[CiP] G4 > PC: PowerMod

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/PowerModRESIZED.jpg

G4>PC: PowerMod

Voorwoord

Het doel van deze mod is het inbouwen van een PC in een Apple PowerMac G4 behuizing.
Een half jaar geleden heb ik een Mac mini gekocht, sindsdien is het alleen maar OSX voor mij, daarbij komt dat ik de hardware erg mooi vind, de hoofdreden is echter dat ik graag wat spellen wil spelen, maar dat een Mac Pro of iMac voor mij gewoonweg te duur is. Dus! vandaar deze mod!
Ik ben geinspireerd door, Je raadt het al; de Zonosmac PowerMac G5 mod. Helaas heb ik niet zoveel geld dat ik me een G5 kast kan veroorloven, dus doe ik het maar met een G4 kast, op de kop getikt via Marktplaats.nl voor zo'n 25,- euro. :)

De behuizing heb ik al, Na wat speuren op Marktplaats.nl vond ik een zekere persoon welke een aantal (Hint!) behuizingen te koop had van de Apple PowerMac G4. afijn, 2 dagen later stond er een G4 kast op mijn bureau.

Ik opende de G4 kast met de inventief uitgevonden hendel, waarna deze haar geheimen prijsgaf.
Er bleek nog een moederbord en processor in te zitten, dit beloofde een avondje sloopwerk:

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P3290029-1-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P3290026_2-1-1.jpg

Specificaties

Specs! Wat gaat deze computer zoal aan hardware rijk zijn?
Ik heb bij het uitzoeken van de onderdelen een beetje gekeken of het OSX86 compatibel is.
  • Asus P5GC-MX/GBL
  • Intel E2180 Pentium 2.0GHZ C2D
  • 1x 1GB PC5300 geheugen
  • Samsung SATA300 250GB
  • Chieftec PSU 420W
  • Asus ATI HD2600 Pro
Overigens heb ik nog veel randapparatuur liggen (o.a. dvd-drive, muis, toetsenbord) wat ik op later tijdstip wel een keer in een betere/mooiere vorm aanschaf. :+

Updates

Update 1: 30 maart 2008
Mini-Update 2: 10 april 2008
Mini-Update 3: 14 april 2008
Update 4: 20 april 2008
Update 5: 6 mei 2008
Update 6: 6 mei 2008

De mod is nu helemaal af. :)

[ Voor 55% gewijzigd door NickvdB op 13-06-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sprite_tm

Semi-Chinees

In bespreking.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 12:30
En toestemming.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Succes ik zit er zelf ook aan te denken om die Antec 900 te veranderen in een apple kast.
Zelfde als jou Mini gekocht en ik wil geen Windows meer ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 16:48
Je kan die powerled + switch toch wel gewoon los solderen en weer opnieuw gebruiken?

Verder leuk idee, hoop dat hij net zo succesvol wordt als de G5 mod :D

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 06:09

ReseTTim

Chocolate addicted

eej same case :P :)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/appleg4/groot/p4_in_g4_83.jpg
met een beetje soldeerwerk is het perfect te doen.. ik heb gewoon de led laten zitten en nieuwe kabels erop gesoldeert.. is wel ffies wat meet werk ;)

Apple PG4 mod

[edit]

btw de G4 heeft ventilatie gaten aan de zijkant zitten naar het plexi toe.. onderaan de case zijn gleuven waar deze lucht naar buiten kan.. kortom gewoon een nette 12cm op die zijkant monteren..

[ Voor 29% gewijzigd door ReseTTim op 01-04-2008 09:39 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Nolani schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:38:
Je kan die powerled + switch toch wel gewoon los solderen en weer opnieuw gebruiken?

Verder leuk idee, hoop dat hij net zo succesvol wordt als de G5 mod :D
Ja dat is wat waarschijnlijk ook gewoon ga doen. :)
ReseTTim schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:18:
eej same case :P :)

[afbeelding]
met een beetje soldeerwerk is het perfect te doen.. ik heb gewoon de led laten zitten en nieuwe kabels erop gesoldeert.. is wel ffies wat meet werk ;)

Apple PG4 mod

[edit]

btw de G4 heeft ventilatie gaten aan de zijkant zitten naar het plexi toe.. onderaan de case zijn gleuven waar deze lucht naar buiten kan.. kortom gewoon een nette 12cm op die zijkant monteren..
Ah, handig! bedankt voor de info, was al aan het kijken voor koeling, want voornamelijk aan de voorkant moest ik dus nog wat bedenken. misschien ook een idee om de speaker te vervangen voor een 40mm fan met grill ervoor(En misschien eventueel ledjes als ik het niet kan weerstaan :9~ ), maar ben bang dat dat niet genoeg airflow genereert.

