Welke nieuwsgroep software voor automatisch par/rar/shutdown

Pagina: 1
Acties:
  • 1.684 views

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Hallo
Ik heb hier een servertje draaien, die ik gebruik als download PC.
Hardwarematig doet hij het helemaal goed, alleen softwarematig ben ik er nog niet uit.

Er draait nu Windows 2000 op.

Ik ben op zoek naar software om te downloaden vanaf de nieuwsgroepen.

Eisen:
  • Automatisch NZB inladen vanuit standaard map
  • Auto shutdown als alle taken (downloaden/unrarren/parren) voltooid zijn.
  • Automatisch par checken, daarna automatisch unrarren
Ik heb Alt.Binz geprobeerd, maar die vond ik niet echt fijn werken. Het programma is niet overzichtelijk genoeg (resterende tijd niet duidelijk), GrabIt leek wel handig, maar daar zat geen unrar functionaliteit mogelijkheid in.

Newsleecher vond ik nog wel de beste, maar daar zat ook geen unrar functionaliteit in.

SABnzbd vond ik helemaal niks, omdat het via een webpagina werkt, en ik daardoor weinig overzicht heb (ik bestuur de server PC via VNC)

Het liefst gebruik ik Newsleecher, misschien dat daar een externe toepassing voor is?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:31
Eisen:

* Automatisch NZB inladen vanuit standaard map helaas..
* Auto shutdown als alle taken (downloaden/unrarren/parren) voltooid zijn. CHECK
* Automatisch par checken, daarna automatisch unrarren CHECK
Grabit!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:40:
Newsleecher vond ik nog wel de beste, maar daar zat ook geen unrar functionaliteit in.
Tegenwoordig toch wel?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
De nieuwste newsleecher beta heeft idd deze functionaliteit (ook al oudere beta's hoor).
Voldoet aan je eisen zou ik zeggen.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

En NewsLeecher kost met de lage dollar nog maar iets van 10 tot 12 euro (oneindig gebruik van laatste versie over 1 jaar). Niet veel geld voor zo'n app.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 10:36
SABNZBD had je al geprobeerd :o

[ Voor 26% gewijzigd door pinojo123 op 30-03-2008 20:33 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:18
Altbinz, en is gratis.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
GrabIt ook..

Homey — Critics are those without skills to create.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sabnzbd is toch ideaal? Hoef je ook niet meer in te loggen maar doe je het gewoon webbased vanaf je eigen pc.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Geen unrar in newsleecher? nou, die van mij heeft aardig zitten unraren vanmiddag hoor.

Met zelf wat zoekwerk ben je ook een eind , dan hoef je hier ook niet te wachten op antwoorden die snel via google / tweakers te vinden zijn.

Maar goed ik gebruik ook newsleecher en van wat ik kan zien voldoet ie aan alle eisen wat je hier boven stelt.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:37:
Sabnzbd is toch ideaal? Hoef je ook niet meer in te loggen maar doe je het gewoon webbased vanaf je eigen pc.
Webbased is m.i. alleen handig als je vanaf een remote locatie werkt (dus via het internet). Omdat je dan vaak geen alternatief hebt (geen installatie mogelijk van apps).

Lokaal vind ik het enorm vervelend. Hoe vaak heb ik al niet meegemaakt dat je dit soort apps totaal niet werkend krijgt (mede afhankelijk van de browser versie). Denk aan MS Virtual Server, hier heb ik echt heel lang mee lopen kloten, en op een gegeven moment maar weer teruggegaan naar Virtual PC.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
Je kan evt ook de SabnzbdStatus voor Firefox proberen, als je al een Firefox user bent is dat 'n groot voordeel; hoef je meteen geen VNC te openen om puur even iets te downloaden, koppelt nzbtjes aan Sabnzbd en je krijgt de remaining tijd e.d. gewoon in Firefox te zien.
Webbased is m.i. alleen handig als je vanaf een remote locatie werkt (dus via het internet). Omdat je dan vaak geen alternatief hebt (geen installatie mogelijk van apps).

Lokaal vind ik het enorm vervelend.
5 meter is toch ook al remote? ;) Maar goed, ieder z'n voorkeur natuurlijk, maar ik stap niet meer van Sab af, 't werkt hier sowieso sneller dan Newsleecher en kan daarnaast nog net wat meer ook.

[ Voor 56% gewijzigd door Leftblank op 30-03-2008 20:47 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Het enige wat ik mis in Grabit is een schedule optie. Mijn downloads worden vanaf 01.00 tot 13.00 maar voor 50% meegeteld en zodoende vind ik het belangrijk om te kunnen zeggen: "downloaden vanaf 01.00u"..

Zal bovenstaande programma's eens bekijken om te zien of die wel zo'n optie hebben.

Twitter

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

Smarron

The bend

Hier liep al een topic over:

[Discussie] Usenet clients & hun features

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ja, ik zie ook niet helemaal wat een los topic hieraan bijdraagt; ik stel ook voor dat je [Discussie] Usenet clients & hun features doorleest; dan vindt je ongetwijfeld wat je zoekt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.