PCI-E 1.0a

Pagina: 1
Acties:
  • 880 views

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12
Howdy Tweakers

De laatste tijd ben ik een beetje op zoek geweest naar videokaarten enzo, vind ik eindelijk een leuke, verteld een MSN contactpersoon me dat er zoiets als PCI-E 2.0 bestaat

Ik heb me dus verder geinformeerd, blijkt dus dat mijn chipset (ATi Xpress 200) versie 1.0a heeft, en dus onmogelijk compatibel is met de kaart die ik op het oog had, deze heeft versie 2.0 !

Nu vroeg ik mij af of iemand misschien nog een leuk kaartje kent om mee te gamen.
Huidige kaart is een ASUS EAX300 (ATi X300 dus) aan 256mb DDR, upgrade is dus welkom

Prijs en al de rest niet belangrijk, wil er gewoon nog redelijk recente games mee willen spelen in een zo goed mogelijke kwaliteit

Ach, ik hoor het wel

Mvg
Kosty

Verwijderd

En ik quote:
PCIe 2.0 is backward and forward compatible with PCIe v1.x. Graphic cards and motherboards designed for v2.0 will be able to work with v1.1 and v1.0, and vice versa. In some rare cases it is possible that a PCI-E 2.0 card will not work correctly on a PCI-E 1.0a slot. This is only limited to certain video cards.
Wikipedia: PCI Express

Verdere huidige systeemspecs zullen handig zijn en ook wat je zelf al aan leuke modelletjes hebt gevonden.

• Kosty
Ik heb een MSI MS-7093 moederbord (Computer gekocht in 2005, een HP Pavi 3035.be)

De kaart die ik op het oog had, was een Club3D HD3650

Onlangs de AMD64 3200+ vervangen door een Opteron 175, dus nu wil ik de videokaart upgraden

Nu begin ik terug een beetje hoop te krijgen, want ik dacht toch echt dat ik dat over die 1.0a hier op GoT gelezen had, maarja.. Ik zal fout geweest zijn ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Kosty op 31-03-2008 19:20 ]

• Kosty
Nu ik nog eens een quote !
quote: Sticky topic
Sinds kort verschijnen PCIe 2.0 kaarten op de markt. PCIe 2.0 belooft hogere bandbreedtes voor de PCIe bus (al wordt de bandbreedte van 1.x nog lang niet volledig benut). Helaas zijn PCIe 2.0 kaarten niet compatibel met PCIe 1.0a moederborden.Omgekeerd kunnen er ook problemen zijn met PCIe 1.0a kaarten met PCIe 2.0 borden. PCIe 1.1 kaarten en borden zijn universeel en kunnen alles. Een lijst met PCIe versies van moederbordchipsets kun je hier vinden.
Bron

Aww, Help ?

[ Voor 6% gewijzigd door Kosty op 31-03-2008 19:32 . Reden: Bron ;) ]

Verwijderd

Kosty schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:25:
Nu ik nog eens een quote !

[...]

Aww, Help ?
Quoten heeft weinig nut als je geen bron vermeld :+

[edit]Uit de V&B Faq dus, ik kan je zo niet vertellen wat het correcte antwoord is maar denk niet dat je problemen krijgt. Iemand anders zal vast wel de doorslag kunnen geven.

Verschillende 'bronnen' geven allemaal weer dat het wel werkt, zie oa hier:
http://forums.extremeoverclocking.com/p3050087.html

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 19:34 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Let op dat deze incompatibiliteit geen zekere factor is.
Er zijn ook gewoon gevallen waarin een PCIe 2.0 kaart werkt op een PCIe1.0a moederbord. Kijk bijvoorbeeld naar borden als de Asus A8N-SLi, met een nForce4 chipset, welke PCIe 1.0a zijn maar waar je wel werkende 8800GTs en HD3850/70's op ziet.
Ik kan je aanraden om Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden eens aandachtig door te lezen, daar is dit in allerlei richtingen besproken.

Je zegt dat je her en der geinformeerd hebt maar ik mis wat precies en waar je dat dan gelezen hebt. Zoals het er nu voor staat lijkt het mij dat je nog vrij weinig gezocht hebt, zeker als je de draad die ik eerder noemde nog niet eens gespot hebt.
Ik stel voor dat je nog even op onderzoek uit gaat, hier valt namelijk veel meer over te vinden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.