste niet meer door de apk en ten tweede kun je een boete krijgen als je word aangehouden en ze kijken er naar. Deze eis is volgens het wetboek zo belangrijk, dat in dat geval je kentekenbewijs mag worden ingenomen. Vanaf dan mag je alleen terug naar huis rijden en krijg je binnen 4 weken bericht wanneer je de auto ter keuring in lelystad mag aanbieden. Dit is dan een duurdere meer uitgebreide keuring dan de apk en daarbij moet je de auto dan vervoeren op een trailer of een tijdelijk kentekenbewijs aanvragen.Gunner schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:57:
Tsjah, de auto gaat domweg niet harder dan 190 km/h. Wat is dan het probleem?
En aangezien je de auto ook nog gaat verkopen, lijkt het mij niet verstandig iemand anders met jouw financiele problemen op te zadelen
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Financiele problemen? Mag ik vragen wat je daarmee bedoelt? Wie zegt dat ik m'n auto verkoop vanwege financiele problemen?MadMan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:35:
En aangezien je de auto ook nog gaat verkopen, lijkt het mij niet verstandig iemand anders met jouw financiele problemen op te zadelen
Doe niet dat soort uitspraken als je mij, of mijn financiele situatie, niet kent. Bedankt.
[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 02-04-2008 21:46 ]
Ik heb idd ook gelezen dat winterbanden hier een uitzondering op zijn mits je idd een sticker op het dash plakt met max. snelheidsaanduiding. Ik weet alleen echt niet meer of dit ook in Nederland zo was.
UNOX: The worst operating system
Dat moet je mij ook eens leren hoe je in iemand zijn portomonee kan kijken aan de hand van de beslissing van iemand om goedkopere banden onder zijn auto te monteren ivm met eventuele verkoop.MadMan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:35:
Gunner wil alleen niet investeren in een auto die hij toch gaat verkopen.
Ik denk je die banden er best onder kan zetten, het zijn tenslotte conti's
[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 02-04-2008 21:47 ]
Elect a clown, expect a circus.
Waarschijnlijk denkt MadMan dat ik vanwege het geld m'n auto _moet_ verkopen. Nogmaals, ben wel benieuwd hoe hij daarbij komt.Slasher schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:46:
[...]
Dat moet je mij ook eens leren hoe je in iemand zijn portomonee kan kijken aan de hand van de beslissing van iemand om goedkopere banden onder zijn auto te monteren ivm met eventuele verkoop.
Overigens gaat het me niet om het prijsverschil tussen 91H en 91T banden, want dat is niet de moeite waard om daar een conclusie aan te verbinden. Maar ik vroeg me alleen af of het technisch mag, maar blijkbaar had ik het wettelijke deel over het hoofd gezien. Maar ik was niet op de hoogte van die regelgeving, maar ik heb iig wat geleerd vanavond.
Ook dat is geen beweegreden. Ik ben namelijk meer dan bereid om mijn potentiele koper een goede auto te verkopen. En als dat betekend dat er een aantal nieuwe sloffen onder moeten, so-be-it.Slasher schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:46:
Gunner wil alleen niet investeren in een auto die hij toch gaat verkopen.
[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 02-04-2008 21:49 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
link
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Ehm, jij geeft zelf aan dat die banden goedkoper zijn en dat je ze daarom eronder wilt leggen. Over waarom je de auto moet verkopen heb ik helemaal niets gezegd. Denk aan je bloeddruk.Gunner schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:39:
[...]
Financiele problemen? Mag ik vragen wat je daarmee bedoelt? Wie zegt dat ik m'n auto verkoop vanwege financiele problemen?
Doe niet dat soort uitspraken als je mij, of mijn financiele situatie, niet kent. Bedankt.
Deze insinuatie zal ik ook nog even meenemen aangezien jij daar blijkbaar plezier aan beleeft. Jij gaf zelf aan welke banden je er onder HAD zitten. Als die standaard geleverd zijn moeten die er onder.Gunner schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:55:
Bedankt allen die op deze manier met me meedenken en de regelgeving _wel_ weten
Heeft dus niets met het niet kennen van de wetgeving te maken maar meer met een stukje misinformatie van jouw kant
[ Voor 33% gewijzigd door MadMan op 02-04-2008 22:02 ]
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Hij wil die auto verkopen, dat lijkt me reden genoeg om te kijken naar goedkope bandjes. Of ga jij de duurste top banden monteren als je weet dat je je auto binnenkort gaat verkopen? Ik niet in iedergeval.MadMan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:59:
[...]
Ehm, jij geeft zelf aan dat die banden goedkoper zijn en dat je ze daarom eronder wilt leggen. Over waarom je de auto moet verkopen heb ik helemaal niets gezegd. Denk aan je bloeddruk.