Werkt de speaker overigens bij jou? wordt alleen gebruikt voor systeemgeluiden of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door NickvdB op 01-04-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB

Vandaag ben ik begonnen met het helemaal strippen van de kast, heb de zijwanden eraf gehaald, ging allemaal vrij makkelijk dmv. een Apple Service Manual :D.

Stripped PowerMac G4, De draad die je ziet lopen is de Airport antenne, die mag oprotten, omdat de draad aan de onderkant is doorgesmeuld. :/

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P3300024-1.jpg

Zoals je hieronder op de foto's kunt zien heb ik de PC voeding al geplaatst! Deze past perfect!

De PowerMac blijkt over een andere manier de ledjes + powerknop te regelen, hiervoor is een apart printplaatje aangebracht, moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen, misschien gewoon ander ledje aanbrengen oid. Iemand ideeën?

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P3300024_3-1.jpg

Ook moet ik nog iets maken om het cd-romstation op zijn plaats te houden, maar dat is makkelijk op te lossen met een aliminiumplaatje.
En dan heb je nog de luchtaan/afvoer, zo'n C2D processor is natuurlijk veel warmer als een G4, en aangezien ik zo min mogelijk zichtbaar aan de buitenkant wil veranderen moet ik daar dus nog iets voor bedenken. Ook hier geldt, ideeën zijn welkom! ;)

Extra kijkvoer:
Foto 1
Foto 2
Foto 3

[ Voor 4% gewijzigd door NickvdB op 15-04-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

NickvdB schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:55:
Werkt de speaker overigens bij jou? wordt alleen gebruikt voor systeemgeluiden of niet?
dat wou ik eerst wel doen.. want volgensmij kan je er gewoon een tulp stekkertje aan monteren.. echter zeker weet ik het niet..

ik heb iig het nooit geprobeert omdat meer zodra de casemod af was ik hem al weer bijna uit elkaar heb gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
ReseTTim schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:52:
[...]

dat wou ik eerst wel doen.. want volgensmij kan je er gewoon een tulp stekkertje aan monteren.. echter zeker weet ik het niet..

ik heb iig het nooit geprobeert omdat meer zodra de casemod af was ik hem al weer bijna uit elkaar heb gehaald..
Heb je trouwens geen problemen gehad met de cd-rom speler die in de weg zat? of hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

NickvdB schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:42:
Heb je trouwens geen problemen gehad met de cd-rom speler die in de weg zat? of hoe heb je dit opgelost?
big problem ;) , gewoon niet ingebouwd.. toen op dat moment gekozen voor een externe cd / dvd speler..
intern gaat no way lukken.. bij apple hebben ze daar op het mobo speciaal ruimte voor vrij gemaakt..

check anders mijn CiP ;)
[CiP] The ultimate P4 in een Apple G4 case met waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00

T1psY

Dumo-Technics

[offtopic]ReseTTim: de fotos van jou CiP werken niet meer[/offtipic]

Ontopic: vet! volg al en tijdje mods waar ze G4/G5's ombouwen naar PC's. Verder merkte ik op dat je over je hardware iig nergens zeker over bent, alleen over die 2x 512MB Ram geheugen :P

http://www.dumo-technics.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

pcfreaky1991 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:55:
offtopic:
als je is die rode tekst leest.. dan zie dat die kruisjes / http adressen gewoon links zijn naar de echte foto's. heb geen zin om nu nog dat gehele topic aan te passen..
maar met een beetje leeswerk had je het gelezen dat de foto's nog werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
pcfreaky1991 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:55:

Ontopic: vet! volg al en tijdje mods waar ze G4/G5's ombouwen naar PC's. Verder merkte ik op dat je over je hardware iig nergens zeker over bent, alleen over die 2x 512MB Ram geheugen :P
Behoefde de nodige aanpassing, dus even veranderd. 1x 1GB omdat ik er dan later nog een bij kan zetten, Intel E2180 vanwege zijn goede overklokmogelijkheden, en de HD om zijn mooie prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
De computercomponenten zijn besteld, in de topicstart is de uiteindelijke configuratie te vinden, gisteravond heb ik het kunststof achterpaneel stukje gezaagd zodat de aansluiting van de voeding erdoor past. :)

Vanavond ga ik het paneel uitboren (zit met popnagels vast) zodat morgen de originele moederbord stands uit de plaat kunnen worden geboord.

Ik heb een ander 'korter' cdromdrive verzilverd, nu is er een redelijke kans dat het toch gaat passen, ik heb de afmetingen van het moederbord opgezocht en deze op een vel getekend en geknipt, nu hopen dat het past.

[ Voor 23% gewijzigd door NickvdB op 10-04-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ben benieuwd wat je aan de achterkant verzaagt hebt. ik heb dit namelijk niet hoeven te doen.
en ik ben al helemaal benieuwd naar die cdrom speler!

maak btw is foto's van wat je bedoelt met het weghalen van de popnagels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB

Deze avond zijn de originele moederbord stands verwijderd, ben tot de conclusie gekomen dat hier uitboren niet nodig is geweest, dus de pinnetjes met een tang en hamer verwijderd.

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/mbstandsremove-1.jpg

De plaat was met popnagels aan de scharnier (de kast) bevestigd, deze zijn er uitgeboord, daarna nog even met een verzinkboor de randjes glad gemaakt.
Foto 1: Popnagels
Foto 2: kastpaneel

Heb tenslotte het achterpaneeltje een stukje uitgezaagd, zodat de voedingskabel erdoor past, moet nog een beetje gevijld worden.
Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P4100026-1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door NickvdB op 10-04-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Haha, alles heel voorzichtig uitgeboord. Ik pak gewoon lomp en onbehouwen even de slijptol met een schuurschijf derop, lukt evengoed. Maar waarschijnlijk niet in kleine hoekjes enzo. Maarja ieder diertje zijn pleziertje! Ik kijk uit naar de vorderingen, lees elke dag braaf mee ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door diedazz op 10-04-2008 23:14 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB

Onderdelen zijn nu eindelijk binnen, heb ze even opgebouwd op een oude tray dat ik nog had staan, zodat ik even kon testen of alles werkte en OK was, ik laat 'm nu testdraaien tot morgenavond.

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P4150029-1.jpg

Ga vrijdag 't I/O panel eruitzagen, daarna draad intappen en stands vastzetten.

[ Voor 238% gewijzigd door NickvdB op 20-04-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB

Zo, ben al een heel stuk opgeschoten, heb gister de draad ingetapt en de stands vastgemaakt, daarna gekeken of het moederbord icm. de PCI kaarten & het I/O panel wel helemaal paste. Gelukkig paste dit allemaal perfect, is zonder problemen verlopen.

Draad intappen:
Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/DSC_2323-1.jpg

I/O panel:
Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P4180022-1.jpg

Het I/O panel moest iets of wat gemodificeerd worden om het passend te maken, op de foto hierboven zie je dat de meest rechtse aansluitingen niet pasten, dus heb ik daarvoor een stukje uit het panel gezaagd.
Het I/O panel zit niet helemaal vast, maar wordt toch voldoende op z'n plaats gehouden door het moederbord, dus dat zit wel oke.

Ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/DSC_2328-1.jpg

Nadat de stands waren vastgeschroefd, kon het moederbord erop, om de losgeboorde plaat weer vast te maken, heb ik kleine M3 schroefjes gebruikt met een moertje aan de achterkant. Op de bovenstaande foto zie je 'm ingebouwd.

Nu hoef ik nog maar twee dingen te doen; de cd-rom speler inbouwen, en de powerknop etc. compatibel met het moederbord maken. deze twee dingen ga ik waarschijnlijk deze week doen.

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/DSC_2337-1.jpg

Extra:
Achterkant
Stukje uitzagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ziet er goed uit! Alsof het zo hoort.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:31
Wanneer krijgen we weer een update? het is nou al bijna 2 weken terug!

Ik ben zeer benieuwd

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wel twee hele weken :o Er is meer dan modding in het leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB

Sorry voor het lange wachten, heb vakantie gehad, lekker aan het strand liggen bakken enzo :+ .
Maar hier is dan de Final-Update! Ik ben ondertussen (bijna) helemaal klaar, ik heb de cdrom-drive gemonteerd en het powerledje in orde gemaakt, helaas was het ledje kapot, dus heb ik daarvoor een nieuwe gekocht, in dezelfde kleur wit.

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P4260026-1.jpg

Ik heb érg veel geluk gehad met de cd-rom speler, deze raakt op een millimeter na(!) een condensator op het moederbord niet, om toch helemaal zeker te zijn dat deze er niet tegenaan komt heb ik een hoekje van de cd-romspeler afgevijld.

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P4260027-1.jpg

Hier zie je 'm van de voorkant, zal vanavond of morgen nog een foto posten met het laatje open, heb nu helaas geen tijd want moet zometeen weg.
dmv. appleK pro heb ik de eject knop op het apple keyboard werken gekregen, de volumetoetsen werkten gelukkig standaard al. :)

Over het algemeen vind ik zelf dat 't goed gelukt is met de cd-rom speler, omdat weinig mensen dit voor elkaar hebben gekregen. O-)

Nu moet ik echt gaan, in de namiddag/vanavond zal ik 't verder uitbreiden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Word mooi, heb je ook wat final pics voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

mja, maar jij hebt geen full size atx mobo gemonteerd.. zo kan ik het ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Laatst online: 06-06 20:10
Leuke mod! Moet ook eens zo'n apple case zien te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB

Zoals beloofd, zou ik deze avond verdergaan met de update van vanmiddag, ik heb net even wat foto's gemaakt met een fatsoenlijke fotocamera, de foto's van vanmiddag waren gemaakt op een crappy fototoestelletje, rotding. :/

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/DSC_2488-1.jpg

Hier zie je het cd-rom laatje geopend, de cdrom drive is trouwens bevestigd met twee ijzeren hoekjes, gaatje in de hoekjes geboord, en onderaan de cdrom drive (waar schroefgaten zitten) vastgeschroefd met een korte draad. In de behuizing gaatje geboord zodat deze daaraan bevestigd kon worden.

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/DSC_2485-1.jpg

Powerled (licht beetje slecht zichtbaar.)

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/DSC_2478-1.jpg

Mijn vader heeft voor mij het printje gemaakt om de power en reset knop door te verbinden.
Schijnbaar zat het printje nogal anders in elkaar, maar 't is 'm uiteindelijk toch gelukt, heb op internet overigens een schema gevonden voor de led: Link

Het enige wat ik nog moet doen, is het kleine frontje dat op 't achterpaneel moet een stukje bijzagen, zodat de audioaansluitingen erdoor kunnen.

Extra:
Inside
Diodes voor de casefan
CD-ROM drive
Overall; Bureau

Nu ben ik dus eindelijk klaar, de PC doet nu dienst als Usenet/Download en game pc, speel er wat simpele spellen op zoals gta:sa en cm:dirt. :)
Wat ik nog wel graag zou willen, is de antenne en bluetooth tussen de wand monteren, mijn eerste idee hiervoor was om de originele antenne enigzins te modificeren en te herbruiken, maar heeft schijnbaar weinig zin voor de signaalsterkte. (Niet in de ijzeren kast overigens, maar tussen de plastic wand en het moederbord.)

[ Voor 9% gewijzigd door NickvdB op 08-05-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhale
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
:D, strak hoor,

dat grijze deel van je BenQ scherm leek net alsof het een deel van je startbalk was :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-06 12:09
Haha, dat dacht ik dus ook ja. :p

Prachtig gemaakt, van buiten is het echt niet te zien dat er een windows systeempje in gepropt zit.

Oh, en dat van die cd speler vind ik al helemaal mooi gedaan, dat alles nét past.

[ Voor 23% gewijzigd door Boom op 07-05-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Hij maakt alleen nog wel flink herrie }:O. Idle zijn de temps 30-40 graden,stressed ca. 48 graden heb nu ook casefan draaiend voor de warme dagen, zit hier op zolder en op dit moment is 't hier 28 graden :/ !
Zijn er passieve (of hele stille voedingen) die 420watts kunnen leveren?

