Toon posts:

Oeps, partitie verwijderd van Externe HD wat nu!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opnieuw installeren van mijn pc heb ik tijdens de Windows Setup waar je opgeeft op welke schijf je wilt installeren PER ABUIS de partitie van mijn externe hd verwijderd!! |:(

Let op, ik heb deze niet geformatteerd. Vervolgens ben ik op mijn vaste schijf gaan installeren etc.

Pas later kwam ik er achter dat ik mijn externe hd niet meer kan benaderen. Logisch want hij heeft geen partitie meer.....

Wat nu?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Opnieuw partitioneren?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieuwe partitie aanmaken en een backup terugzetten. Of als je geen backup meer hebt, de revovery tools gebruiken die in de FAQ staan.
OM FAQ / Beleid

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 29-03-2008 17:15 ]

Verwijderd

hoi ik heb net precies hetzelfde gedaan per ongeluk. De partitie van mijn externe hd verwijdert vanuit de setup van xp. Nu is hij niet meer leesbaar.
met zo'n file recovery prog kan ik inderdaad wel zien dat er gelukkig inderdaad niets van de externet hd is verdwenen. Maar is er geen mogelijkheid om zonder zo'n programma de hd weer leesbaar te maken?
Ik heb namelijk niet alles gebackuped van mijn schijf en ik vertrouw er niet helemaal op dat zo'n file recovery alles netjes tevoorschijn kan halen. het is data van mijn werk, van muziekprogramma's en daarvoor is de precieze naam etc heel belangrijk. Iemand een suggestie?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:30
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:21:
hoi ik heb net precies hetzelfde gedaan per ongeluk. De partitie van mijn externe hd verwijdert vanuit de setup van xp. Nu is hij niet meer leesbaar.
met zo'n file recovery prog kan ik inderdaad wel zien dat er gelukkig inderdaad niets van de externet hd is verdwenen. Maar is er geen mogelijkheid om zonder zo'n programma de hd weer leesbaar te maken?
Ik heb namelijk niet alles gebackuped van mijn schijf en ik vertrouw er niet helemaal op dat zo'n file recovery alles netjes tevoorschijn kan halen. het is data van mijn werk, van muziekprogramma's en daarvoor is de precieze naam etc heel belangrijk. Iemand een suggestie?
Recovery programma draaien.. Als het niet goed gaat probeer je een ander. Ze lezen alleen en schrijven niet dus kwijt zal je het niet raken.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:21:
Als enkel de partitie weggehaald is dan bestaan de bestanden gewoon nog. Als er verder niets met de schijf is gedaan aan schrijfbewerkingen dan kunnen progs als ontrack easy recovery pro het spul prima terughalen.

Verwijderd

ha ok, dus dat is echt de enige optie. ik heb Active file recovery retail v.7 3 101 gedownload, iemand daar ervaring mee, is dat een ok programma daarvoor? Waar zou ik (met mijn studentenbudget) anders eventueel die ontrack easy recovery pro kunnen krijgen?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zorg dat je de data naar een andere fysieke schijf laat schrijven. Zolang je niks op je externe schijf gaat schrijven kan er ook niks verloren gaan. Als je dan je data hebt, kan je proberen die partitie te repareren wat waarschijnlijk goed gaat en dan ben je klaar.
Of, nog beter, laat de IT afdeling van je werk ernaar kijken als het belangrijk is.

Verwijderd

en ik had een aantal programma's gevonden in de trant van partition repair, zou n dergelijk programma niet het probleem oplossen zonder dat ik eerst de data hoeft te recoveren?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aikon schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:44:

Of, nog beter, laat de IT afdeling van je werk ernaar kijken als het belangrijk is.
Dan hoop ik, dat die afdeling bij hem beter is dan hier... hier kunnen ze geeneens worddumenten recoveren die ze zelf per ongeluk verwijderd hebben.. :/

