• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is er iemand hier die de cursus van €25 gevolgd heeft van de Canon 400D?
Was deze cursus nuttig/handig of werden en geen bijster nuttige dingen uitgelegd? Menustructuur en dat soort dingen kan ik zelf wel uitvogelen. En ik ontdek ze liever spelenderwijs.
Tenminste, daar leer/onthoud je meer van naar mijn idee dan als je alles in 1 dagje uitgelegd krijgt op een cursusje. En het is ook nog eens veel leuker om het zelf te ontdekken.

Want als het niet veel voor stelt kan ik die €25 wel beter gebruiken, bijv voor een boek oid.

Verwijderd

Ik geef je meer kans op ervaringen in dit topic. Aan de toon in je bericht 'hoor' ik dat je er niet zo in gelooft... lekker laten lopen dan en zelf gaan prutsen!

Verwijderd

denk dat het geld verspilling is als het specefiek voor de camera is die je hebt gaan ze t wel over de functies etc hebbe die je ookg ewoon in het boekje kan vinden, als je meer een cursus zoekt qua hoe je mooie foto's maakt oid kan je beter bij een kunstacademie oid een cursus/seminar volge

• bartbh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:00:
Ik geef je meer kans op ervaringen in dit topic. Aan de toon in je bericht 'hoor' ik dat je er niet zo in gelooft... lekker laten lopen dan en zelf gaan prutsen!
Je hebt m'n toon idd goed 'gehoord' ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:15:
denk dat het geld verspilling is als het specefiek voor de camera is die je hebt gaan ze t wel over de functies etc hebbe die je ookg ewoon in het boekje kan vinden, als je meer een cursus zoekt qua hoe je mooie foto's maakt oid kan je beter bij een kunstacademie oid een cursus/seminar volge
Dus, ik ga in ieder geval niet die €25 verspillen aan die cursus en dus evt. kijken naar een 'echte' cursus.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ligt er maar net aan hoeveel je al weer over fotografie.
Als jij snapt wat iso, diafragma en sluitertijd doet, wat second curtain flitsen is, rule of thirds al jaren gebruikt, het handleiding boekje kan opratelen uit je hoofd, etc etc etc, dan heeft zo'n cursus vast geen zin.
Snap je de ballen van fotografie, dan kom je spelenderwijs vast ook niet helemaal overal achter, dus ja, voor sommigen kan het leerzaam zijn, voor anderen niet. Ik zou neographikal er niet heen sturen iig, Simon en YellowCube ook niet, maar misschien is het voor jou wel nuttig.

Ik verwacht op zo'n cursus de basis van fotografie, als zijnde compositie met wat truucjes, wat camera dingen zelf, wat technisch geneuzel over waar je belichting op gebaseerd is e.d.
Ja, aan jou de keus, het is vast iig wel een gezellige dag, dat is ook wat waard.
Ik zou misschien wel naar zo'n cursus gaan, los van of ik het nodig heb, het klinkt wel gezellig :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Mijn schoonvader heeft het ook gedaan, hij vond het erg nuttig, er wordt idd ingegaan op de basis (zie hierboven) en je krijgt er een boekje bij. Hij heeft overigens maar 2 foto's gemaakt en dat is wat weinig vond ik...

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Iets over deze cursus durf ik niet te zeggen; los van dat alles denk ik dat een cursus ook niet gek is.
Ik heb zelf de basiscursus gevolgd bij "Schoffie's" http://schoffie.illusion7...ops_view&ws=basisworkshop. Iets duurder maar wel enorm leerzaam, zelfs voor iemand die al wat meer weet.

Overigens wordt in deze cursus écht niet stilgestaan bij een menustructuur etc, maar wordt je dmv theorie en fotoopdrachten erop uitgestuurd om verschillende facetten van fotografie te ervaren.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• bartbh
  • Niet online
Nomad schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:30:
Ligt er maar net aan hoeveel je al weer over fotografie.
Als jij snapt wat iso, diafragma en sluitertijd doet, wat second curtain flitsen is, rule of thirds al jaren gebruikt, het handleiding boekje kan opratelen uit je hoofd, etc etc etc, dan heeft zo'n cursus vast geen zin.
Wat iso, diafragma etc doen met je foto's dat snap. En het user manual denk ik dat ik zelf wel door kan werken, vind ik ook leuker.
Snap je de ballen van fotografie, dan kom je spelenderwijs vast ook niet helemaal overal achter, dus ja, voor sommigen kan het leerzaam zijn, voor anderen niet. Ik zou neographikal er niet heen sturen iig, Simon en YellowCube ook niet, maar misschien is het voor jou wel nuttig.

Ik verwacht op zo'n cursus de basis van fotografie, als zijnde compositie met wat truucjes, wat camera dingen zelf, wat technisch geneuzel over waar je belichting op gebaseerd is e.d.
Ja, aan jou de keus, het is vast iig wel een gezellige dag, dat is ook wat waard.
Ik zou misschien wel naar zo'n cursus gaan, los van of ik het nodig heb, het klinkt wel gezellig :)
Ik heb ook al wat mogen spelen met een oude Canon AE-1 (SLR) en natuurlijk met m'n snapshotcam Ixus 50.

Zelf denk ik dus dat ik meer heb aan de 'echte' cursussen zoals Jivecar zegt, met opdrachten etc om zo achter de verschillende kanten van fotografie te komen.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42

Mad_Demon

de dokter

Ik kreeg bij aanschaf van m'n camera een cursus van Focus cadeau. Was niet overal bijster boeiend, maar ik kreeg wel een mooi boek over digitale fotografie erbij die ik nog wel eens insla. :)

Als het je eerste DSLR is, is het wel goed om de basis dingen langs te zien komen. Het begint met de termen een keer gehoord te hebben. De uitwerking komt later altijd m.b.v. Google en GoT.

[ Voor 35% gewijzigd door Mad_Demon op 31-03-2008 01:30 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Pagina: 1