Het viel me op dat in de Geheugen Multimedia sectie van de PW een groot deel van de subcategoriën gebruikt maakt van "onnodige termen" (ik zal zo uitleggen wat ik hiermee bedoel) in de PW productnaam zit. Vooral bij de volgende categorieën komt het voor.
Compact Flash geheugen
MMC geheugen
Memory stick geheugen
SD geheugen
xD Picture Card geheugen
Met "onnodige termen" in de PW productnaam bedoel ik, dat bijvoorbeeld bij een merk XXX van SD geheugen het vaak als volgt wordt weergegeven als naam: Secure Digital Card 4GB (XXX).
Wat ik hier onnodig aan vind is dat ik weet dat ik al in de SD categorie zit dus het deel "Secure Digital Card" overbodig. Ook valt soms het laatste gedeelte net weg (zie daarvoor: [PW] Layout sugesties) en dan zie ik dus net niet wel merk het is. En laat het nou net zijn dat er tien merken het 4 GB SD kaartjes aanbieden.
Voorbeelden:
Secure Digital Card 4GB (Kingston, SDHC)
Secure Digital Card 4GB (Sandisk, Incl. Lezer)
Secure Digital Card 4GB (Transcend)
Verder is als ik dus mijn keuze heb beperkt tot enkele kaartjes van hetzelfde merk en de prijzen wil vergelijken zie ik aan de titel van Secure Digital Card 2GB (XXX) niet of ik nu de bijv. met reader versie heb of zonder. De meeste geheugen kaartjes hebben een (ingewikkelde) productnaam, maar daaraan kan je wel onderscheid maken. Bijvoorbeeld aan de volgende PW productnamen zie ik het verschil niet tussen deze drie, met de "echte" productnamen wel:
PW productnaam ________________ "echte" productnaam
Kingston Secure Digital Micro 2GB => FCR-MRR+SDC/2GB
Kingston Secure Digital Micro 2GB => SDC/2GB-2ADP
Kingston Secure Digital Micro 2GB => SDC/2GB
Mogelijke oplossing:
PW productnaam als volgt maken: Merk + "echte" productnaam
Dus met de voorbeelden hierboven wordt dat dus:
Kingston FCR-MRR+SDC/2GB
Kingston SDC/2GB-2ADP
Kingston SDC/2GB
Een lang verhaal (wat nog langer kan worden, maar ik zal het hier bij laten), in het kort: waarom worden er zoveel overbodige termen opgenomen in de PW productnaam in de Geheugen Multimedia sectie en waarom wordt gewoon niet: Merk + "echte" productnaam gebruikt? Zoals bij andere categorieën? Ik bedoel als je bij LCD monitor zoekt, staat er toch ook niet voor elke elke PW productnaam: "LCD monitor"?
Compact Flash geheugen
MMC geheugen
Memory stick geheugen
SD geheugen
xD Picture Card geheugen
Met "onnodige termen" in de PW productnaam bedoel ik, dat bijvoorbeeld bij een merk XXX van SD geheugen het vaak als volgt wordt weergegeven als naam: Secure Digital Card 4GB (XXX).
Wat ik hier onnodig aan vind is dat ik weet dat ik al in de SD categorie zit dus het deel "Secure Digital Card" overbodig. Ook valt soms het laatste gedeelte net weg (zie daarvoor: [PW] Layout sugesties) en dan zie ik dus net niet wel merk het is. En laat het nou net zijn dat er tien merken het 4 GB SD kaartjes aanbieden.
Voorbeelden:
Secure Digital Card 4GB (Kingston, SDHC)
Secure Digital Card 4GB (Sandisk, Incl. Lezer)
Secure Digital Card 4GB (Transcend)
Verder is als ik dus mijn keuze heb beperkt tot enkele kaartjes van hetzelfde merk en de prijzen wil vergelijken zie ik aan de titel van Secure Digital Card 2GB (XXX) niet of ik nu de bijv. met reader versie heb of zonder. De meeste geheugen kaartjes hebben een (ingewikkelde) productnaam, maar daaraan kan je wel onderscheid maken. Bijvoorbeeld aan de volgende PW productnamen zie ik het verschil niet tussen deze drie, met de "echte" productnamen wel:
PW productnaam ________________ "echte" productnaam
Kingston Secure Digital Micro 2GB => FCR-MRR+SDC/2GB
Kingston Secure Digital Micro 2GB => SDC/2GB-2ADP
Kingston Secure Digital Micro 2GB => SDC/2GB
Mogelijke oplossing:
PW productnaam als volgt maken: Merk + "echte" productnaam
Dus met de voorbeelden hierboven wordt dat dus:
Kingston FCR-MRR+SDC/2GB
Kingston SDC/2GB-2ADP
Kingston SDC/2GB
Een lang verhaal (wat nog langer kan worden, maar ik zal het hier bij laten), in het kort: waarom worden er zoveel overbodige termen opgenomen in de PW productnaam in de Geheugen Multimedia sectie en waarom wordt gewoon niet: Merk + "echte" productnaam gebruikt? Zoals bij andere categorieën? Ik bedoel als je bij LCD monitor zoekt, staat er toch ook niet voor elke elke PW productnaam: "LCD monitor"?
[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 22-03-2008 16:52 ]