Eheim pomp maakt ratelend geluid

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb vandaag mijn waterkoeling geinstalleerd

De pomp die ik heb is een Eheim 1048 deze van te voren getest omdat ik hem 2e hands heb gekocht. In een bak met water pompt ie als een "trein" geen bijzondere geluiden behalve het trillen van de pomp zelf.

Nu heb ik alles droog geinstalleerd (dus buiten mijn pc om) en nu maakt mijn eheim een geluid alsof er een hand met grind in zit. De lucht is uit het systeem dus dat kan het niet zijn.

Ook heb ik al gedraaid en geschud met de pomp maar geen resultaat. Aan en uitzetten geeft ook geen verbetering en om er voor te zorgen dat de pomp geen lucht aanzuigt komt de invoer rechtstreeks uit het reservoir.

Wel heb ik 2 setjes snelsluitkoppingen in mijn cirquit zitten (omdat ik mijn reservoir, pomp en radiateur buiten mijn kast heb)

Wat zou dit kunnen zijn?

Zou het kunnen dat de pomp te krachtig is?

Twitter | Linkedin

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Check de TS van het ervaringen topic.

[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Bij het stukje mijn pomp ratelt.

Het kan van alles zijn en daar staan een aantal dingen die je kan proberen.

Ik heb zelf ook een 1048 en bij mij was de teflon mod de oplossing. Die mod werkt als de pomp gaat ratelen door warm water. Ik had ook last van ratelen door het magnetisch veld van de HDD's, de oplossing daar voor was een omhulsel van metaal.

Kijk ook even op de pomp wel goed in elkaar zit. Als er iets losjes zit zoals de as dan kan dat het probleem zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 29-03-2008 19:18 ]

• Mavvie
PilatuS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:15:
Check de TS van het ervaringen topic.

[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Bij het stukje mijn pomp ratelt.

Het kan van alles zijn en daar staan een hoop dingen die je kan proberen.

Ik heb zelf ook een 1048 en bij mij was de teflon mod de oplossing. Die mod werkt als de pomp gaat ratelen door warm water. Ik had ook last van ratelen door het magnetisch veld van de HDD's, de oplossing daar voor was een omhulsel van metaal.
Als je goed leest test ik de pomp met koud water ;) buiten systeem om. Ook staat de pomp niet in de buurt van een HD o.i.d. En waarom doet de pomp het dan wel goed als ik hem gewoon los test in een emmer met water?

Twitter | Linkedin

• PilatuS
  • Niet online
Mavvie schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:18:
[...]

Als je goed leest test ik de pomp met koud water ;) buiten systeem om. Ook staat de pomp niet in de buurt van een HD o.i.d. En waarom doet de pomp het dan wel goed als ik hem gewoon los test in een emmer met water?
Heb nog een beetje ge-edit. Haal de pomp eens uit elkaar en kijk of de as wel goed zit. Ding is echt enorm simpel van binnen dus uit elkaar halen en in elkaar zetten moet geen probleem zijn.

Misschien is er iets nu anders als toen ie in die emmer zat. Als je em nu in de emmer doet en daar werkt ie goed zou ik zo niet weten wat er aan de hand is.

Te krachtig lijkt mij niet. De 1048 is maar een zwak ding als je het vergelijkt met een Laing.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 29-03-2008 19:23 ]

• Mavvie
PilatuS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:19:
[...]

Heb nog een beetje ge-edit. Haal de pomp eens uit elkaar en kijk of de as wel goed zit. Ding is echt enorm simpel van binnen dus uit elkaar halen en in elkaar zetten moet geen probleem zijn.

Misschien is er iets nu anders als toen ie in die emmer zat.
Nou zo ver was ik ook al ;) Alleen die telfon mod ga ik toch maar eens proberen denk ik. Ik laat het resultaat wel weten.

Twitter | Linkedin

• PilatuS
  • Niet online
De teflon mod is sowieso aan te raden als je de 1048 gebruikt voor waterkoeling. De pomp start dan iets moeilijker op maar het ratelen is weg. De pomp voor waterkoeling gebruiken zonder die mod is niet aan te raden in mijn mening.

Misschien dat ie ratelt omdat het water te koud is ?

• Mavvie
Jullie hadden toch gelijk (ow wat ben ik eigenwijs :P) met de teflon mod was het zo verholpen!

Thnx voor het advies maar eigenljik had ik het gewoon in de FAQ kunnen vinden. Excuse Moi!

Twitter | Linkedin

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

In plaats van teflon heb ik er een O-ring in gezet. Dat is net zo effectief maar naar mijn mening een stuk netter dan teflon tape. O-ringen krijg je bij elk waterkoel setje dus dat moet ook wel lukken :P

Youtube Download ubersnel.nl

Pagina: 1