Toon posts:

Ati Radeo HD3870

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een HD3870 kopen(single core). Alleen ik word helemaal gek van al die verschillende soorten/merken hebben jullie tips voor mij(welke ik moet kopen dus)?

Silent maakt niets uit maar ik wil wel een hele goede van die versie hebben.

je hebt ook al twee verschillende versies van uiterlijk:
deze
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/ati_hd3870_34_m.jpg
en deze
Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/1/9/7/3/3/8.jpg

Wat is hier alleen al het verschil tussen??
En hoe kan ik zien welke ik heb want als ik dezelfde videokaart selecteer bij de pricewatch(van tweakers) dan kom ik bij de ene internetshop de 1e tegen en bij de andere weer de 2e versie...??!!

(heb nu deze op het oog. Is dit de goede: Link )

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 17:43 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40
Het nadeel van de Asus koeler (onderste plaatje) is dat de verhitte lucht weer terug gaat in de kast & koelt het geheugen niet echt. De standaard koeler blaast de warme lucht uit de kast & koelt het geheugen.

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 02-04-2008 17:08 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Dit kun je natuurlijk prima zelf uitzoeken door het op te zoeken en navraag te doen.
De verschillen tussen de normale reference koeler en dergelijke custom koelers zoals op die Asus zijn vrij duidelijk. Het ontwerp is anders en daardoor zal dat effect hebben op de werking er van. Ook is het mogelijk zo dat bij dergelijke ontwerpen mogelijk wat veranderd is in de fanregeling.
In sommige gevallen wijkt een kaart ook af tov het reference design door sneller/langzamer geheugen en andere kloksnelheden, wat zaken zijn die je prima op kunt zoeken door simpelweg de kloksnelheden te vergelijken.

Verder zeg je dat je in de Pricewatch soms verschillende varianten van kaarten tegen komt onder dezelfde noemer. Dat kan natuurlijk, bijvoorbeeld als een fabrikant zowel reference versies als customed versies fabriceert. Alleen welke versie je dan uiteindelijk zult ontvangen is afhankelijk van de shop en zal men je hier weinig met zekerheid over kunnen vertellen, doe daarvoor gewoon navraag bij de shop. Die kun je vaak zowel mailen als bellen, dus wat let je? :)

Al met al denk ik dat je dit nog best zelf op kunt lossen door goed te gaan vergelijken.
Voor- en nadelen van custom koeling zijn wel vaker genoemd.
Die kaart die je bij Cool-Prices hebt geselecteerd lijkt mij overigens geen verkeerde keuze als het ding gewoon aan je eisen voldoet :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.