Toon posts:

macbook pro, vista 32 of 64 bits?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.182 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt een nieuwe Macbook pro te bestellen, specs:
- 2.5 Intel Core 2 Duo-processor
- Resolutie van 1440 x 900
- 2 GB geheugen (ga zelf upgraden naar 4)
- 200 GB harddisk 7200
- NVIDIA GeForce 8600M GT met 512 MB SDRAM

Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor grafische en multimedia toepassingen. Dus de complete Adobe CS3 collectie komt er op te staan, onder OSX

Echter werk ik ook met paketten die alleen op Windows machines draaien, zoals 3ds Max en Swift 3D. Ook zou ik er af en toe op willen gamen. Daarvoor wil ik Bootcamp gebruiken en windows installeren. Ik heb vele discussies gelezen over XP of Vista. Mijn keuze valt op Vista.

Nu weet ik niet goed of ik moet gaan voor de 32 of de 64 bits versie.

Wat raden jullie aan?

Groet,

Joris

Verwijderd

64 bits, dan kan je goed gebruik maken van die 4 gb ram die je zelf erin gaat zetten, alleen vista haald de fps wel een beetje omlaag in wat spellen maar zo erg is dat niet.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:27
Ik vraag mij af waar die vraag vandaan komt
Gewoon OS X draaien werkt veel sneller en voor grapics nog steeds het beste OS

Check dit en help mee!

Verwijderd

Je voegd nu niet echt wat toe aan wat de topic starter zijn vraag is.

Verwijderd

Topicstarter
DaMoUsYs schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:30:
Ik vraag mij af waar die vraag vandaan komt
Gewoon OS X draaien werkt veel sneller en voor grapics nog steeds het beste OS
Ik ga ook vrijwel al mijn programma's onder OSX draaien. Behalve 3d Studio Max die ik voor windows heb en voor zover ik weet niet voor OSX beschikbaar is.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Het moet in ieder geval al een 64-bit OS zijn, aangezien 32bit een adresseringslimiet heeft van 3.2 gig.
En het zou zonde zijn om die 800mb RAM gewoon weg te gooien :)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bevat Boot Camp wel 64-bits drivers? Want in de handleiding van Boot Camp staat namelijk:
Belangrijk:
U moet beschikken over één Windows-installatieschijf waarmee u een
volledige versie kunt installeren (Service Pack 2 is vereist voor Windows XP-
installaties). U kunt geen upgradeversie van Windows gebruiken of een oudere versie
van Windows XP installeren en deze vervolgens bijwerken naar SP2. Gebruik
uitsluitend een 32-bits-versie van Windows.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:27:
64 bits, dan kan je goed gebruik maken van die 4 gb ram die je zelf erin gaat zetten, alleen vista haald de fps wel een beetje omlaag in wat spellen maar zo erg is dat niet.
offtopic:
Ik kan me mateloos irriteren aan mensen die haalt en voegt en al die andere woorden met een d schrijven... :X

Ik zou overigens ook voor de 64-bit versie gaan, en op de Mac OS X installatie dvd's staat ook een 64 bit versie. :) Anders is het zeker zonde van de 800mb RAM. :'(

If it aint fixed, it's broken.

Verwijderd

Autodesk 3ds Max System Requirements

Er blijken dus 2 versies te zijn: een 32bit versie en een 64bit versie. Controleer dus eerst even wat voor een versie je hebt, het is zinloos een 64bit OS te nemen als het programma hier niet eens op draait / gebruik van maakt
Note: Apple® computers based on Intel processors and running Microsoft operating systems are not currently supported.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 19:42 ]

Verwijderd

tjbaker schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:36:
[...]

offtopic:
Ik kan me mateloos irriteren aan mensen die haalt en voegt en al die andere woorden met een d schrijven... :X
offtopic:
Ow sorry dat was niet mijn bedoeling, heb dyslexie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:25:
...
- 200 GB harddisk 7200
...
Echter werk ik ook met paketten die alleen op Windows machines draaien, zoals 3ds Max en Swift 3D. Ook zou ik er af en toe op willen gamen. Daarvoor wil ik Bootcamp gebruiken en windows installeren. Ik heb vele discussies gelezen over XP of Vista. Mijn keuze valt op Vista.
...
Ik heb een MBP met 250Gb. Half-om OsX, half-om (legale) Vista. Eerlijk gezegd heb ik zo'n drie maanden al niet meer ge-bootcampd naar Vista. Ik heb het maar ik gebruik het amper meer op mijn MBP. Ik overweeg om die Vista partitie te verwijderen.
Is er geen OsX alternatief voor 3ds Max en Swift 3D ?
En ook zou als ik jou was kiezen voor de grootste schijf.

:)

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:21:
[...]

offtopic:
Ow sorry dat was niet mijn bedoeling, heb dyslexie.
offtopic:
Dat is het mooie van OSX, daar zit een spellingcontrole in die ook in safari werkt! :)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-02 15:24
Laat dit soort flames voortaan achterwege.

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 29-03-2008 00:04 ]

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Marc3l schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:39:
[...]

Jeetje.... heb je ook een beroerd leven als je je hier al aan irriteert
klopt :+ Excuses aan Caspah (is een naar trekje van mij).

If it aint fixed, it's broken.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 17:42
Gelukkig kan het ook ontopic :/

64Bits Vista DVD wilde bij mij niet installeren...
Ik zou het even "testen" eerst of het werkt (heb het getest met een Vista SP1 DVD + nieuwe MacBook Pro).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Marc3l schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:39:
[...]

Jeetje.... heb je ook een beroerd leven als je je hier al aan irriteert
Om dan even echt de taalnazi uit te hangen -> je irriteert je niet aan iets, maar je ergert je aan iets :+

Qua RAM en performance bij grotere datachunks zou je een 64bits versie van Windows willen draaien, maar let wel goed op hoe het zit qua support, en qua platform van je applicaties.

Launching containers into space

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals al is vermeld, kun je officieel een 64-bits Windows niet installeren met Boot Camp, tenzij je "late 2007" Mac Pro hebt:
Important:
You must use a single full-install Windows installation disc (Service Pack 2 is
required for Windows XP installations). Do not use an upgrade version of Windows and
do not install an earlier version of Windows XP and attempt to update it later to SP2 or
later. Use only 32-bit versions of Windows. If you have a Mac Pro introduced in late
2007 or later, you can use a 64-bit version of Windows Vista.
Daarnaast is het nog de vraag of de software die je wilt gebruiken wel werkt onder 64-bits Vista. Zie ook de WOS Vista FAQ: Welke moet ik nou hebben, 32-bit of 64-bit?.

Hier op GoT verwachten we enige mate van eigen inzet en omdat deze informatie redelijk eenvoudig zelf te vinden was, gaat het topic daarom op slot. Als je nog vragen hebt mag je eventueel wel een nieuw topic openen, maar vermeldt dan wel duidelijk wat je vraag is, wat je zelf hebt geprobeerd en het te beantwoorden en waarom het niet voldeed.

Voor de mensen die zo nodig moesten zeiken over het taalgebruik: lees Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics nog 'ns goed door en plaats voortaan een topicreport.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.