Toon posts:

Ik weet het niet meer :(

Pagina: 1
Acties:
  • 1.535 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal... ik ben btje new op deze forum ( sinds 2:35 vandaag )

maar goed.. ik heb een nieuwe comp gekocht en daar wilk een video kaart in ( zat er nog niet in alleen een onboard chip)

maar naar lang rondkijken en verschillende benchmarks gecheckt te hebben weet ik het alsnog niet

ik zat te denken aan de

msi 8800gt oc
9600gt
msi rx3870 (oc)

btje onder de €200 zoals je kan zien...

ook wil ik graag weten of ik beter op vista kan overstappen of niet

de specs van me nieuwe compie zijn

e8400 2x3ghz
2ghz werkgeheugen
500g sata
msi G31M-F moederboard ( kenk voor de rest niet)

ik wil graag een redelijk advies.. niet dat mensen lopen bleren neem de 8800gt omdat ze pro nvidia zijn

mvg jj

Verwijderd

Welkom op GoT,
Het lijkt erop dat je denkt dat got een helpdesk is, google en kijk is zelf naar benchmark en de hele ruut.
kijk ook is naar
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 13:17
Vergelijk de reviews van die drie die je selecteerde. Ze verschillen ongetwijfeld in energie verbruik, geluid productie, en performance.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:47:
Welkom op GoT,
Het lijkt erop dat je denkt dat got een helpdesk is, google en kijk is zelf naar benchmark en de hele ruut.
kijk ook is naar
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
ik ben al 2 a 3 dagen lang aan het googlen geweest... en benches gechecked wat me vooral in de war brengt is het dat de 3870 direct x 10.1 en shadermdl 4.1 is en mensen helemaal lijp zijn van de prijs kwaliteit verhouding...

ik denk niet dat GoT een helpdesk is... ik zou alleen graag willen weten wat andere mensen zouden doen in mijn possitie :)

mvg

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05 17:40
Welkom op GoT inderdaad.

Onder de 200 euro zit je in ieder geval inderdaad vast aan de 8800GT, 9600GT of HD3870 serie. Wat je kwa grafische kaart wilt pakken, is helemaal aan jou. Laat je vooral niet beinvloeden door Ati of nVidia fanboys. Zoek eens via google naar goed onderbouwde benchmarks, zoals bijv op tomshardware.com staan.

Vista zal prima draaien op jou systeem, ehtzelfde met XP. Kies wat jij het fijnste vind werken.

Ps: Ik draai zelf op 2 HD3870's in crossfire, en ben zeer tevreden met de kwaliteit en snelheid van deze kaartjes! Een maat van me heeft een 8800GT 512, en ook die loopt heerlijk. Ik denk dat er weinig verschil tussen een HD3870 en een 8800GT merkbaar is voor de doorsnee gebruiker.

[ Voor 24% gewijzigd door Yahiko750 op 27-03-2008 14:52 ]

Verwijderd

Het verschil in DX9 / DX10 is performancegewijs zelfs minder op Vista. DX9 draait op Vista langzamer dan XP, bij Vista kan je wel weer gebruik maken van games die DX10 vereisen. Persoonlijk zou ik de overstap nog niet doen naar Vista, omdat er bestwel kuren zijn en de manier waarop Vista zelfs m'n eigen bestanden toegang tot ontzegt me niet echt aanstaat.

De kaarten die je opnoemde zijn idd prima kaartjes, en ze komen allemaal op de 8800x na met DX10.1. Het is aan jouw de keus te bepalen welke je hebben wilt :)

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
om enig gezeur te voorkomen. Neem de 8800gt. Presteert beter dan de 3870 en is nu 159,- bij www.dollarshops.eu
reviews: Machtige middenklassers: ATi RV670 versus nVidia G92 een VS tegen de 3870. DX10.1 vs 10.0 bied Geen noemswaardig performance increase. maar neem voortaan gewoon de FAQ even door.

[ Voor 7% gewijzigd door Sqorpius op 27-03-2008 14:54 ]

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Belangrijkste lijkt me toch de performance. DX 10.1 klinkt hip maar er iets aan hebben... mhawhh.

Kijk hier eens, altijd handig!

De 9600GT staat er niet tussen vreemd genoeg maar deze presteerd iig niet beter dan de 8800GT.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 11:58

EMP

Krulloos!

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:49:
ik denk niet dat GoT een helpdesk is... ik zou alleen graag willen weten wat andere mensen zouden doen in mijn possitie :)
Andere mensen zouden... zelf kiezen ;)

Anyways, mbt videokaart: check benchmarks, welke games doe JIJ veel en welke is daar het beste in (tip: TomsHardware VGA Guides, veel bekende games en videokaarten).

Mbt Vista: Of je hardware het kan of niet, wat maakt dat uit...? WIL jij over naar Vista, dan kun je kijken wat je daarvoor nodig hebt. Als je niet persé naar vista over wilt dan hoef je niet eens te kijken... simpel ;)

Het is een beetje kun je doen wat je wilt, of wil je doen wat je kunt... Mijn systeem kan prima Vista aan, ik draai het niet want ik zie er niet (genoeg) nut in...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 12:49
Een duidelijkere topic titel is gewenst op GOT en natuurlijk ook even de regeltjes bekijken (m.b.t. groeten).

Verder zou ik gewoon voor de 8800 gaan. Vele kaarten van de 9000 reeks vallen onder de marketing truuk (zit dezelfde chip in als de 8000 reeks). Moet je wel even nagaan dat de 8000 reeks snel komt te vervallen.

Verwijderd

Ok, zo kwam de post bij mij een beetje over.
Ik zou daarnaast niet veel van shader model 4.1 aan trekken, nVidia wil het niet gaan ondersteunen en nogal veel producers zijn nVidia minded dus dan zal je niet zo veel hebben aan 4.1. Ook is het slechts een zeer kleine uitbreiding.
voor de rest moet je zelf kijken wat de beste verhouding van prijs prestatie is.
het is ongeveer deze verhouding
9600gt - hd 3870 - - 8800gt
Wil je het beste ga voor een 8800gt, wil je iets meer geldbesparen ga je voor een hd3870 en zo door.
tomshardware.com heeft ook een mooie vergelijking voor je.

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
welkom op got btw
ik gebruik een 8800gt en werkt prima,
de 9600gt is neiuwer maar weet er verder weinig van,
de ati videokaart presteert ook goed en heeft meer ondersteuning,
mijn voorkeur is echter de 8800gt opdat ik die gebruik en het super werkt (crysis op very high)

veel plezier met kiezen ;)
tip zo duidelijk mogelijke spekkies geven word zeer op prijs gesteld

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05 17:40
Sqorpius schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:53:
om enig gezeur te voorkomen. Neem de 8800gt. Presteert beter dan de 3870 en is nu 159,- bij www.dollarshops.eu
reviews: Machtige middenklassers: ATi RV670 versus nVidia G92 een VS tegen de 3870. DX10.1 vs 10.0 bied Geen noemswaardig performance increase. maar neem voortaan gewoon de FAQ even door.
In deze bench is het 8800 versus HD3850, niet HD3870 (Even om misverstanden te voorkomen!).

• xdcx
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-04-2021
de 3 kaarten hebben allemaal ongeveer dezelfde prijs prestatie verhouding.
(De volgende opmerkingen zijn in prijsprestatie verhouding.)

Frames per Seconde
De Nvidia kaarten zijn beter als je van veel Anti Aliasing houd.
De Ati kaart beter als je de AA niet zo hoog hebt staan.

Stroomverbruik --> Geluid en Warmte productie
Duidelijke voorkeur voor de Ati HD3870 hier.
(mede door kleiner procede, en gewoon betere koelers meegelevert.)

Ik zelf heb AA meestal niet zo hoog staan, resolutie, textures shadows en light effecten meestal wel.
En ik vind het wel lief dat het stroomverbruik laag is :)
Dus ik zou voor HD3870 gaan.

Verwijderd

xdcx schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:04:
de 3 kaarten hebben allemaal ongeveer dezelfde prijs prestatie verhouding.
(De volgende opmerkingen zijn in prijsprestatie verhouding.)

Frames per Seconde
De Nvidia kaarten zijn beter als je van veel Anti Aliasing houd.
De Ati kaart beter als je de AA niet zo hoog hebt staan.

Stroomverbruik --> Geluid en Warmte productie
Duidelijke voorkeur voor de Ati HD3870 hier.
(mede door kleiner procede, en gewoon betere koelers meegelevert.)

Ik zelf heb AA meestal niet zo hoog staan, resolutie, textures shadows en light effecten meestal wel.
En ik vind het wel lief dat het stroomverbruik laag is :)
Dus ik zou voor HD3870 gaan.
maar zet je de aa heel hoog dan is de hd3870 weer in voordeel volgens mij..
en zet je AF weer veel aan de 8800gt weer :>

• Sqorpius
Sorry voor de foutieve link naar de 3850 ipv 3870, daarom even een andere review opgezocht: http://legionhardware.com/document.php?id=703

Succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
thnx mensen voor jullie hulp zover...
ik weet zelf ook nog niet zoveel over de 9600gt ik zag hem vandaag opeens ergens tussen staan bij een bench
maar kijk eens mee naar deze 2 kaarten.

http://www.dollarshops.eu...7_42_182/products_id/1113

http://prf.icecat.biz/ind...oduct;shopname=4launchurl

ze zijn alle 2 rond de €160

en dan vraag ik me ook af ( kan ik nergens duidelijk vinden) is het verschil kwa merk erg groot ?

Verwijderd

niet echt, ik weet wel peak heeft een afwijkende (slechtere ) koeler voor de hd3870, asus heeft een betere koeler voor de 8800gt, voor de rest zijn de reference meestal hetzelfde op garantie en overclock na.

Verwijderd

De msi is een oc-versie en gaat dus beter zijn.

• Sqorpius
Ik heb die kaart Gister binnen gekregen (Jetway 8800GT)
Nvidia produceert onder eigen huizen de kaarten, waarna zei de reference kaarten uitlevert aan de verschillende merken. Het kan zijn dat het ene merk de kaart wat meer overclock ( zie je vaak bij MSI en XFX etc) Of dat er een aftermarket cooler op word geplaatst (Asus en sparkle vaak) Maar hardwarematig zijn ze allemaal identiek. Die jetway word echt heel reference geleverd. Standaart Clocks en Standaart Design etc.

Verwijderd

Topicstarter
aan de ene kant is het logisch om de 8800gt te halen.. omdat die kaart volgens de meeste benches betere prestatie levert dan de 3870....

aan de andere kant.. de 3870 is heel erg leuk in crossfire dus kan ik eventueel later nog 1 erbij kopen...

konden we maar trug naar het voodoo tijdperk :P lekker makkelijk.

voor mensen die de verdere specs nog wilden weten van de compie

Processor/type
Intel Core 2 Duo E8400

Processorsnelheid
2x 3.0GHz 6MB 1333MHz FSB

Werkgeheugen
2048mb DDR2 667 2x 1024mb Transcend

Harddisk / opslag
500 GB S-ATA 2 7200rpm

Videospecificaties
Intel Extreme Graphics geintegreerd X3100 384mb

Audio / Geluid
Geïntegreerde High Definition audio chip, 7.1 channel sound (8 kanaals geluid)

DVD station(s)
DVD brander +/-RW Lite-On 20 speed Dual Layer

Moederbord informatie
MSI G31 met Intel G31 chipset

Overige aansluitingen
Seriele poort
Parallelle poort
PCI-Express slot
LAN 10/100 mb/s
(Supersnelle "Fast Ethernet" netwerk/internet aansluiting)
6x USB 2.0 aansluitingen
Multimedia cardreader met T-Flash voor alle typen geheugencards.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

ik heb zelf nu de(leadtek) 9600gt in gebruik, en moet zeggen dat hij erg goed presteert voor wat hij kostte(137 euro) ik denk dat de prestaties maar 5 tot 10% minder zijn dan van de 8800gt :)

[ Voor 10% gewijzigd door pcgek op 27-03-2008 17:20 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Zal ik het even makkelijk voor je maken ?

Je hebt geen 3870 nodig, je gaat er toch nooit eentje bijkopen.

Je koopt een NVidia 8800GT.
Welk merk / type maakt niet uit, je gaat er toch wel blij mee zijn.

Je koopt geen vista.

Je installeert die kaart, je bent er blij mee,
en je sluit dit topic en komt er nooit meer terug.

Wat je NIET moet doen is als je een kaart gekocht hebt, door blijven lezen op internet over die dingen.
Want welke kaart je ook koopt, je vind altijd wel een artikel waar uit blijkt dat op een of ander gebied een andere kaart misschien weer beter is / was geweest.

Verwijderd

Topicstarter
naja je bent wel duidelijk XD

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Het verbruik van videokaarten kan je hier vinden.

HD 3850 - 14W - 20W - 63W
8800 GT - 35W - 39W - 78W (512MB)
8800 GT - 27W - 45W (256MB)
9600 GT - 21W - 54W

[ Voor 37% gewijzigd door Moffin op 27-03-2008 18:02 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Moffin schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:01:
Het verbruik van videokaarten kan je hier vinden.

HD 3850 - 14W - 20W - 63W
8800 GT - 35W - 39W - 78W (512MB)
8800 GT - 27W - 45W (256MB)
9600 GT - 21W - 54W
Leuk , maar dat zijn wattages gemeten vanaf het stopcontact.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Inmiddels heb je waarschijnlijk al door waarom het beleid van tweakers dit soort vragen niet toestaat. Iedereen heeft een andere voorkeur, dus iedereen raadt je iets anders aan. Uiteindelijk is er maar 1 iemand die deze beslissing kan maken en dat ben jij zelf.

Het is gelukkig erg makkelijk, elk van deze kaarten is goed. Allemaal prima prijs/prestatie verhouding. Voor de duidelijkheid, de HD3870 is ongeveer vergelijkbaar met de 9600GT en de 8800GT ligt daar iets boven. Maar zoals al gezegd is varieert de prestatie van de kaarten in verschillende scenario's.

Qua stroomverbruik en temperatuur zit je bij de 8800GT weer iets minder goed, de 9600GT schijnt weer wat meer geluid te maken en de HD3870 neemt 2 slots in beslag in plaats van 1. Uiteindelijk is het een afweging die je zelf moet maken.

Maar ik zal het nog maar eens herhalen: het zijn alle drie goede kaarten, je zult van je aankoop sowieso geen spijt krijgen.

specs

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zoals Depep al aangeeft zit je bij alle 3 de kaarten goed.
En nou kan ik hier wel weer mijn persoonlijke voorkeur tussen die 3 uit gaan spreken, maar zoals al wordt gezegd verschilt dat gewoon van persoon tot persoon.
Ik stel voor dat je even **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? doorneemt, daar kun je een aantal tips vinden om op te letten bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart.
Als je reviews gaat bekijken, want ik zag er hier een aantal gelinkt worden, kijk dan ook naar de datum van de review. Oudere reviews kan goed oud nieuws zijn, omdat er in recentere reviews recentere drivers gebruikt zullen worden welke mogelijk een positieve invloed hebben op de performance, met name in het geval van ATi kaarten wil de performance nog wel eens een beetje toenemen door het verschijnen van betere drivers in de maanden na de launch.
Maargoed, dat is als je dieper gaat kijken en dus niet noodzakelijk voor het maken van een goede keuze.

Verder denk ik dat je topictitel en topicstart best wel een beetje beter kunnen. Denk aan een duidelijke titel en een meer verzorgde topicstart: Ik zie veel witlijnen, mis interpunctie en regelmatig correcte zinsbouw. Gelukkig snappen we het verhaal nog, maar probeer voortaan een wat netter Nederlands verhaal neer te zetten, dat maakt het lezen gelijk wat prettiger :)

Mocht je over dit slotje nog vragen/opmerkingen hebben dan kun je me DMen/mailen, die info vind je in mijn profiel.
Succes met de aankoop!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.