Toon posts:

Contractbreuk Debitel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet of ik hier helemaal in het juiste forum zit, maar als ik mijn vraag ergens op GoT kwijt kan moet dat haast wel hier zijn, hoor wel als het niet zo is.

Vorige jaar in mei heb ik van Debitel een aanbieding genomen: Vodafone 35 voor 4,95 per maand, contract voor 24 maanden.

Nu krijg ik vandaag een brief met de mededeling dat ik kan kiezen:
1. Overstappen naar 'Vodafone Scherp' met als kosten 17,45 per maand
2. Contract per 01-06-08 beeindigen.

Ik denk dat jullie mijn verbazing/woede wel snappen. Mijn vraag is: weet iemand of hier sprake is van contractbreuk en of ik recht heb op het uitdienen van mijn oude contract?

Heb morgen tentamen, maar ga dinsdag ff de hele algemene voorwaarden doornemen, maar misschien zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 09:21
Hoezo? Je hebt bij ze een contract voor 2 jaar (staat er expliciet bij) deze loopt eind mei 2008 (01-06-2008 dus) af en ze willen je de mogelijkheid geven om een andere abbonement er na te nemen of op te zeggen (daar ze dezelfde aanbieding niet meer aanbieden) Ik zie het probleem niet...
Vorigjaar != 2006

[ Voor 40% gewijzigd door 0fbe op 30-03-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Vorig jaar, niet twee jaar geleden, tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:46

paQ

timcooijmans schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:40:
Hoezo? Je hebt bij ze een contract voor 2 jaar (staat er expliciet bij) deze loopt eind mei 2008 (01-06-2008 dus) af en ze willen je de mogelijkheid geven om een andere abbonement er na te nemen of op te zeggen (daar ze dezelfde aanbieding niet meer aanbieden) Ik zie het probleem niet...
was het vorig jaar dan 2006?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je de voorwaarden die je zelf bent aangegaan moet nakijken.. Vaak is het een 2jaar durend contract waarbij je het 1e jaar korting krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 09:21
paQ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:44:
[...]

was het vorig jaar dan 2006?
Hmm daar had ik dus inderdaad overheen gelezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Nee ik heb hetzelfde probleem.

2 jaar contract afgesloten in december 2007 (Niet 2006) en ook per 1 juni wordt deze ongeveer 13 euro duurder terwijl het bedrag bij aanschaf voor 2 jaar gold (December 2008).

Dus geen aardige actie om ons de kans te geven om op te zeggen maar gewoon het niet nakomen van afspraken.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:47:
Ik denk dat je de voorwaarden die je zelf bent aangegaan moet nakijken.. Vaak is het een 2jaar durend contract waarbij je het 1e jaar korting krijgt
Daarvan weet ik zeker dat het niet zo is, het is een contract voor 24 maanden voor 4,95. Dinsdag zal ik alle spullen erbij zoeken. Het contract is van april 2007.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

als ik het zo lees heeft debitel niets te willen en is afspraak afspraak

andersom kun jij ook niet zeggen:
luister debitel, je mag kiezen
1. je verlaagt mijn abo naar 2,95
2. ik zeg op per morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:54:
als ik het zo lees heeft debitel niets te willen en is afspraak afspraak

andersom kun jij ook niet zeggen:
luister debitel, je mag kiezen
1. je verlaagt mijn abo naar 2,95
2. ik zeg op per morgen
Dan zeggen zij: Daag :w

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

en toch kun je ze er in dat geval aan houden lijkt me.
gevalletje rechtsbijstand.

een contract is er nou juist voor om dit gezeik NIET te hebben en beide partijen zijn eraan gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zie hier voor meer info ;)

Zover ik weet mag het gewoon wat debitel doet (helaas). Wanneer ze hun tarieven wijzigen heb jij als klant het recht om op te zeggen. Debitel geeft dit netjes als optie. Ik heb ook wel meegemaakt dat het tarief gewoon verhoogd werd zonder dat deze optie werd gegeven. Bij KPN heb ik daar toen zelf mee moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

het wordt tijd voor algemene klant aankoop voorwaarden.

daar zet ik dan in wanneer ik eenzijdig het contract mag opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:44

Theo

moederbord

Volgens mij doen ze niets verkeerd.

