Toon posts:

onboard video ja of nee

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views

Verwijderd

Topicstarter
bij BBC staat een set te koop met onboard de geforce 8600GT kaart te koop . De chipset is de G33.
Is het verstandig om dit te kopen.
Hoe staat het met de koeling van de GPu , snelheid en gelijktijdig gebruik van het RAM geheugen?
kan je ook grote games hierop draaien?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Grote games? FSX is bijv. 16 GB, erg groot, maar die vraagt wel wat meer ;). Over het algemeen is onboard niet aan te raden voor games, maar de 8600GT kan op zich wel meekomen. Niet op hoge resoluties, niet met de nieuwste games.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat t ding meelift op je interne geheugen. Is qua prestaties niet bevordelijk.

Verwijderd

8600GT is goed genoeg voor games van 2 jaar geleden.
Nieuwe games draaien er niet erg goed op.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:06:
bij BBC staat een set te koop met onboard de geforce 8600GT kaart te koop . De chipset is de G33.
Is het verstandig om dit te kopen.
Hoe staat het met de koeling van de GPu , snelheid en gelijktijdig gebruik van het RAM geheugen?
kan je ook grote games hierop draaien?
Wat voor een bordje is het dan? Een G33 heeft al integrated graphics, de Intel GMA 3100
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/products/chipsets/g33/G33_Block_Diagram.jpg
Dus weet je zeker dat er een onboard 8600GT opzit, en dat niet gewoon een losse kaart is?

En tja, of het verstandig is om te kopen ligt volledig aan de eisen, maar daarvoor moet je gewoon dit topic eens bekijken: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Kees, allereerst welkom op Got.

Om misverstanden te voorkomen, een 8600GT onboard bestaat niet. De G33 chipset heeft een Intel® Graphics Media Accelerator 3100 onboard. Met deze onboard kaart hoef je er niet op te rekenen dat de nieuwste spellen nog draaien.

Met een 8600GT kaart erbij zal je de nieuwste spellen nog wel kunnen draaien, alleen op vrij lage settings.

Op Got verwacht men iets meer inzet van mensen dan voor elk vraagje een topic plaatsen. Je had bijvoorbeeld met google al een heel eind kunnen komen door specificaties van de G33 chipset en reviews van een 8600GT op te zoeken. Ik denk dat je er goed aan doet eerst eens de korte FAQ en eventueel het beleid door te lezen. Om je verder te helpen met je vraag, kan **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? erg nuttig zijn.

specs

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:09

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:46:
8600GT is goed genoeg voor games van 2 jaar geleden.
Nieuwe games draaien er niet erg goed op.
Wat is dit voor loze opmerking :> Oprecht reageer ik er nooit op maar dit is toch van de zotten.

Ik heb een 7600 GS van ongeveer anderhalf jaar geleden. Die draait nog steeds crysis en bioshock. Niet op volle details maar wel goed. Dus jij wilt beweren dat een nieuwere kaart( die sneller is dan die van mij) grafisch slechter is dan die van mij. :O :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Het verschil tussen een 7600GS en een 8600GT is niet zo heel erg groot (orde van grootte 10-20%).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds wanneer verkoopt de BBC computers :?

Los daarvan, een nVidia 8600GT onboard is denkbaar, maar onwaarschijnlijk. Ofwel je hebt een G33 met integrated GMA 3100, danwel heb je een G33-based moederbord met losse 8600GT.

Als je dat nog niet duidelijk hebt kunnen wij al helemaal niets voor je betekenen, zeker niet als je niet definieert wat "grote games" zijn. Civ 4 met alle uitbreidingen is zeer groot en gaat hier zeker op draaien, maar Crysis op hoge reso en FSAA kun je vergeten. Zie vele, vele benchmarks hierover.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.