Beste tweakers, ik ben al enige tijd enkele reviews van grafische kaarten aan het lezen. Maar toch weet ik niet wat voor een grafische kaart ik het best kan plaatsen in mijn nieuwe systeem. Ik wil sowieso een DDR3 moederboard en natuurlijk geheugen, dit om "future proof" te zijn.
Echte welke 3D kaart ik moet aanschaffen kom ik niet uit;
Wat adviseren jullie als jullie de onderstaande eisen zien?
- Adobe Illustrator, Photoshop cs3 en 3DS Max 2008 moeten tegelijkertijd snel kunnen draaien. Ik bedoel dan ook dat ik vlot tussen de diverse apps kan schakelen.
- Ik heb een 24" monitor met een native resolutie van 1920-1200, daar wil ik ook op kunnen gamen in die resolutie. Ik hoef geen mega hoge fps maar het moet wel vloeiend blijven.
- Ik wil eventueel HD films kunnen kijken.
- Renderen en decoderen van 3D en video moet ook niet al te lang duren.
- Ik wil niet over een tweetal jaar weer een nieuwe grafischekaart moeten kopen, echter zou het fijn zijn als ik dan eenzelfde kaart er in SLI of Crossfire bij geplaatst kan worden om de performance te vergroten in de loop der jaren.
Voor de infromatie; ik ben multimedia designer en moet snel diverse aanpassingen in een vormgeving kunnen aanpassen.
BVD
Echte welke 3D kaart ik moet aanschaffen kom ik niet uit;
Wat adviseren jullie als jullie de onderstaande eisen zien?
- Adobe Illustrator, Photoshop cs3 en 3DS Max 2008 moeten tegelijkertijd snel kunnen draaien. Ik bedoel dan ook dat ik vlot tussen de diverse apps kan schakelen.
- Ik heb een 24" monitor met een native resolutie van 1920-1200, daar wil ik ook op kunnen gamen in die resolutie. Ik hoef geen mega hoge fps maar het moet wel vloeiend blijven.
- Ik wil eventueel HD films kunnen kijken.
- Renderen en decoderen van 3D en video moet ook niet al te lang duren.
- Ik wil niet over een tweetal jaar weer een nieuwe grafischekaart moeten kopen, echter zou het fijn zijn als ik dan eenzelfde kaart er in SLI of Crossfire bij geplaatst kan worden om de performance te vergroten in de loop der jaren.
Voor de infromatie; ik ben multimedia designer en moet snel diverse aanpassingen in een vormgeving kunnen aanpassen.
BVD