[ Voor 43% gewijzigd door NickvdB op 08-05-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

NickvdB schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:03:
Hij maakt alleen nog wel flink herrie }:O. Idle zijn de temps 30-40 graden,stressed ca. 48 graden heb nu ook casefan draaiend voor de warme dagen, zit hier op zolder en op dit moment is 't hier 28 graden :/ !
Zijn er passieve (of hele stille voedingen) die 420watts kunnen leveren?
Ik zou voor een stille temp gestuurde voeding gaan. Passief is enorm duur en heeft nog steeds aurflow nodig. Maar je hebt eentje nodig met een kleine 80mm fan ivm achterkant case zeker? Volgens mij heeft Zalman wel zo'n voeding.

Wat je ook kunt doen is een voeding met 120mm fan en dan de fan omdraaien, zodat de voeding lucht op je proc coooler blaast (anders lijkt het me niet erg bevorderlijk voor de airflow, omdat twee fans vlak bij elkaar in tegengestelde richting blazen) En dan die case fan omdraaien. Zo gaat de lucht er bij je psu in en komt het er bij die casefan weer uit. (als ik de indeling van de kast goed begrijp, is niet heel erg duidelijk op de foto's en ik ken die apple kasten verder niet )

Volgens mij heb je aan deze zalman voeding ook wel genoeg. Deze voeding heb ik voor mijn systeem (E6600, XFX 7600GT(xxx), een tv kaart, één HD, DVD drive en nog wat shit) en dat kan deze 360 watt voeding makkelijk aan. Bovendien kan ik hem niet horen, in een stil systeem (alleen de HD is nog hoorbaaar). Ik heb de fan in mijn veoding omgedraaid omdat deze in mijn case mod ook vlak boven de stock intel cooler hangt.

[ Voor 54% gewijzigd door jdm8 op 08-05-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
jdm8 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:15:
[...]

Ik zou voor een stille temp gestuurde voeding gaan. Passief is enorm duur en heeft nog steeds aurflow nodig. Maar je hebt eentje nodig met een kleine 80mm fan ivm achterkant case zeker? Volgens mij heeft Zalman wel zo'n voeding.

Wat je ook kunt doen is een voeding met 120mm fan en dan de fan omdraaien, zodat de voeding lucht op je proc coooler blaast (anders lijkt het me niet erg bevorderlijk voor de airflow, omdat twee fans vlak bij elkaar in tegengestelde richting blazen) En dan die case fan omdraaien. Zo gaat de lucht er bij je psu in en komt het er bij die casefan weer uit. (als ik de indeling van de kast goed begrijp, is niet heel erg duidelijk op de foto's en ik ken die apple kasten verder niet )

Volgens mij heb je aan deze zalman voeding ook wel genoeg. Deze voeding heb ik voor mijn systeem (E6600, XFX 7600GT(xxx), een tv kaart, één HD, DVD drive en nog wat shit) en dat kan deze 360 watt voeding makkelijk aan. Bovendien kan ik hem niet horen, in een stil systeem (alleen de HD is nog hoorbaaar). Ik heb de fan in mijn veoding omgedraaid omdat deze in mijn case mod ook vlak boven de stock intel cooler hangt.
Nee, De voeding die ik nu gebruik heeft ook een fan aan de zijkant, maar er zit +/- 1,5cm tussen de voeding en de wand. daar komt nog eens bij dat deze fan aan de zijkant lucht aanzuigt (wat bijna altijd zo is), dus dat maakt niet zoveel uit.

Ik ga even kijken naar de Zalman's, denk dat ik zo'een binnenkort aanschaf. :)

Edit: Hmm, degene die jij me liet zien heeft een 120mm van, dan is 1,5cm toch wel wat smal denk ik. 't probleem is alleen, omdraaien is geen optie, aangezien ik dan de kast weer helemaal moet gaan verzagen om de aansluitingen passend te maken, en daar heb ik niet zoveel zin in. :P

[ Voor 7% gewijzigd door NickvdB op 10-05-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Ik hou wel van beetje creatief zijn, maar als je nie twil zagen houdt t op ;) PSU's met een kleine fan maken over het algemeen meer lawaai, ook worden ze steeds minder gemaakt.

Als je een fanloze wil: http://azerty.nl/8-52-13137/fanless.html Maar dat vind ik pure oplichterij :/
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0764/G4psu_8.png
Zo bedoelde ik het dus, het zagen valt eigelijk wel mee dus. Dan moe tje alleen even de fan in de voeding omdraaien en je case fan naar buiten laten blazen ;)

Als je nog meer stilte wil kun je ook je HDD in een HDD silencer doen en die ergens voor in je case hangen, daar is namelijk nog zat ruimte toch?

[ Voor 41% gewijzigd door jdm8 op 10-05-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb mijn voeding helemaal opengemaakt.. en hierdoor kan bij mij de lucht ook achter eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Je bedoelt dus dat de PSU fan uitblaast -> de CPU fan zuigt aan, en dat de casefan naar buiten blaast?

Dat lijkt mij niet echt bevorderlijk voor de warmte, de warmte die de voeding produceert wordt zo de behuizing ingeblazen :? Tevens gaat warme lucht boven zitten, als ik de casefan dan uit laat zuigen, zuigt 'ie minder warme lucht.

De HDD ben ik eigelijk erg tevreden over, ik hoor 'm nagenoeg niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Die voeding die ik je aandraadde, heb ik dus ook, fan omgedraaid en er komt koude lucht ui, misschien een graad warmer, door die grote fan wordt je mobo en cpu beter gekoeld, dus je cpu cooler gaat ook minder hard blazen. (maar die is toch al stil). Nadeel is dus wel dat de warme lucht van boven naar beneden moet, maar op zich is dit niet zo'n probleem. Een goede psu met kleine fan zou natuurlijk ideaal zijn, maar die zijn heel moeilijk te vinden.

edit: http://azerty.nl/producte...D=52&p_tab=8&TAB=ervaring deze misschien? Ik ken hem verder niet. evt. kun je dan ook een paar gaten in de voeding maken aan de achterkant, dus waar de kabels er uit komen, als die daar nog niet zitten.

Anders kun je natuurlijk ook de fan in je huidige voeding vervangen. En misschien grotere koelelementen er op zetten.

V&A aangeboden: Tagan TG480-U01, 480W (ATX) Toevallig komt er net eentje op V&A :)

[ Voor 36% gewijzigd door jdm8 op 11-05-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Mja maar die op azerty is iets langer, kan problemen vormen met cd-rom, maar op termijn wil ik wel een voeding met 12cm fan, deze zijn mooi stil, maar tot nu toe vind ik dit wel ok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

NickvdB schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:23:
Mja maar die op azerty is iets langer, kan problemen vormen met cd-rom, maar op termijn wil ik wel een voeding met 12cm fan, deze zijn mooi stil, maar tot nu toe vind ik dit wel ok. :)
heb je weinig aan. want de 12cm fan zit dan tegen de zijkant aan, ipv richting de cpu fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

ReseTTim schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:26:
[...]

heb je weinig aan. want de 12cm fan zit dan tegen de zijkant aan, ipv richting de cpu fan.
Maar met een beetje modden kun je ook je voeding omdraaien en dan de fan in de voeding ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

jdm8 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:56:
Maar met een beetje modden kun je ook je voeding omdraaien en dan de fan in de voeding ook ;)
daarom heb ik het ook als volgt gedaan..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/appleg4/groot/p4_in_g4_100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
ReseTTim schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Daarom zou ik 'm dan ook omdraaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

NickvdB schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:09:
Daarom zou ik 'm dan ook omdraaien. :)
dan moet je vervolgens de gehele achterkant bij de case voor de voeding moeten aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

ReseTTim schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:32:
[...]

dan moet je vervolgens de gehele achterkant bij de case voor de voeding moeten aanpassen..
Zijn we nou tweakers of niet? ;) Maar het is idd nogal wat moeite, een voeding met kleine fan zou beter zijn. Is die ene in de V&A wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

jdm8 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:15:
Zijn we nou tweakers of niet? ;) Maar het is idd nogal wat moeite, een voeding met kleine fan zou beter zijn. Is die ene in de V&A wat?
tweakers of niet.. maar het lijkt mij dat je de achterkant origineel wil houden.. iig dat is wel in mijn geval. daarom heb ik gekozen voor de voeding aan de zijkant te monteren ipv de achterkant aan te gaan knoeien. op de achterkant hoort namelijk ook nog een stuk plexi te zitten en die klopt dan niet meer..