Stel ze stuurde je alleen een brief waarin ze schreven dat jouw abo binnenkort omhoog gaat naar 17 euro per maand vanwege bepaalde redenen. Je had hier dan een topic geopend en het eerste advies zal dan zijn dat je het contract kan beëindigen omdat Debitel zich niet aan het contract kan houden (het is niet de eerste keer dat zo'n advies wordt gegeven)

Juridisch doen ze dus niets verkeerd door jouw deze keuze te geven. Moreel vind ik het echter niet kunnen (maarja, wat kun je er tegen doen? In de ogen van een grote telco ben jij niets meer dan een dingetje dat hun ieder maand een beetje geld oplevert, ze zien jouw helaas absoluut niet als persoon maar gewoon als een klein geldmakertje. Ze behandelenm je dan ook als product, niet als persoon...)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Dus voor een telco/provider is er altijd grond om een contract eenzijdig te beeindigen?
Je verandert 3 letters in de AV en ach, wat vervelend voor u... maar u mag opzeggen hoor :)

handig om van verliesgevende klanten af te komen.
wederom een nare bijwerking van een toch al wat vreemde en doorgeschoten wet/regeling

met zou eens wat meer aandacht moeten besteden aan de formulering van dergelijke zaken en met name de realisatie van de neveneffecten. Net als het grote grijze gebied van de DOA's, wet kopen op afstand, de garantie na een jaar enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx 4 die linkjes, geven een hoop duidelijkheid over wat wel en niet mag. Een ding staat vast: voor mij nooit meer Debitel. Ik ga op zoek naar wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik lees veel over mensen die debitel abo's hebben voor een paar euro (0,95 en 2 euro e.d.) maar geldt de tariefsverhoging ook voor abo's van 10,95? Heb namelijk nog geen brief gehad en zie ook niks als ik inlog. Anders wordt het tijd om eens te kijken naar een nieuw abonnement en kan ik mij vast voorbereiden :| .

Denk dat ik anders eens de gok ga wagen bij telfort ik wil een soort gelijk abonemment zodat ik ongeveer 135minuten en 225 smsjes kan versturen per maand. Weet niet of het in dit subforum mag, maar iemand nog suggesties? Ik zag ook een KPN op debitel actie 250 min /500 smsjes ook voor 10.95 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Volgens mij zijn het alleen de Vodafone Debitel abbo's.

Ikzelf heb/had een 0,95 eur per maand abonnement. Heb gelijk opgezegd. Dit soort acties waardeer ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

paQ schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:06:
Dus voor een telco/provider is er altijd grond om een contract eenzijdig te beeindigen?
Je verandert 3 letters in de AV en ach, wat vervelend voor u... maar u mag opzeggen hoor :)
Nee, in dit geval stond het al in de AV bij aangaan van contract als ik het goed begrijp uit de gegeven links.

Gevalletje 'de nadelen van dubbeltje eerste rang willen zitten'. Zuur, snap ik, maar met de tarieven die ik hier voorbij zie komen vind ik het ook niet zoooooo vreemd dat ze een paar praktische uitzonderingssituaties in de AV hebben opgenomen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
Ik weet niet zeker of ik het helemaal snap, maar:
Ik heb een normaal Vodafone SIM-only abonnement (dus niets met Debitel te maken) en in de normale Vodafone algemene voorwaarden, punt 9.3:
Vodafone heeft het recht tarieven eenzijdig te wijzigen.
Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is,
zal Vodafone Contractant voorafgaande aan de inwerkingtreding van de
wijziging informeren en indien van toepassing Contractant wijzen op het
recht (het relevante deel van) de Overeenkomst op te zeggen met ingang
van de datum van inwerkingtreding van de wijziging. De opzegging
dient uiterlijk voor de inwerkingtreding van de wijziging door Vodafone
ontvangen te zijn. In geval van opzegging zijn partijen elkaar daardoor
geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd, dan de op dat
moment openstaande betalingsverplichtingen.
Zoals ik dit lees zou Vodafone ook het Debitel-geintje mogen uithalen. Ik heb nu een Vodafone 22,50 jaar-abonnement voor 7,50 euro/maand - en volgens mij mogen ze op grond van artikel 9.3 mij een brief sturen dat het - ik noem maar wat - 30 euro/maand gaat kosten. Zolang ze mij maar de gelegenheid bieden op te zeggen voldoen ze aan de wet.

