Toon posts:

Beeldscherm advies gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

Verwijderd

Topicstarter
Het plan is om een 24 inch beeldscherm aan te schaffen.Deze maat met name om dit scherm gebruikt moet worden met photoshop en andere design/ontwerp programma's. Belangrijk is dus een uitstekende reële kleur weergave. Ook zal er weleens een film op gekeken worden maar daar ligt niet dé prioriteit.

Natuurlijk is de Eizo CE240W-BK naar voren gekomen als de best mogelijke monitor. Maar 1500 euro zit er niet in. Naar welke 24inch monitoren kan ik kijken met een budget van 500-700 euro, zonder al teveel te hoeven inboeten? Misschien is er toevallig laatst een test gedaan die ik niet gevonden heb?

Mijn huidige videokaart is een radeon 9800, maximale resolutie van 1600 x 1200. In de nabije toekomst gaat deze vervangen worden. Maar ik neem aan dat hedendaagse monitoren hier wel op kunnen werken?

Cheers,
Kris

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 18:50

Zerora

Ik Henk 'm!

Heb je hier al gekeken?

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dan moet je er toch wel aan uitkomen?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je zou kunnen kijken naar een Dell 2407-WFP HC. Gaat wel uit het assortiment, maar de opvolger heeft redelijk last van colorbanding, gekke randjes bij tekst etc.

Overigens staan er in de Pricewatch een paar 24" Eizo's voor €750, maar volgens mij zijn dat wel redelijk oude types.

Verder zou je videokaart gewoon 1920x1200 aan moeten kunnen als er een DVI-aansluiting opzit.
Daar staat eigenlijk alleen maar info over videokaarten. Sowieso worden goede beeldschermen hier niet zo vaak besproken, het zijn vooral game-schermen met TN paneeltjes die hier langskomen (op het Dell topic na dan).

[ Voor 25% gewijzigd door Gizz op 24-03-2008 12:05 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Ja hier had ik al gekeken, hielp me niet bij het vinden van de geschikte monitor.

De Dell 2407-WFP HC kan ik eigenlijk niet vinden om aan te schaffen. Wel diverse reviews gelezen tot vergelijking met het nieuwe model. Niets opzienbarends, stond overigens niets over colorbranding bij vermeld.

Met die Eizo's van 750 bedoel je deze neem ik aan? http://www.eizo.com/products/lcd/s2431w/index.asp
In welk opzicht zou die eventueel beter zijn dan de dell 2408? Gezien de Eizo toch weer 150 euro duurder is.

Stel ik spaar nog even door en ga voor een monitor als deze NEC: http://www.nec-display-so...WUXi/index,group=all.html
Kun je dan in het algemeen zeggen, deze is duurder en dus veel beter?Want natuurlijk wil ik het beste van het beste, maar de prijs/kwaliteit verhouding moet ik niet uit het oog verliezen.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In de PW staan ook nog een aantal monitoren. Daar al eens gekeken?

Misschien de L245WP. Hij heeft een MVA paneel (geen TN in ieder geval) en is "al" vanaf 550 euro te koop.

Er is ook nog de L246WP ook met een MVA paneel. Er zijn echter nog geen prijzen van deze monitor in de PW.

[ Voor 37% gewijzigd door Regeneration op 24-03-2008 14:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja hier had ik al gekeken, hielp me niet bij het vinden van de geschikte monitor.
Oh? Hoe dan exact niet :?

Je maakt je er zo wel erg makkelijk vanaf. "Wat moet ik kopen?"-vragen zijn nooit de bedoeling op GoT, die guide is puur een extratje om het je wat makkelijker te maken, geen vrijbrief om topics te openen zodra er niet letterlijk een oplossing voor je in staat.

Dicht wegens te weinig inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.