• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 12:04
Ik overweeg een "low budget" laptop te kopen, ik ben alleen niet zo bekent met AMD processoren...

Ik zit te dubben tussen deze twee:

AMD Athlon 64 X2 TK57 Dual-Core (1.90Ghz)

Mobile Intel Pentium Dual Core T2330 (1.60Ghz)

Iemand een tip? Ga hem hoodzakelijk gebruiken voor internet en af een toe een filmpje kijken... Misschien een keer photoshop.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:24
Die Intel laptop is geen Core2duo, Je mag dan aannemen dat de AMD laptop cpu een heel stuk sterker is.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Dit past een beetje in hetzelfde straatje als Welke processor voor notebook? :). Het komt er op neer dat het even een kwestie van het e.e.a. nalezen is.

Zie de sluitmessage van bovengenoemde topic. Daar staat reeds wat info in. De Intel Pentium Dual-Core (niet te verwarren met de Intel Pentium D) is zoals je hier kunt lezen gebaseerd op de Merom core en daarmee eigenlijk een Intel Core 2 Duo processor. Intel heeft er alleen een andere naam aangegeven omdat de Intel Pentium Dual-Core een aantal features mist :). (en dat kun je prima opzoeken op de Wikipedia pagina's)

Anyhow, beide processoren zijn prima voor jouw doeleinden vermits je niet de allerzwaarste 1080p content gaan afspelen :). Dit topic gaat in ieder geval op slot omdat dit eigenlijk uitzoekwerk is, iets wat de Tweaker prima zelf kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 31-03-2008 16:06 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.