Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb een Ubuntu server waar een BootP/TFTP service op draait waarmee ik verschillende linux distro's kan installeren, dit gaat allemaal vlekkeloos.

Nu wil ik echter een extra optie in het menu waarmee ik een Windows XP installatie uit kan voeren. Ik heb een hele mooie unattendant XP installatie liggen (Pliek''s) en wil deze dus over het netwerk kunnen installeren.

Nu heb ik het internet afgestruind, maar ik kan nergens een handleiding vinden waar in staat hoe ik mijn bestaande PXE kan uitbreiden.

Ik heb 1 ding gevonden, dat is unattendant.sourceforge.net. Hier maken ze echter geen gebruik van de standaard bootp service die ik al gebruik.

Heeft iemand dit wel eens eerder gedaan en kan diegene mij vertellen wat ik moet doen?

Wat ik al heb:

- Samba server met shares ingesteld waar de installatie op staat
- PXE setup met verschillende *nix installaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Deze gezien: http://technet2.microsoft...54cd4201033.mspx?mfr=true

Deze is misschien wat je zoekt: RIS for Linux

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
Zijn er misschien nog andere tips? Het zou toch mogelijk moeten zijn om de windows installatie naar een Samba share te laten kijken en daar z'n resources vandaan te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:46
http://unattended.sourceforge.net d:)b Zelf thuis draaiende op een netwerkje met 1 Gentoo server en 3 WinXP pc's, werkt perfect _/-\o_

/edit

Om nog even te verduidelijken dat dit DE shit is die je zoekt: dit is DE shit die je zoekt ;) Echt geweldig gewoon :P (Weinig pakketten waar ik zo blij mee ben als dit)

[ Voor 95% gewijzigd door _eXistenZ_ op 31-03-2008 13:20 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
Dat pakket had ik idd al gevonden (zie TS), echter wil ik liever aan mijn huidige bootp omgeving windows toe voegen.

Mocht ik alles om moeten gaan bouwen, is het ook mogelijk om met unattendant.sourceforge.net linux distro's te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:46
Aah dat bedoelde je met Pliek's :)

Voor zover ik weet kan je geen Linux er mee installeren, maar ik heb op mijn vorige stage in een windows domain de pc zover gekregen dattie de cd van het netwerk bootte waarna ik een share leeg kon trekken, alles via PXE dus :) Volgens mij kan je dit samenvoegen met wat je al heb?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
_eXistenZ_ schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:00:
Aah dat bedoelde je met Pliek's :)

Voor zover ik weet kan je geen Linux er mee installeren, maar ik heb op mijn vorige stage in een windows domain de pc zover gekregen dattie de cd van het netwerk bootte waarna ik een share leeg kon trekken, alles via PXE dus :) Volgens mij kan je dit samenvoegen met wat je al heb?
Hmm misschien kan ik dit ook anders aanpakken. Als ik in mijn bootp menu een optie kan krijgen waarbij ik een DOS omgeving start met netwerkondersteuning, dan zou ik een samba share aan moeten kunnen roepen en de setup moeten kunnen starten... Eens kijken of ik hier meer op kan vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Mishmash op 31-03-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Klein kickje, ik was benieuwd of het nog was gelukt!

Ik heb wel eens XP via PXE kunnen installeren maar via een PXE bootdisk die gewoon een soort share browser had en dan kon men de setup van de share starten. Het vreemde nadeel was dat de unattended opties dan genegeerd werden en gewoon een default install werd gedaan zonder tweaks (nLite).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1