Toon posts:

moederbord voor E8400

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Heel zuur voor mij, maar mijn desktop is doorgebrand na net een btje te hebben geupgrade (ja is wel oude pc, maar was er zo gehecht aan :P)
Maargoed, ik moet dus dit keer alles opnieuw bij elkaar zoeken. Nou heb ik enig research gedaan, maar door het grote aanbod van moederborden die allemaal op elkaar lijken kom ik er niet meer uit.

Dit meot een S775 zijn voor de E8400.
Mijn vraag is, bestaat er nog een S775 die mijn oude geheugen kan pakken: 400mhz pc3200?
Ik heb laatst namelijk nog 2 gb hiervoor gekocht. Dit kostte me wel mooi een euro of 45!

Mocht het niet bestaan, jammer maar geen probleem.
Eigenlijk heb ik niet zoveel wensen voor een moederbord, voor en euro of 80 zie ik veel moederborden die aan mijn standaard eisen wel voldoen, maar over elk merk lees ik hier en daar wel een mankement. Wat kunnen jullie mij aanraden?

Ohja voor ik het vergeet, er mag GEEN WLAN inzitten (tenzij het een hele sterke is, dus niet de laptopachtige Wireless)

PS: Ik wil alleen een klein btje tips over moederborden, aangezien het aanbod zo groot is en ik geen verschil erin meer kan zien.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 02:19

mace

Sapere Aude

Er bestaat geen moederbord met een S775 die jou geheugen "pakt".

Om een moederbord te kiezen verwijs ik je naar de tweakers.net Best Buy Guide, die je op de frontpage kan vinden.

Verwijderd

Mijn vraag is, bestaat er nog een S775 die mijn oude geheugen kan pakken: 400mhz pc3200?
Ik heb laatst namelijk nog 2 gb hiervoor gekocht. Dit kostte me wel mooi een euro of 45!
Gaat niet werken DDR1 DDR2 verhaal. ;)

Verwijderd

Is het geheugen wel DDR2? Denk het niet en dat gaat niet passen dan.

Ik persoonlijk zou zeggen een P35-DS3(R). Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over. Zie mijn review ook waarom ik de keuze heb gemaakt voor dat bord.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Een beetje meer eigen inzet mag heus wel. Je kan zelf bijv. al een lijstje zoeken van moederborden tot bijv. €100,- Deze zet je dan in een lijstje bij elkaar, en je noemt volgens jou de voor en nadelen.. Dan pas open je een topic om te vragen of wij kunnen beamen wat je zelf al bedacht hebt, of dat we juist opmerkingen hebben en dat kunnen onderbouwen.. Magere inzet van jezelf, het is nu gewoon een: Ik wil een S775 mobo, jullie zoeken hem voor me uit, ik zie het vanzelf wel!

Tip: Eigen goede ervaringen met de P35-DS3 van Gigabyte. Ik gebruik geen raid, dus hoef niet de R variant. Verder geen wireless erop, en wel de Ultra-Durable-2 onderdelen.

EDIT: Een refresh op z'n tijd gaan geen kwaad dus :P Zie hierboven :)

EDIT 2: Overigens vind ik de €45,- op het totale budget wel een beetje vreemd klinken.. Een nieuw setje is ook rond de €40,-, en als je een E8400 gaat kopen inclusief Mobo etc is het relatief geen geld meer :)

[ Voor 17% gewijzigd door hexagram op 23-03-2008 21:51 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

DDR is al een poos achterhaald en er zijn geen moederborden met een S775 chipset die dit overjarige type geheugen ondersteunen, wel DDR2 en DDR3.

Een MB kiezen is een kwestie van reviews en reviews lezen. Zat over te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 23-03-2008 21:49 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden, maar zoals ik al aangaf, het aanbod is gewoonweg te groot.
als ik S775 socket Mobo wil krijg ik al zoveel x hits dat ik zelf geeneens een verschil meer erin kan zien.

Bij een processor kan ik wel het een en ander raden, maar bij een mobo kan het aan alles liggen.
ik zal eens hiernaar kijke: P35-DS3(R).

Oscar, daar gaat het niet om, het gaat om dat het pure verspilling was/is geweest. Als jij op pricewatch kijkt, kijk je toch ook naar een zo laag mogelijke prijs? terwijl het eigenlijk maar 5 euro van elkaar schilt?

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nee ik snap het ook wel, zoiets is inderdaad gewoon zonde. Denk overigens dat als het mooi nieuw spul is je het prima weer kan verkopen, zijn tenslotte nog genoeg mensen (eigenlijk zoals jij was ;)) die nog op oudere systemen werken. Die willen voor pak-em-beet 30,- heus nog wel een leuk 2GB setje kopen :)

Succes ermee, en zoals ik al zei, vanuit eigen ervaring bekeken is een P35-DS3 een heel er mooi moederbord (same goes for Reinman).

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

er was toch een asus/asrock mbo dat ddr1 pakte met een c2d of vergis ik me

Speedydown.nl !!!

Verwijderd

speedydown schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:00:
er was toch een asus/asrock mbo dat ddr1 pakte met een c2d of vergis ik me
Ja ASRock 4COREDUAL-VSTA ;)
Werkt alleen niet met de E8400 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 22:03 ]

Verwijderd

Is dat niet dat bordje wat redelijk wat problemen heeft met de AGP/pci-e sloten die slecht met videokaarten overweg kunnen? En dat pci-e slot loopt maar op 4x inplaats va n16x.... dat is zonde...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin hier eens met kijken: http://tweakers.net/price...ield=score&orderSort=desc
Staan zat moederbordjes tussen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 02:19

mace

Sapere Aude

pricewatch: Gigabyte GA-P35-DS3

Een link voor den luien mensch.

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 23-03-2008 23:10 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Dit is echt een kwestie van zelf even zoeken ofwel PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?. Het aanbod mag dan wel groot zijn, je kunt echt al een heleboel afstrepen als je even jouw eisen/wensen op een rij zet. Als ik kijk naar de link van Terw_Dan dan staan daar enorm veel moederborden in. Die lijst kun je sorteren en daar kun je vervolgens de moederborden uitpakken met de chipset die jij nodig hebt. Je houdt dan een fractie van de lijst over. Kijk vervolgens naar de features en de prijs en maak op basis daarvan een keuze :).

Andersom kun je het ook aanpakken. Kijk naar de meest populaire borden (die bv. in de BBG's gebruikt worden) en kijk wat die kunnen. Vervolgens ga je in die prijsklasse bekijken of je daar nog andere interessante borden kunt vinden.

Al met al blijft het dus gewoon een kwestie van even zoeken en de specs nalezen. Het makkelijkste is als je gewoon alle interessante moederborden even in een lijstje bijhoudt met eventueel een linkje naar de specs. Uit dát lijstje maak je dan een keuze :Y).

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 23-03-2008 23:19 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.