passief gekoelde agp kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-05 11:56
Ik heb nog een oudere PC, maar de 6600gt koeler maakt veels te veel geluid.
Bestaan er passief gekoelde agp kaarten met een gelijkaardige performance?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Of je zet een een andere koeler op je kaart. Je mag zelf ook wel wat uitzoeken hoor. ;) Moet de kaart stil zijn? Of helemaal geen geluid maken? Als hij alleen maar stil hoeft te zijn kan je er namelijk een (goedkopere) koeler met fan op zetten. zoals een Zalman vf700 AlCu bv.

[ Voor 51% gewijzigd door jdm8 op 27-03-2008 17:27 ]

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 21:30

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Warpozio schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:15:
Ik heb nog een oudere PC, maar de 6600gt koeler maakt veels te veel geluid.
Bestaan er passief gekoelde agp kaarten met een gelijkaardige performance?
http://tweakers.net/pricewatch/cat/514 en google misschien?

Wat jammer nu hé? - dat ik juist al het leuke werk voor je uit handen heb genomen O-)
Want zeg nu zelf, niets leuker dan die beste deal zelf te vinden toch?

GetaGrip is net een mens.......

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Zalman VF700 is niet stil, en is ook nog eens een stofvreter (maar hij koelt wel goed).

Zelf heatsink vervangen of een nieuwe kaart kopen. Maar waarom 'een gelijkwaardige' kaart als je voor een kleine meerprijs een veel snellere kaart kun halen?

• jdm8

jdm8

leonpwner1 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:36:
Zalman VF700 is niet stil, en is ook nog eens een stofvreter (maar hij koelt wel goed).

Zelf heatsink vervangen of een nieuwe kaart kopen. Maar waarom 'een gelijkwaardige' kaart als je voor een kleine meerprijs een veel snellere kaart kun halen?
Hij is echt wel stil hoor (je moet hem wel op 5 volt zetten natuurlijk) Anders maakt hij echt herrie :o Op 5 volt zit er alleen een heeel lichte ratel in :( Maar zoals al gezegd, zoek lekker zelf ff.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Mijne hoor ik nog geluid maken op 5V. Temperaturen gingen 30 graden omlaag tov de standaard koeler. Minder ben ik te spreken over het stof dat zich verzamelt in dat ding, binnen een paar maanden zie je de koeler amper meer door de grote hoeveelheid stof :X

• jdm8

jdm8

leonpwner1 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:43:
Mijne hoor ik nog geluid maken op 5V. Temperaturen gingen 30 graden omlaag tov de standaard koeler. Minder ben ik te spreken over het stof dat zich verzamelt in dat ding, binnen een paar maanden zie je de koeler amper meer door de grote hoeveelheid stof :X
Misschien moet je vaker stofzuigen, want mijne zit er een half jaar ofso in (met vaak open kast) en er zit helemaal geen stof op (nooit schoongemaakt). Misschien dat hij daardoor ook lawaai maakt, want ik kan de mijne echt niet horen (rest van pc is ook stil) op dat rateltje na. Maar dan moet ik wel mijn oor echt naast de kaart houden.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:29
da's heel simpel.... nvidia 7600 GS AGP, wordt door verschillende merken passief aangeboden.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
nVidia kaarten AGP passief
ATi kaarten AGP passief

Als ik zo kijk lijkt mij inderdaad de 7600GS een goede optie. Zelf zou ik voor de iets nieuwere en iets snellere X2600 Pro van ATi gaan voor 10 euro meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Depep op 28-03-2008 10:21 . Reden: link naar tom's vga charts toegevoegd ]

specs

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat zoeken kan echt geen kwaad, ik mis hier flink wat eigen inzet.
Stel voor dat je na al die jren heel even de Registratievoorwaarden / korte FAQ doorneemt.

En voor het uitzoeken van je kaartje is **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? handig :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.