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:34:
ha ok, dus dat is echt de enige optie. ik heb Active file recovery retail v.7 3 101 gedownload, iemand daar ervaring mee, is dat een ok programma daarvoor? Waar zou ik (met mijn studentenbudget) anders eventueel die ontrack easy recovery pro kunnen krijgen?
http://buyonline.ontrack....talog.asp?cookie%5Ftest=1
Het geluk dat je hebt is dat de dollar goedkoop is momenteel, maar goedkoop is het progsel niet te noemen. Aan de andere kant, als je data je het waard is kun je het overwegen natuurlijk.
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:28:
en ik had een aantal programma's gevonden in de trant van partition repair, zou n dergelijk programma niet het probleem oplossen zonder dat ik eerst de data hoeft te recoveren?
Ik zelf zou eerst zoveel mogelijk data veilig stellen alvorens bewerkingen op de drive te gaan doen. Een backup kun je altijd weer weggooien, maar als je de data niet meer terug kunt halen dan baal je dat je geen backup hebt. Gewoon eerst recoveren, dan klooien.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

gewoon undeleten met partition magic :)
\/ \/ of een soortgelijk proggie natuurlijk

[ Voor 42% gewijzigd door blobber op 01-04-2008 01:45 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

blobber schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:42:
gewoon undeleten met partition magic :)
:X
Partition magic is het meest buggy schijfbeheer prog dat ik ooit heb gezien, daar zou ik dus echt nooit m'n data aan toevertrouwen. De kans dat er iets mis gaat is imho te groot.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

In de paar keer dat ik een partitie moest recoveren werkte het prima, maar er zijn natuurlijk genoeg andere programma's die hetzelfde kunnen als je pm niet vertrouwt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door blobber op 01-04-2008 01:44 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

blobber schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 01:42:
In de paar keer dat ik een partitie moest recoveren werkte het prima, maar er zijn natuurlijk genoeg andere programma's die hetzelfde kunnen als je pm niet vertrouwt ;)
Daar gaat het juist om. Je moet als je 100% zeker wil zijn juist NIET een programma pakken dat hetzelfde doet als PM.
Stel dat zo'n ding je partitie tabel misinterpreteert. Gevolg is dat de verwijzen naar alle bestanden niet meer zijn zoals ze behoren te zijn. de kans dat je de data dan makkelijk terugkrijgt is een stuk kleiner.

Pak je een datarecover prog, dan kun het gewoon uitlezen, maar je verandert niets aan de disk. Daar moet je imho eerst mee beginnen, wil je het helemaal veilig doen.

Verwijderd

inmiddels heb ik het opgelost door met active file recovery, die ook een partition recover bleek te hebben de partition weer aan te maken. (boot record heet dat geloof ik) toen las ie alles weer. Ik hoop dat alle data dan ook volledig en ongeschonden uit de strijd zijn gekomen, maar wat ik tot nu toe bekeken heb is goed gelukt. Anders had ik de 300 gig aan info moeten recoveren en nu was het in een minuutje gepiept.
erg fijn
in ieder geval erg bedankt voor alle adviezen van iedereen!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Terw_Dan schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:00:
[...]

Daar gaat het juist om. Je moet als je 100% zeker wil zijn juist NIET een programma pakken dat hetzelfde doet als PM.
Stel dat zo'n ding je partitie tabel misinterpreteert. Gevolg is dat de verwijzen naar alle bestanden niet meer zijn zoals ze behoren te zijn. de kans dat je de data dan makkelijk terugkrijgt is een stuk kleiner.
Pak je een datarecover prog, dan kun het gewoon uitlezen, maar je verandert niets aan de disk. Daar moet je imho eerst mee beginnen, wil je het helemaal veilig doen.
Een recoveryprog is idd veiliger, maar ik vind dat je wel erg overdrijft dat je zwaar risico loopt als je een prog gebruikt om je partitietabel opnieuw aan te maken en het heeft ook voordelen.
Het is maar wat je wilt, recoveren kan uren duren en je hebt een extra schijf nodig terwijl je partitietabel terug zetten in enkele seconden gebeurd is.Maar ik ben daar misschien wat makkelijker in ;)

[ Voor 3% gewijzigd door blobber op 02-04-2008 11:06 ]

Pagina: 1