![]() |
G4>PC: PowerMod
Voorwoord |
Het doel van deze mod is het inbouwen van een PC in een Apple PowerMac G4 behuizing.
Een half jaar geleden heb ik een Mac mini gekocht, sindsdien is het alleen maar OSX voor mij, daarbij komt dat ik de hardware erg mooi vind, de hoofdreden is echter dat ik graag wat spellen wil spelen, maar dat een Mac Pro of iMac voor mij gewoonweg te duur is. Dus! vandaar deze mod!
Ik ben geinspireerd door, Je raadt het al; de Zonosmac PowerMac G5 mod. Helaas heb ik niet zoveel geld dat ik me een G5 kast kan veroorloven, dus doe ik het maar met een G4 kast, op de kop getikt via Marktplaats.nl voor zo'n 25,- euro.
De behuizing heb ik al, Na wat speuren op Marktplaats.nl vond ik een zekere persoon welke een aantal (Hint!) behuizingen te koop had van de Apple PowerMac G4. afijn, 2 dagen later stond er een G4 kast op mijn bureau.
Ik opende de G4 kast met de inventief uitgevonden hendel, waarna deze haar geheimen prijsgaf.
Er bleek nog een moederbord en processor in te zitten, dit beloofde een avondje sloopwerk:

Specificaties |
Specs! Wat gaat deze computer zoal aan hardware rijk zijn?
Ik heb bij het uitzoeken van de onderdelen een beetje gekeken of het OSX86 compatibel is.
- Asus P5GC-MX/GBL
- Intel E2180 Pentium 2.0GHZ C2D
- 1x 1GB PC5300 geheugen
- Samsung SATA300 250GB
- Chieftec PSU 420W
- Asus ATI HD2600 Pro
Updates |
Update 1: 30 maart 2008
Mini-Update 2: 10 april 2008
Mini-Update 3: 14 april 2008
Update 4: 20 april 2008
Update 5: 6 mei 2008