Shopping forum open for business :)

Pagina: 1
Acties:

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 01:06
Het Shopping Forum is vanaf nu de plek voor discussies rond de diverse aspecten van het online aanschaffen van producten en diensten. Je kan hier denken aan webshops zoals Dell, veilingen als eBay, actiesites zoals iBood en dagknallers maar ook consumentensites als Marktplaats en SamenKopen. Het do-it-yourself importeren van goederen uit het buitenland past ook prima in SF. Hiermee biedt het Shopping Forum plaats aan bijvoorbeeld opinie en meningen, wet kopen-op-afstand en consumentenrecht, ervaringen, problemen, unieke aanbiedingen, nostalgische herinneringen, best practices en tips, etc. etc.

Het is wel de bedoeling om het forum een beetje interessant te houden. Het zal geen super reclamefolder worden, aanbiedingen groeperen we op type aanbieder en niet op specifieke winkels. Dus niet het specifieke iBood topic maar wel een dagaanbiedingtopic. Die topics vullen jullie zelf, reclame in SF door winkels of bedrijfsaccounts is niet toegestaan. Ook rond discussie over importeren zijn we streng. Dat wil zeggen je mag wel praten over ervaringen rond het verzenden door winkels, particulieren of tussenpersonen zoals myus.com of fromus2eu.com. Illegale praktijken zullen we echter niet dulden in SF.

Dat je een nieuwe CPU hebt gekocht en tevreden bent over winkel X is geen nieuws voor SF maar wel belangrijk voor de shopreview. Vul die dan ook in! Hoe meer info jullie in de shopreview plaatsen, hoe beter je medetweakers de shops kunnen inschatten. Het gaat bij SF juist om die andere ervaringen. Dat kunnen slechte maar zeker ook goede ervaringen zijn. Kwam de shop met een veel beter voorstel tegen een lagere prijs? Ben je belazerd en kun je dat goed onderbouwen? Kwam de directeur persoonlijk in z'n Porsche je mobo brengen? Dat soort dingen horen we graag in SF.

Het Shopping Forum is een plaats waar consumenten maar ook aanbieders aan de discussie deel kunnen nemen. Buiten dat het vanzelf spreekt dat men respectvol met elkaar omgaat is het ook de bedoeling dat discussies een breder publiek aanspreken. Het is dus niet bedoeld als communicatiekanaal tussen shop en klant in individuele zaken, een plaats om een oplossing voor een individueel probleem of conflict te forceren, of als klantenserviceloket. Nieuw is dat bedrijven ook kunnen en mogen reageren doormiddel van bedrijfsaccounts.

Verder geldt dat men geacht wordt onderbouwd te reageren en terughoudend te zijn met speculatie. Geen overhaaste conclusies trekken of speculaties doen zoals niet direct al spreken van een 'faillissement' bij late levering of slechte bereikbaarheid van een shop of van 'oplichting' bij late levering. In het geval van het vermoeden van een (aankomend) faillissement kan er contact op worden genomen met de SF-crew om daar een centraal topic over te openen.

We hopen dat jullie veel plezier hebben aan dit nieuwe forum!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:59
Dit; Het grote Import topic! Deeltje #1!

soort topics mogen dus ook weer? Vond het wel jammer dat die weg moest...

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

En IA's, zijn die ook nog steeds verboden?

www.koopeendroom.nl

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

SCIxX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:55:
Dit; Het grote Import topic! Deeltje #1!

soort topics mogen dus ook weer? Vond het wel jammer dat die weg moest...
Grote topics zijn per definitie niet gewenst ;) Maar een degelijk topic over het importeren van spullen valt zeker binnen de grenzen van SF :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37
Maarten-NForce schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:58:
En IA's, zijn die ook nog steeds verboden?
Met een voorzichtige slag om de arm, omdat dit een vraag is die de verse modcrew waarschijnlijk nog wat uitvoeriger wil bespreken:
Ga er voorlopig maar vanuit dat het organiseren van inkoopacties hier niet wordt toegestaan. Het organiseren van IAs brengt nogal wat bijeffecten met zich mee die we hier liever niet hebben. Bovendien zijn er betere locaties (ia.net / sk.net) om zoiets te organiseren. Links daar naartoe, etc. vormen waarschijnlijk geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 28-03-2008 22:17 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

En kan je hier dan ook je mogelijke pc aankoop bespreken? Want daar is ook veel animo voor volgens mijn als je zo rond kijkt op het forum en die worden nu bijna allemaal geweerd op andere sub forum hier op GoT.

Als het niet is gewenst, dan is het misschien een idee om eens na te denken of er dan toch ergens een plaatsje kan komen voor dat soort topics.

• Rukapul
mad_max234 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:05:
En kan je hier dan ook je mogelijke pc aankoop bespreken? Want daar is ook veel animo voor volgens mijn als je zo rond kijkt op het forum en die worden nu bijna allemaal geweerd op andere sub forum hier op GoT.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Kun je een voorbeeld geven?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

mad_max234 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:05:
En kan je hier dan ook je mogelijke pc aankoop bespreken?
Je bedoelt al die topics die uit CSL zijn geweerd?

