Toon posts:

Nieuwe kaart nodig, maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik hoop dat mijn vraagje in deze topic een beetje op zijn plaats is ;) ik heb nog een oud pctje staan hier en die is compleet op de videokaart na.

Ik wil er zo min mogelijk geld aan uitgeven en vraag mij af welke videokaart goed is voor in dit systeem, dus een die het maximale uit de processor etc haalt en zelf ook helemaal word benut. (niet dat ik een videokaart koop die in verhouding veel beter is als wat de rest van mij pc aan kan)

Wat heb ik erin zitten:

Moederbord is een DFI LanParty UT NF4 Ultra-D (PCI-e)
Processor is een AMD Athlon 64 3200+
Als RAM heb ik Corsair 4x 1GB DDR(weet niet precies welke, ik denk 400) geheugen

Iemand een idee welke kaart mooi is voor in deze pc?

Zelf zit ik te denken aan een HD2600PRO, lekker goedkoop en redelijke specs lijkt me zo.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit is gewoon reviews/benchmarks lezen en zo je keuze maken.

Persoonlijk zou ik met een redelijk laag budget voor een 2e hands kaart gaan, je krijgt dan veel meer waar voor je geld. Een X1900XT of 7800GTX heb je 2e hands al voor 80 euro en dat zijn erg rappe kaarten. Met zo'n kaart is je CPU ook niet een erg grote botlleneck maar wel een beetje.

Afhankelijk van je budget zijn de volgende kaarten 2e hands in mijn mening aan te raden. X1900XT/XTX, X1800XT, 7800GT/GTX, 7900GT/GTX, 7950GT. Die zijn qua prijs/prestatie erg goed.

Een goede videokaart om spellen mee te spelen heb je niet nieuw voor 50 of 60 euro. Leg je er 2 of 3 tientjes bij zit je gelijk bij veel snellere kaarten, maar met een laag budget blijft 2e hands het beste.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 28-03-2008 18:00 ]

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:11
hierboven wordt het al wel duidelijk welke je zou kunnen nemen 2dehands , anders zou ik iets meer uitgeven en een 2600xt nemen. Uit ervaring werkt deze goed met een 3000+ en een msi k8n en 1gb ram hier speel je cod4 goed op

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reply's ik zal er ook nog even wat benchmarks bekijken :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Idd iets wat je prima zelf kunt uitzoeken. Vergeet niet dat GoT er is voor de vragen waar je met eigen inzet niet uit kunt komen - niet om je handje vast te houden.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.