Toon posts:

De juiste voeding voor een mATX?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ben nieuw op dit forum, na een aantal jaren van tweakers bezoeken en veel lezen maar eens echt lid geworden :). Ik ben al een poosje aan het nadenken over een systeem naast mijn laptop (dell 640M) aangezien hij voor op mijn (studenten)kamer is, en het een budget pc moet worden zat ik aan het volgende te denken:

Pentium dual core E2200, een leuk mATX moederbord, 2gb geheugen. Voor de rest weinig eisen. Wil hem alleen wel graag (in de toekomst) overclocken.

Mijn punt is alleen dat ik een mintower wil, vandaar het mATX moederbord. Ik had de ASUS TM 210 kast hiervoor uitgezocht (vind ik persoonlijk zeer netjes en goed geprijsd) kan hier alleen geen passende voeding voor vinden?! En aangezien ik niet elke dag een pc samenstel, hoeveel watt heb ik (minstens) nodig mocht ik nog iets gaan overclocken?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

In die kast passen gewoon standaard ATX-voedingen. Ook is voor die setup een 300~350 watt voeding van een fatsoenlijk merk ook meer dan voldoende. Ook als je gaat overclocken.

[ Voor 9% gewijzigd door Rhannie op 02-04-2008 12:55 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
ah kijk wel dus.. Verwarring sloeg toe toen op alternate geen passende voeding werd gevonden. Ik begreep het al niet helemaal maar dit moet dus gewoon passen. Gelukkig want ik vond het zo een mooi kastje :D Thanks! Iemand mssn ervaring met deze kast?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 13:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:53:
En aangezien ik niet elke dag een pc samenstel, hoeveel watt heb ik (minstens) nodig mocht ik nog iets gaan overclocken?
Daarvoor hebben we dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 19

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:01:
ah kijk wel dus.. Verwarring sloeg toe toen op alternate geen passende voeding werd gevonden. Ik begreep het al niet helemaal maar dit moet dus gewoon passen. Gelukkig want ik vond het zo een mooi kastje :D Thanks! Iemand mssn ervaring met deze kast?
Ik zou die pc builder van alternate helemaal links laten liggen. Dat ding is echt waardeloos (zoals je nu ook al weer merkt). Gewoon los een samenstellen en googelen hoe en wat (Goed de specificaties lezen en vergelijken). Verder zou ik ook voor een andere shop kiezen. Azerty, 4launch of salland automatisering zijn een stukkie goedkoper.

Verder hebben mATX bordjes vaak een onboard videokaart. Hierdoor clocken mATX bordjes vaak niet zo goed. Ik zou dus gewoon een budget ATX moederbord nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 14:52 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 idd.

Verder geldt hetzelfde voor uATX voedingen als voor gewone voedingen, alleen zijn ze wat kleiner :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.