[ Voor 25% gewijzigd door deepbass909 op 02-04-2008 22:05 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Bij nader inzien valt het allemaal best mee qua prijsverschil. En die paar tientjes maakt uiteindelijk ook niet uit. Maar het heeft iig niets met financiele problemen te maken. Zoals gezegd ben ik absoluut een leek op dat gebied, dus als ik zie dat de snelheidscodering ook, vanuit mijn oogpunt op mijn auto zou mogen, stel ik daarom hier een vraag.MadMan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:59:
[...]
Ehm, jij geeft zelf aan dat die banden goedkoper zijn en dat je ze daarom eronder wilt leggen. Over waarom je de auto moet verkopen heb ik helemaal niets gezegd. Denk aan je bloeddruk.
Dat het wettelijk gezien, misschien niet mag, dat wist ik niet. Daarvoor dank ik je hartelijk dat je de moeite hebt genomen me dat uit te leggen.
Nogmaals, dan heb ik je stukje met 'financiele problemen' verkeerd begrepen. Excuses daarvoor.
Ik dank hiermee _iedereen_ die me de wetgeving duidelijk probeert te maken. Daar hoor jij ook bij (zie het stukje hierboven wat ik tikte voordat ik dit las). Dat was niet vervelend bedoeld, en was geen insinuatie op je eerdere opmerking. Neem dat van me aan aub.MadMan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:59:
Deze insinuatie zal ik ook nog even meenemen aangezien jij daar blijkbaar plezier aan beleeft. Jij gaf zelf aan welke banden je er onder HAD zitten. Als die standaard geleverd zijn moeten die er onder.
CorrectHeeft dus niets met het niet kennen van de wetgeving te maken maar meer met een stukje misinformatie van jouw kant.
[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 02-04-2008 22:13 ]
Verwijderd
dat met die sticker boeit mij. Ik heb geen sticker (en knal in de winter gewoon m'n begrenzer op 205 km/h) maar wel winterbandjes. Ben ik nou straks strafbaar bezig omdat ik wél veilige sloffies onder m'n peus heb liggen maar de sticker niet heb? Dat zou een grap zijn...Sjoko schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:43:
Wat ik heb begrepen (en ik kan natuurlijk de bron niet meer vinden) is dat als een auto volgens het boekje een band van type H nodig heeft dit ook meegenomen is in de typegoedkeuring. Als je daar een band onder legt met lagere codering dan heb je een auto die niet is goedgekeurd voor de Nederlandse weg. Dan kom je bij dat verhaaltje terecht wat hier al iets boven staat.
Ik heb idd ook gelezen dat winterbanden hier een uitzondering op zijn mits je idd een sticker op het dash plakt met max. snelheidsaanduiding. Ik weet alleen echt niet meer of dit ook in Nederland zo was.
Agent: "Controle. Winterbandjes meneer?"
/me: "Jazeker! Echte 18" LMV omhusels waar je 210 mee mag op de sneeuw!"
Agent: "Goeie bandjes hoor meneer, scheelt je een punt en 90 euro. Jammer van die sticker, 30 piek, kan'k effe vangen?"
/me: "Foutje, bedankt"
Nou zal ik heus geen sticker gaan kopen maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe strafbaar ik nú weer ben.
Die veiligheidsmarge zit al in de banden zelf en niet zo'n heel klein beetje ook.MadMan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:35:
[...]
Dat er een wettelijke eis is die zegt dat er een veiligheidsmarge nodig is.
En die ploffen van zn lang zal zn leven niet als je een keertje 191 gaat rijden (en bij 220 ploffen ze ook niet met een lege auto).
Of constant 190, want die auto gaat eerder kapot dan dat die banden ploffen.
Als die load index maar klopt, maar dat is zo.
leeg
Dat lijkt me een beetje erg kort door de bocht. Volkswagen koopt gewoon zijn banden per 'heul veul' in, en dan is het wel zo handig dat je meteen de H bandjes hebt voor alle Golfjes en Bora's van de 1.4 tot aan een 2.0 benzine en nog een paar dieseltjes.MadMan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:59:
[...]...Als die standaard geleverd zijn moeten die er onder. ...
Dat ze er H bandjes onder leggen, betekent helemaal niet dat die er per se onder moeten. Zou wat zijn zeg.
Daarnaast zou het zomaar eens kunnen dat Gunner of een eventuele eerdere eigenaar eerder ooit die H'tjes er op heeft laten leggen, terwijl T gewoon goed genoeg was.
[ Voor 13% gewijzigd door dreamscape op 03-04-2008 17:29 ]
Punctuality is the politeness of kings