Laten we die vooral niet hier gaan openen nee :P Zulke vragen zijn ook meer technisch van aard en dat valt buiten SF :)
Want daar is ook veel animo voor volgens mijn als je zo rond kijkt op het forum en die worden nu bijna allemaal geweerd op andere sub forum hier op GoT.
Daar is ook een reden voor natuurlijk, het zijn in feite boodschappenlijstjes :)

• Rukapul
DoDo is Smart en * Rukapul is het met hem eens :P

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja maar niet een dump topic met alleen maar een boodschappen lijstje in de startpost staat, maar denk wel dat er gotters zijn die daar behoefte aan hebben, dan is het misschien toch wel leuk om daar een plekje voor te hebben hier op GoT, anders gaan ze naar een andere site waar wel plek is voor dat soort topics.

En er zullen een hoop nieuwe tweakers best handig vinden, en je heb als mod een plek waar je die topics naar toe kan verplaatsen zonder dat de andere sub forums vervuild worden, dus de andere tech sub forum zullen daar geen last van hebben. (eerder voordeel, minder gesloten topics onder aan de pagina :) )

Ik heb het idee dat op GoT wat terug loopt qua nieuwe actieve gebruikers en dit is misschien een manier om nieuwe tweakers een handje te helpen met hun eerste aankoop of hun eerste zelf bouw pc. En zo wat meer nieuwe actieve tweakers aan te trekken.

En het is niet voor mijn, ik heb die behoefte niet, maar als ik kijk wat er soms op een dacht op slot gaat van nieuwe gebruikers dan is dat toch best jammer.

• zeef
Een koopadviestopic, van Tweakers, voor tweakers. Dat is een idee waar ik al langer mee rondloop. Vooralsnog is het nog niet uitgekristaliseerd maar weg is het iig niet.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

mad_max234 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:23:
Ja maar niet een dump topic met alleen maar een boodschappen lijstje in de startpost staat, maar denk wel dat er gotters zijn die daar behoefte aan hebben, dan is het misschien toch wel leuk om daar een plekje voor te hebben hier op GoT, anders gaan ze naar een andere site waar wel plek is voor dat soort topics.

En er zullen een hoop nieuwe tweakers best handig vinden, en je heb als mod een plek waar je die topics naar toe kan verplaatsen zonder dat de andere sub forums vervuild worden, dus de andere tech sub forum zullen daar geen last van hebben. (eerder voordeel, minder gesloten topics onder aan de pagina :) )

Ik heb het idee dat op GoT wat terug loopt qua nieuwe actieve gebruikers en dit is misschien een manier om nieuwe tweakers een handje te helpen met hun eerste aankoop of hun eerste zelf bouw pc. En zo wat meer nieuwe actieve tweakers aan te trekken.

En het is niet voor mijn, ik heb die behoefte niet, maar als ik kijk wat er soms op een dacht op slot gaat van nieuwe gebruikers dan is dat toch best jammer.
Dus jij denkt aan een apart deeltje met ''beginners''-regels waar zulke boodschappenlijstjes geplaatst mogen worden? Ik heb een érg sterk gevoel dat de modjes in SF dan wel een verrottes goede FAQ mogen schrijven wil dat gedrag niet overslaan naar andere subfora :)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

@zeef
Ja zoiets bedoel ik, iets waar je elkaar kan helpen met een aankoop, want sommige tweakers weten alles van software of linux maar hebben moeite met het uitzoeken van hardware omdat ze daar neit echt mee bezig zijn. ;)

Dit vond ik wel een redelijk voorbeeld topic, dus geen Prijswatch lijst dump TS, en is eigenlijk ook een soort van: Is dit een goed aanschaf? Wat moet ik kopen? topic.

Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Ik sta er ook van te kijken dat hij ook nog steeds open is en dat iedereen daar zijn mogelijk HTPC aankoop aan het bespreken is (hij is dus door tig mensen gekaapt :) ), want het was eigenlijk een topic van een aanschaf van de HTPC van -Moondust-

Ik denk dat er best zoiets mogelijk moet zijn hier op GoT, ik vind het leuk om mede tweakers daarin te helpen en/of voor betere alternatief te zoeken en denk dat er meer twaekers zo zijn. (Hoop ik :P)

@Jejking

Ja ergens in die richting, maar de modjes kunnen ze gewoon verplaatsen naar het gedeelte waar het dan wel mag, en een kleine uitleg met regels en een verwijzingen naar andere FAQ's of een eigen FAQ is natuurlijk altijd aan de orde bij elke sub forum. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 28-03-2008 23:53 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:53:
Het Shopping Forum is een plaats waar consumenten maar ook aanbieders aan de discussie deel kunnen nemen.
Vanwaar het besluit dat er ook bedrijfsaccounts toegevoegd worden? Kunnen deze alleen in SF reageren of ook in de andere sub-fora?
zeef schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:53:
We hopen dat jullie veel plezier hebben aan dit nieuwe forum!
Bedankt, ik denk dat het een echte toevoeging is op tweakers :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In andere subfora vind je inmiddels ook al bedrijfsaccounts. Kijk bijvoorbeeld eens naar die van MSI in PMG of die van Vodafone in PSGG.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@mad_max234: Dat zijn echter technische verhalen, die verder niks met shopping an sich te maken hebben. En dat hoort dus niet hier in SF thuis :)

Verder hebben we ter ondersteuning van de twijfelende PC shoppers natuurlijk sowieso al de Best Buy Guides :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

sajoku schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:41:
[...]

