[PW][Geheugen Multimedia] Onnodige termen in naam producten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het viel me op dat in de Geheugen Multimedia sectie van de PW een groot deel van de subcategoriën gebruikt maakt van "onnodige termen" (ik zal zo uitleggen wat ik hiermee bedoel) in de PW productnaam zit. Vooral bij de volgende categorieën komt het voor.
Compact Flash geheugen
MMC geheugen
Memory stick geheugen
SD geheugen
xD Picture Card geheugen

Met "onnodige termen" in de PW productnaam bedoel ik, dat bijvoorbeeld bij een merk XXX van SD geheugen het vaak als volgt wordt weergegeven als naam: Secure Digital Card 4GB (XXX).
Wat ik hier onnodig aan vind is dat ik weet dat ik al in de SD categorie zit dus het deel "Secure Digital Card" overbodig. Ook valt soms het laatste gedeelte net weg (zie daarvoor: [PW] Layout sugesties) en dan zie ik dus net niet wel merk het is. En laat het nou net zijn dat er tien merken het 4 GB SD kaartjes aanbieden. :P

Voorbeelden:
Secure Digital Card 4GB (Kingston, SDHC)
Secure Digital Card 4GB (Sandisk, Incl. Lezer)
Secure Digital Card 4GB (Transcend)

Verder is als ik dus mijn keuze heb beperkt tot enkele kaartjes van hetzelfde merk en de prijzen wil vergelijken zie ik aan de titel van Secure Digital Card 2GB (XXX) niet of ik nu de bijv. met reader versie heb of zonder. De meeste geheugen kaartjes hebben een (ingewikkelde) productnaam, maar daaraan kan je wel onderscheid maken. Bijvoorbeeld aan de volgende PW productnamen zie ik het verschil niet tussen deze drie, met de "echte" productnamen wel:

PW productnaam ________________ "echte" productnaam
Kingston Secure Digital Micro 2GB => FCR-MRR+SDC/2GB
Kingston Secure Digital Micro 2GB => SDC/2GB-2ADP
Kingston Secure Digital Micro 2GB => SDC/2GB

Mogelijke oplossing:
PW productnaam als volgt maken: Merk + "echte" productnaam
Dus met de voorbeelden hierboven wordt dat dus:
Kingston FCR-MRR+SDC/2GB
Kingston SDC/2GB-2ADP
Kingston SDC/2GB

Een lang verhaal (wat nog langer kan worden, maar ik zal het hier bij laten), in het kort: waarom worden er zoveel overbodige termen opgenomen in de PW productnaam in de Geheugen Multimedia sectie en waarom wordt gewoon niet: Merk + "echte" productnaam gebruikt? Zoals bij andere categorieën? Ik bedoel als je bij LCD monitor zoekt, staat er toch ook niet voor elke elke PW productnaam: "LCD monitor"?

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 22-03-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Het is ook echt alleen bij geheugen. Waarom? Omdat als je zoekt op 2GB, je héel veel varianten kunt hebben en om duidelijkheid te scheppen, is het denk ik zo opgelost.

Waarom ze geen 'veldje' maken met wat voor geheugen het is, snap ik ook niet maar dat is aan tweakers.net

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De naam van een produkt in de PW wordt opgebouwd uit een aantal velden. Die velden zijn verschillend voor de verschillende produktcategorieen. Voor multimedia geheugen is dat nu produktnaam + geheugenkaart type + geheugengrootte.
Voor intern geheugen is het bijvoorbeeld produktnaam + produktserie + type.

Ik ben het met je eens dat de gekozen opbouw voor het multimedia geheugen niet handig gekozen is. Een opbouw als voor intern geheugen zou logischer zijn, per slot van rekening staat het geheugen type en de grootte in een van de kolommen achter de naam. Ik kan het echter niet aanpassen.
Misschien dat een van de andere PW mods het aan kan passen of er anders over denkt?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:30:
De naam van een produkt in de PW wordt opgebouwd uit een aantal velden. Die velden zijn verschillend voor de verschillende produktcategorieen. Voor multimedia geheugen is dat nu produktnaam + geheugenkaart type + geheugengrootte.
Voor intern geheugen is het bijvoorbeeld produktnaam + produktserie + type.
Ok, dat maakt het duidelijker. In ieder geval, hoe de PW productnamen tot stand komen.
Ik ben het met je eens dat de gekozen opbouw voor het multimedia geheugen niet handig gekozen is. Een opbouw als voor intern geheugen zou logischer zijn, per slot van rekening staat het geheugen type en de grootte in een van de kolommen achter de naam. Ik kan het echter niet aanpassen.
Misschien dat een van de andere PW mods het aan kan passen of er anders over denkt?
Precies. Dat dacht ik ook al. Even afwachten wat andere PW mods daar van denken.