tweaker of niet wil niet perse zeggen dat je zoals jij (tenminste dat idee heb ik van jou) alles willen veranderen op de meest onnodige manier.. maargoed ieder zijn keus van modden ;)
daarbij heeft niet iedereen alle tools, maar dat weet je ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Voorlopig laat ik 't in ieder geval zo zitten, de voeding past precies icm de schroefgaten en rooster. en wie weet is dat bij een andere voeding wel weer helemaal anders.
ReseTTim schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:32:
[...]

Daarom zeg ik ook: "als ik 'm om zou draaien". Ik laat het ook lekker zo zitten, die herrie is dan niet zo erg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Nu, ca. 5 maanden na mijn Casemod, heeft mijn voeding van de PC besloten met pensioen te gaan. Ik weet nog niet of de rest van de onderdelen ook de kloten op is, maar ik moet dus op zoek naar een nieuwe voeding, en het liefst een zo stille mogelijk.

Ik heb al een reactie gestuurd op de advertentie van de voeding van de V&A link hierboven, maar aangezien die al zo oud is vraag ik me dus af of ie 'm nog heeft.

In de tussentijd zijn alle suggesties welkom. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NickvdB op 22-10-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Stiekem een flinke schop aan dit topic aangezien ik ook wel met Nickvdb had gesproken over een mod als deze en ik hem nu eindelijk klaar heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.burkels.net/mac1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.burkels.net/mac2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.burkels.net/mac3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.burkels.net/mac4.jpg

Vandaag de laatste hand eraan gelegd door eindelijk mijn DVDRW in te bouwen (na wat bruut breekwerk omdat anders condensatoren van het mainboard er tegen aan kwamen en de zijkant niet dicht ging). Ook eindelijk mijn kabels netjes getiewrapped. Momenteel brand ik een dual layer dvd om te zien of de brander niet gestorven is na de aanranding :)

Ben bijzonder trots op mijn modwerk, hoewel ik weet dat het geen schoonheidsprijs verdiend. Specs staan in sig, volgende week hoop ik er Snow Leopard op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:12
heb je de voorkant wit gespoten ofzo :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 13:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

nu een G5:P 30 euro heb je tegenwoordig al een g5 case.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

LoCuTuS2000

Resistance is futile

jorritnr4 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:21:
nu een G5:P 30 euro heb je tegenwoordig al een g5 case.
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

die van mij heb ik uit Harlingen, de achter vleugel was alleen beetje verbogen. lijm klem er op en klaar.

je moet Google op mac reparatie bedrijven. die hebben er geen weet van dat er 100 euro voor gevraagd kan worden:P.

als je dm stuurt dan kan ik ff kijken als ik email van die gozer nog heb maar je bent dan wel de 3e die wss case bij hem koopt. dus misschien gaat er een belletje bij hem rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anauv
  • Laatst online: 21-06 09:12
Leuk om dat appel logo te laten verlichten met bijvoorbeeld RGB leds ;)

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Laatst online: 21-06 04:07
Zet er een wortel logo op :D
(heeft iemand door waar ik dit vandaan heb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

P.E.T.E.R. schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:47:
Zet er een wortel logo op :D
(heeft iemand door waar ik dit vandaan heb?)
XD toevallig tele2 XD ;)

nu weer ontopic ga je nou ook een g5 case mod uit voeren?

want dan moet je eigelijk zorgen dat er iemand in de buurt aluminium kan lassen.
dat is het enige probleem dat ik tegen kwam bij mijn mod

[ Voor 32% gewijzigd door wâldpyk op 28-10-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
wâldpyk schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:42:
[...]

XD toevallig tele2 XD ;)

nu weer ontopic ga je nou ook een g5 case mod uit voeren?

want dan moet je eigelijk zorgen dat er iemand in de buurt aluminium kan lassen.
dat is het enige probleem dat ik tegen kwam bij mijn mod
Lassen :?
epoxy doet het toch ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

bij mij niet :S als ik toen de kans had gehad had ik het laten lassen