flowiej schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:38:
Oke top

dank voor jullie uitermate snelle reacties.. Nog even één vraagje.. Ik moet zeggen dat het verschil in frames bij games tussen Vista en XP ( Ook in DX9 mode ) groot verschil maakt. Zeker met Crysis.
Ten faveure van Vista of XP?
Dit is de grootste twijfel voor de overstap naar Vista. Zou het nu met 6GB geheugen beter gaan dan voorheen met 2GB of is dit niet de boosdoener en kan ik beter XP X64 draaien?
Die vraag staat los van Vista vs. XP. Met 6G zal het meeste onder Vista heerlijk gaan; maar onder XP x64 niet minder. Ik gebruik zelf nog steeds primair XP voor mijn gaming platform (behalve voor UT 2004, dat een nog steeds niet opgelost nVidia 8800 'stuttering' probleem heeft onder XP). Ligt dus ook een beetje aan de spellen die je wilt gaan spelen; niet alles loopt nog perfect onder Vista, en vice versa! (er zit zo hier en daar ook wat 'politiek' in het hele verhaal: bepaalde partijen die een bepaald platform erdoor willen drukken). Over het algemeen denk ik dat je op beide platformen redelijk goed moeten kunnen gamen. In ieder geval zal de sprong van 2G naar 6G de grootste winst opleveren, welk OS je ook kiest.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW