Toon posts:

So Speaky geformateerd

Pagina: 1
Acties:
  • 3.409 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de harde schijf van de So Speaky per ongeluk geformateerd.
Weet iemand hoe ik de originele instellingen terug kan krijgen?
De multimediabestanden worden nu niet goed weergegeven.

Verwijderd

Wat bedoel je met instellingen terug krijgen na het formateren?
Het is toch gewoon een HD in een behuizing :?

Edit: Welkom op GoT trouwens :w

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 19:09 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Welkom op GoT.

Zou je alsjeblieft duidelijk willen maken om wat voor een apparaat het gaat. Het is duidelijk dat het een harde schijf is en waarschijnlijk in een losse behuizing. Dat ding heeft echter vast een Merknaam en een Modelnaam. Want niet iedereen is bekend "So Speaky".

Verder is het de bedoeling op GoT dat je pas een topic opent als je zelf dingen geprobeerd hebt. Nu kan het best zijn dat je al dingen geprobeerd hebt om de boel op te lossen, maar zet die dan ook in je topicstart. Mocht je nog niet zelf gezocht hebben, begin dan eens in de handleiding van het apparaat. Mocht je wel al gezocht hebben, laat dan weten hoe je gezocht hebt, waarop je gezocht hebt en wat je gevonden hebt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Het is een externe HD/Mediaspeler :

http://www.dane-elec.fr/s...INFO_C2_S3.asp?P=303&L=EN

Begin eens met de .pdf sheet door te lezen en anders even bellen/emailen met ze :)

Ik denk dat de schijf opstart met een bepaalde Linux versie met alle codecs aan boord en een stukje software als interface en dergelijke. Ik denk dat dat er nu af is en dat je dat opnieuw zal moeten installeren. Geen cd-rom ervoor bijgeleverd gekregen voor herinstallatie ?

Edit = typo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 21:17 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik zie dat er een CD bij komt met daarop software. (Thans dat blijkt uit de PDF die te downloaden valt op de productwebsite.) Kijk eens of daar een handleiding of restore-tooltje op staat.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Hoi,

Ik heb namelijk het zelfde verhaal, per abuis heb ik ook deze mediaplayer SO Speaky formateerd en naar NTFS omgezet. Maar later heb ik heb ik op internet handleiding doorgenomen, bleek dat je dat niet moest doen. Weet er iemand wat ik nu verder met deze apparaat kan. Is er nog mogelijkheid om deze weer naar fabriek instellingen terug te zetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:12:
Hoi,

Ik heb namelijk het zelfde verhaal, per abuis heb ik ook deze mediaplayer SO Speaky formateerd en naar NTFS omgezet. Maar later heb ik heb ik op internet handleiding doorgenomen, bleek dat je dat niet moest doen. Weet er iemand wat ik nu verder met deze apparaat kan. Is er nog mogelijkheid om deze weer naar fabriek instellingen terug te zetten?
Wat stond er dan allemaal op aan data die je nodig hebt? Het is toch gewoon een hdd met een controllertje dat mediabestanden kan uitlezen? Als je hem formatteert als FAT32 dan moet het toch gewoon weer werken?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Terw_Dan schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:14:
[...]

Wat stond er dan allemaal op aan data die je nodig hebt? Het is toch gewoon een hdd met een controllertje dat mediabestanden kan uitlezen? Als je hem formatteert als FAT32 dan moet het toch gewoon weer werken?
Ik denk dat de vraagsteller bedoeld hoe ie zn data terug kan krijgen.
Hoi,

Ik heb namelijk het zelfde verhaal, per abuis heb ik ook deze mediaplayer SO Speaky formateerd en naar NTFS omgezet. Maar later heb ik heb ik op internet handleiding doorgenomen, bleek dat je dat niet moest doen.
Kun je prima doen. Alleen formateren betekend wel dat je je data kwijt bent...
Weet er iemand wat ik nu verder met deze apparaat kan. Is er nog mogelijkheid om deze weer naar fabriek instellingen terug te zetten?
Zie OM FAQ / Beleid voor wat tooltjes waarmee je je data terug zou moeten kunnen halen.

[ Voor 40% gewijzigd door Rainmaker op 13-04-2008 03:35 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

ik had dit zelfde probleem en heb het als volgd opgelost (windows XP):
- ga naar start, run en voer in compmgmt.msc uit;
- ga naar storage, disk management en selecteer de So Speaky harddisk;
- maak een extended partion aan met 3 logische schijven (fat32) door voor elk 32000 Mb in te voeren (max voor fat32);
- maar van de resterende ruinte een NTFS partitie;

De 3 fat32 partities worden dan wel door So Speaky video software gezien en de NTFS partitie niet. Voor mij is dat geen probleem, want ik gebruik deze partitie om erop te downloaden en als ik de film wil bekijken zet ik het op de fat32 partitie via mijn PC.

Ik begrijp alleen niet hoe de fabrikant het voor elkaar had gekregen om eem groot fat32 partitie van 500 mb op de So Speaky harddisk kon maken. De So Speaky video software kan blijkbaar de volledige namen van de media bestanden alleen op een fat32 partitie goed/volledig zien.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 07:45:
Ik begrijp alleen niet hoe de fabrikant het voor elkaar had gekregen om eem groot fat32 partitie van 500 mb op de So Speaky harddisk kon maken. De So Speaky video software kan blijkbaar de volledige namen van de media bestanden alleen op een fat32 partitie goed/volledig zien.
Een FAT32 partitie kan gewoon 2TB groot zijn hoor. Ik heb hier zat disks liggen van 160 en 200GB die ik vroeger als FAT32 heb geformatteerd (win98 had geen NTFS enzo). De beperking wordt je opgelegd door Windows, zou je het met fdisk en format.com doen dan kun j gewoon 500GB formatteren als FAT32. Waarschijnlijk zijn er flink wat linux distro's die het ook kunnen of andere 3rd party tools.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Modbreak:Het is alleen de bedoeling om een topic te kicken als je er iets aan toe te voegen hebt. Het aansnijden van een nieuw probleem zien we als topickaping en dat hebben we liever niet.

[ Voor 78% gewijzigd door TERW_DAN op 26-11-2008 18:48 ]

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07-2025
Hoi,

Even voor de tweakers onder ons die dit zelfde hebben gedaan en nu ook op zoek zijn naar
een verklaring waarom hun media player niet meer wil werken (lees afspelen van media file's).
Je moet gewoon de hele schijf weer terug formateren als FAT32. Dit is namelijk de enige
en het juiste indelings formaat die het mediaplayertje van deze externe schijf ondersteund.

(Als je hem verder alleen nog maar als opslag wilt gebruiken, dan kun je hem natuurlijk wel
inzetten als NTFS schijf. maar dan kun je misschien beter een goedkopere universele usb drive
kopen. Is zoiezo een stuk goedkoper dan een usb schijf met ingebouwde media player)

Kun je ook nog op het probleem stuiten dat het formateren van één grote (500GB) FAT32 schijf niet
1,2,3 en zonder problemen onder windows wilt lukken i.v.m. de 32GB beperking van FAT32, nou dan
is daar ook een simpele oplossing voor. Download even het freeware proggie SwissKnife van CompuApps
en het formateren van de schijf wordt een fluitje van een cent.
CompuApps link: http://www.compuapps.com/download/Swissknife/swissknife.htm

Ik zie overigens ook niet in waarom je nu perse de schijf als NTFS wilt gebruiken, want een normaal
dvd'tje kan gewoon uit de voeten met de Max. 4 GB bestands grote. Het enige probleem wat ik mij zou kunnen indenken is het gebruiken c/q downloaden van grote ISO file's. Die willen inderdaad nog wel eens
over de 4 GB limiet heen gaan. Dus deze zal je eerst even op een andere NTFS schijf moeten downloaden, en als deze dan binnen is, even de iso file mounten met een freeware een virtueel drive programmaatje zoals
bijvoorbeeld daemon tools
Daemon tools link: http://forum.daemon-tools...mode=ViewCategory&catid=5
en dan vervolgens de dvd/video bestanden copieeren vanuit de virtuele drive naar de schijf van de media player.

Voetnoot: Verder staan er overigens geen extra drivers of instellingen op de schijf zelf.
Alleen een DA logo (gif file) en een opstart bestandje om de gif afbeelding in de windows verkenner
te laten zien. Verder is de schijf helemaal leeg en heeft dus geen z.g. fabrieks default standaard.

[ Voor 28% gewijzigd door Marinus-Roro op 16-01-2009 02:01 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 16:19
Overwoog aanschaf van een speaky, echter fat32 is toch wel een beperking. 1080p kijken wordt dan erg lastig (mkv files zijn vaak 8 gb oid).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Oude koeien mogen in de sloot, greppel, gracht, rivier, stroompje, beekje, kanaal etc blijven liggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.