Vanwaar het besluit dat er ook bedrijfsaccounts toegevoegd worden? Kunnen deze alleen in SF reageren of ook in de andere sub-fora?
De publieke delen van het forum zijn voor hen toegankelijk. Voordeel is nu dat webshops/bedrijven ook in de topics die voorheen in SG stonden kunnen reageren.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Orion84 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:43:
@mad_max234: Dat zijn echter technische verhalen, die verder niks met shopping an sich te maken hebben. En dat hoort dus niet hier in SF thuis :)

Verder hebben we ter ondersteuning van de twijfelende PC shoppers natuurlijk sowieso al de Best Buy Guides :)
Ja ik snap nu dat het hier niet kan, maar is het niet mogelijk om er toch ergens een plaatsje te maken en dan dat de huidig sub forums er geen last van hebben? Ja de BBG is denk ik ook niet echt de juiste plaats om je eigen mogelijke aankoop te bespreken want die heeft immers misschien helemaal nisk met de BBG te maken. (BBG is overigens al super, en dit is ook weer een goed idee. :Y) )

Ik probeer alleen maar wat mee te denken met jullie om het forum wat aantrekkelijker te maken. Zal er nu over ophouden want dit is ook niet de plaats om dat uitgebreid te gaan bespreken. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 28-03-2008 23:52 ]

• zeef
Je hebt zeker een punt, ik heb er intern al met wat mensen over gepraat. Er zijn absoluut kansen maar ook nog een paar beren op de weg. Willen we dit echter goed invoeren dan moet bijvoorbeeld voorkomen worden dat het een soort verkapt reclame topic wordt. Daar kunnen we middels bedrijfsaccounts al een deel van voorkomen maar zo zijn er nog wel een paar zaken. Koopadviestopics hebben mijn aandacht maar nog niet de top prioriteit. De BBG is overigens óók een punt van voortdurende aandacht.

@Bedrijfsaccounts : daarover op zeer korte termijn meer. Het idee is inderdaad dat bedrijven ook een account mogen hebben (nu mag dat officieel nog niet). Behalve de herkenbaarheid zitten daar nog een paar extra waarborgen aan zoals een absoluut reclameverbod etc. etc. Daarover later –en op een andere plek- meer.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 29-03-2008 01:17 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mad_max234 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:23:
Ik moet eerlijk zeggen dat als zo'n forumdeel wordt geopend ik het zal mijden als de pest ;) . CSL werd onleesbaar door al die aartsluie mensen die hun standaard kastje/processor/RAM/videokaart toch wilden bespreken, en lijstjes met hardware posten. Zeker rond de vakanties en de vakantiegeld periode kreeg je allerlei mensen die zich alleen registreerden om hun lijstje te dumpen. Het is de vraag of je veel aan zulke users hebt, het zijn toch vooral leechers :) .

Een opzet a la BBG zou inderdaad beter zijn, waar je het over componenten kunt hebben, zonder je hele setup te dumpen en achterover kunt leunen voor advies.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Eens met Gambieter, ik kan niet anders zeggen. Met zo'n boodschappenforum haal je het hele algemene niveau van GoT omlaag door het daar toe te staan en bij de rest niet.

Is een GoT-afsplitsing niet iets, GoT Junior of iets dergelijks? Iedereen kan er terecht die nu al een account heeft op GoT/tweakers.net, terwijl het andersom niet zo is (nieuwe leden beginnen bij Junior) en mogen dan doorschalen naar...

Balletje balletje opgooien :)

• zeef
Zullen we in LA verder gaan met het balletjes opgooien? Dit is het feestje van SF :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Goede zet om dit sub-forum gedeelte te openen! voorziet denk ik in een behoefte.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben het met Cyberpope eens :) Ik zat eigenlijk al een beetje te wachten op het feit dat mensen die problemen hebben met kopen op afstand oid, een eigen plekje zouden hebben :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wij Tweakers kopen natuurlijk bulten met hardware en doen dit vaak online, dus ik denk ook zeker dat dit forum in een behoefte zal voorzien. :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

mad_max234 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:49:
[...]
Ik probeer alleen maar wat mee te denken met jullie om het forum wat aantrekkelijker te maken. Zal er nu over ophouden want dit is ook niet de plaats om dat uitgebreid te gaan bespreken. ;)
Over "wat moet ik kopen?" Dat is al zo uitgebreid besproken dat opnieuw die discussie starten absoluut overbodig is.

ARME AOW’er

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zeef schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 02:36:
Zullen we in LA verder gaan met het balletjes opgooien? Dit is het feestje van SF :)
Oeps, natuurlijk :D . Maar waar is het bier en waar zijn de chips? *O*

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica