Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:12:
Hoi,
Ik heb namelijk het zelfde verhaal, per abuis heb ik ook deze mediaplayer SO Speaky formateerd en naar NTFS omgezet. Maar later heb ik heb ik op internet handleiding doorgenomen, bleek dat je dat niet moest doen. Weet er iemand wat ik nu verder met deze apparaat kan. Is er nog mogelijkheid om deze weer naar fabriek instellingen terug te zetten?
Even voor de tweakers onder ons die dit zelfde hebben gedaan en nu ook op zoek zijn naar
een verklaring waarom hun media player niet meer wil werken (lees afspelen van media file's).
Je moet gewoon de hele schijf weer terug formateren als FAT32. Dit is namelijk de enige
en het juiste indelings formaat die het mediaplayertje van deze externe schijf ondersteund.
(Als je hem verder alleen nog maar als opslag wilt gebruiken, dan kun je hem natuurlijk wel
inzetten als NTFS schijf. maar dan kun je misschien beter een goedkopere universele usb drive
kopen. Is zoiezo een stuk goedkoper dan een usb schijf met ingebouwde media player)
Kun je ook nog op het probleem stuiten dat het formateren van één grote (500GB) FAT32 schijf niet
1,2,3 en zonder problemen onder windows wilt lukken i.v.m. de 32GB beperking van FAT32, nou dan
is daar ook een simpele oplossing voor. Download even het freeware proggie SwissKnife van CompuApps
en het formateren van de schijf wordt een fluitje van een cent.
CompuApps link:
http://www.compuapps.com/download/Swissknife/swissknife.htm
Ik zie overigens ook niet in waarom je nu perse de schijf als NTFS wilt gebruiken, want een normaal
dvd'tje kan gewoon uit de voeten met de Max. 4 GB bestands grote. Het enige probleem wat ik mij zou kunnen indenken is het gebruiken c/q downloaden van grote ISO file's. Die willen inderdaad nog wel eens
over de 4 GB limiet heen gaan. Dus deze zal je eerst even op een andere NTFS schijf moeten downloaden, en als deze dan binnen is, even de iso file mounten met een freeware een virtueel drive programmaatje zoals
bijvoorbeeld daemon tools
Daemon tools link:
http://forum.daemon-tools...mode=ViewCategory&catid=5
en dan vervolgens de dvd/video bestanden copieeren vanuit de virtuele drive naar de schijf van de media player.
Voetnoot: Verder staan er overigens geen extra drivers of instellingen op de schijf zelf.
Alleen een DA logo (gif file) en een opstart bestandje om de gif afbeelding in de windows verkenner
te laten zien. Verder is de schijf helemaal leeg en heeft dus geen z.g. fabrieks default standaard.
[
Voor 28% gewijzigd door
Marinus-Roro op 16-01-2009 02:01
]
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *