Harde schijf stuk?

Pagina: 1
Acties:

• jammy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02-2024
Een maat zijn laptop werkte traag en telkens als deze opstart moest xp (home edition) een schijfcontrole doen, maar als je deze liet uitvoeren stopte deze op 14% en ging niet meer verder. Als je deze dan niet liet uivoeren starte hij gewoon traag op en alles ging ook niet vlotjes.
Nu wou ik deze formateren alles ging goed tot bij de formatatie als deze weer aan 74% kwam, bleef deze gewoon hangen en gaat niet meer verder. Is de harde schijf nu stuk? of licht het ergens anders aan?

specs
Acer Aspire 3681WXMi - Celeron M 410 1.46 GHz - 14.1" TFT
512mb RAM ddr2
60GB IDE harde schijf
meer info hier

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als een hdd echt blijft hangen kun je er vanuit gaan dat hij stervende is. Check het gewoon het tooltje van de disk fabrikant en kijk wat die doet.

• jammy
Terw_Dan schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:08:
Check het gewoon het tooltje van de disk fabrikant en kijk wat die doet.
Wat bedoel je hier juist mee?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
jammy schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:42:
[...]

Wat bedoel je hier juist mee?
Als je de FAQ doorgelezen had (het gaat om een harddisk dus je had dit topic waarschijnlijk ook in I&O moeten posten) dan had je in de FAQ daar kunnen lezen over tooltjes van Harddisk Fabrikanten die specifiek voor hun Harddisks kunnen bepalen of en wat er aan de hand is. Soms kunnen die tooltjes het ook nog eens fixen ook.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 10:18
Veel fabrikanten hebben een programma om een harde schijf te testen. Dat programma moet je downloaden en laten uitvoeren.

Edit: kalizec was me voor.

[ Voor 11% gewijzigd door _Quinten_ op 23-03-2008 11:47 ]

• jammy
Mijn excuses,
Wat het probleem juist was wist ik niet juist, dus ik wist ook niet waar ik de topic moest plaatsen.
maar alvast bedankt dit heeft me een pak vooruit geholpen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:25

Thandor

SilverStreak

Altijd even verder kijken dan je neus lang is op fora :). Hardeschijven passen het beste in Opslagmedia & I/O Controllers en dat subforum heeft een eigen FAQ met alles en nogwat over hardeschijven: OM FAQ / Beleid.

Even goed doorlezen en de hardeschijven testen met de test-tool van de fabrikant. Dit topic gaat in ieder geval richting OM :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1