Wat ik bedoel te zeggen is:
Gevalletje 'de nadelen van dubbeltje eerste rang willen zitten'.
Dit kan denk ik iedereen gebeuren. Als je een telefonie abonnement van Vodafone neemt kies je niet voor het dubbeltje op de eerste rang, maar ze kunnen je op dezelfde manier benadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

curry684 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:19:
[...]

Nee, in dit geval stond het al in de AV bij aangaan van contract als ik het goed begrijp uit de gegeven links.
dat begrijp ik, maar wat is je alternatief?
niet tekenen?
dan heb je helemaal niks

dat bedoel ik een beetje met: de telco kan altijd eenzijdig van je af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook zo'n geval in huis. Mijn vrouw zit ook bij Debitel met een sim-only abo van 7.95 p/m incl. 250 belmin./500 SMS'jes. Zij kreeg ook deze brief.
We zijn gaan kijken op de site van Debitel en is overgestap naar het KPN-netwerk en gaat 2 euro meer betalen voor het zelfde abo met behoudt van nummer.
Kijk goed rond en denk dat Deditel ook voor het blox :( is gesteld door Vodafoon. Ik kom bij veel aanbieders van abo's hetzelfde probleem tegen. Persoonlijk denk ik niet dat Debitel van haar klanten af wil. Maar aanbieding zoals hier boven zijn te duur voor Vodafoon, daar leggen ze geld op toe. Dit soort aanbiedingen kom je veel tegen aan het einde van het jaar, om zo het jaar leuk af te sluiten.
Laat je niet misleiden en stap over naar een aanbieder, desnoods binnen de zelfde provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

paQ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:47:
[...]

dat bedoel ik een beetje met: de telco kan altijd eenzijdig van je af
Niet echt, want ze mogen niet individueel de tarieven wijzigen. Dit is meer opheffingsuitverkoop lijkt het dan wat anders, want zo jagen ze iedereen weg ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik denk dat het grotendeels verliesgevende klanten betreft, en die willen ze niet.
en daar moet men vanaf.
en dat (minder grote) deel dat dan wel winstgevend is op dat tariefplan, sja dat is dan jammer, met de gok nemend dat er veel niet hun post openen en zometeen als vanzelf op een ontieglijk veel duurder maandbedrag zullen komen te zitten.

Het 'huis' wint altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 maanden geleden ook een debitel sim only( kpn netwerk, 150 sms of 75 belminuten, ) genomen.( ik betaal 4,95 en ze zeggen dat ik voor 15 euro tegoed heb)
Nou heb ik geen brief ontvangen over tarief wijziging.
is het zo dat dit niet geldt bij kpn netwerk?
of zijn ze gewoon zo asociaal om niks van zich te laten horen en dat ik er over 3 weken een rekening van 20 euro op de stoep ligt?

ik hoop echter op het eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Volgens http://www.telecomvergelijker.nl/thread/25113 komen ze hier juridisch mee weg... Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Ik denk dat wanneer één of meer gedupeerden een rechtzaak tegen debitel aanspannen om nakoming te eisen, dat ze in het gelijk worden gesteld.

Wat hier gebeurt, ook al zou het kunnen op grond van de AV, is zo apert onredelijk dat de rechter dit niet goed zal keuren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:29:
Ik heb 4 maanden geleden ook een debitel sim only( kpn netwerk, 150 sms of 75 belminuten, ) genomen.( ik betaal 4,95 en ze zeggen dat ik voor 15 euro tegoed heb)
Nou heb ik geen brief ontvangen over tarief wijziging.
is het zo dat dit niet geldt bij kpn netwerk?
of zijn ze gewoon zo asociaal om niks van zich te laten horen en dat ik er over 3 weken een rekening van 20 euro op de stoep ligt?

ik hoop echter op het eerste :)
Als je even had gelezen weet je dat het alleen debitel op vodafone klanten (sim only) betreft.

Ik heb nog steeds geen brief ontvangen en geen melding bij het inloggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

StevenK schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat wanneer één of meer gedupeerden een rechtzaak tegen debitel aanspannen om nakoming te eisen, dat ze in het gelijk worden gesteld.

Wat hier gebeurt, ook al zou het kunnen op grond van de AV, is zo apert onredelijk dat de rechter dit niet goed zal keuren.
best interessante kost ja

Pagina: 1