Toon posts:

2 schermen 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.133 views

Verwijderd

Topicstarter
Een korte vraag,

Ik heb een GeForce 6800 LE (AGP) kan ik hier een GeForce 7300 GT naast pluggen en hier nog een scherm op aansluiten? Zodat ik mijn bureaublad 2x zo groot maak?

Alvast bedankt!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:48:
Een korte vraag,

Ik heb een GeForce 6800 LE (AGP) kan ik hier een GeForce 7300 GT naast pluggen en hier nog een scherm op aansluiten? Zodat ik mijn bureaublad 2x zo groot maak?

Alvast bedankt!
Trial and error?

Kortom, wat heb je zelf al gedaan. Het beste kan je in jouw geval gewoon testen en kijken wat er gebeurd? Als je niet het gewenste resultaat krijgt, dan kom je hier weer terug of zoek je het ffies op't internet op?

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:50:
[...]

Trial and error?

Kortom, wat heb je zelf al gedaan. Het beste kan je in jouw geval gewoon testen en kijken wat er gebeurd? Als je niet het gewenste resultaat krijgt, dan kom je hier weer terug of zoek je het ffies op't internet op?
Prima idee het enige probleem is dat ik een nieuw beeldscherm en videokaart ervoor aan ga schaffen (als het kan) en het dus wel van te voren wil weten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 15:51 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Beetje de search functie gebruiken kan geen kwaad.

Ja, dat kan.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Waarom niet 2 beeldschermen op 1 VGA? Maar ja het is mogelijk wat jij wil :)

[ Voor 48% gewijzigd door jdm8 op 22-03-2008 15:57 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Normaal heeft je 6800LE al twee aansluitingen. Hierop kan je dus al twee schermen aansluiten :)

Verwijderd

Uhm, is je GeForce 7300 GT een pci kaart?
Of heb je 2 agp poorten?
Of een pci-e & agp op je moederbord?
Admiral Freebee schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:57:
Normaal heeft je 6800LE al twee aansluitingen. Hierop kan je dus al twee schermen aansluiten :)
En dat dus.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 15:58 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jdm8 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:56:
Waarom niet 2 beeldschermen op 1 VGA? Maar ja het is mogelijk wat jij wil :)
2 Monitoren op 1 kaart bedoel je waarschijnlijk.
al geedit.

Dat is idd de makkelijkste oplossing en nog de goedkoopste ook nog.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 22-03-2008 15:58 ]

• jdm8

jdm8

Terw_Dan schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:58:
[...]

2 Monitoren op 1 kaart bedoel je waarschijnlijk.
al geedit.

Dat is idd de makkelijkste oplossing en nog de goedkoopste ook nog.
nogal dom foutje idd 8)7 Maar het kan zijn omdat ee 6800 1 VGA en 1 DVI heeft, dus is er een merkbaar kwaliteitsverschil

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jdm8 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:00:
[...]

nogal dom foutje idd 8)7 Maar het kan zijn omdat ee 6800 1 VGA en 1 DVI heeft, dus is er een merkbaar kwaliteitsverschil
Ligt aan de kaart (en kabel). Ik heb hier een Gigabyte 8500GTtje liggen die wonderbaarlijk goed beeld geeft op de VGA (bijna niet te onderscheiden van DVI). Terwijl een Asus kaart die ik hier ook heb toch iets minder goed beeld geeft (al is dat nog heel behoorlijk) en ik nog een stel oudere kaarten heb liggen waarbij je op hogere resoluties gewoon gaat huilen :P

Proberen is dus het beste, ik kan vanaf hier niet ruiken hoe goed dat de filters op de kaart zijn natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 6800LE heeft maar 1 uitgang en bezet meteen mijn enige AGP poort...

Een extra GeForce 7300 GT (PCI) erbij en de boel moet werken? Of is dat te makkelijk gezegd?

Alvast bedankt

Verwijderd

Waar had ik dit nou eerder gezien :)

Ja dat kan. Maar waarom doe je je 6800LE niet weg en ruil je die in voor een x800Pro/XT PE model ofzo? Dan heb je meteen een snellere videokaart + ondersteuning voor 2 beeldschermen vanaf 1 kaart al :)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:08:

Een extra GeForce 7300 GT (PCI) erbij en de boel moet werken? Of is dat te makkelijk gezegd?

Alvast bedankt
Kijk goed uit, een PCI is niet hetzelfde als een PCI-e (Express). Aangezien je al een AGP kaart in je pc het, neem ik aan dat je dan GEEN PCI-e sloten hebt. De 7300GT is volgens mij WEL een PCI-e dus dat gaat dan niet passen.

• jdm8

jdm8

Alvast bedankt
In theorie wel ja, Er zijn echter wel eens problemen, maar dit is dan meestal wel met meerdere merken kaarten door elkaar (Nvidia en ATI bv.) Kijk anders eens bij de V&A of er nog een goedkoop PCI kaartje is, of maak een vraag advertentie.

zoals al gezegt, die 7300 is PCI-e, je moet echt PCI hebben (en die zijn een stuk zeldzamer :| ) Na eventjes zoeken kwam ik de goedkoopste, een 6200, tegen voor rond de 40 euro. Ik denk dat je het beste een andere videokaart kunt kopen.

Wat voor 6800LE heb je eigelijk als er maar 1 connector op zit? :?

[ Voor 21% gewijzigd door jdm8 op 22-03-2008 16:29 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Alvast bedankt
Waarschijnlijk heeft je monitor geen digitale ingang en heeft je videokaart één analoge en één digitale connector. Maar die digitale connector kan je met een klein, goedkoop converter stukje omzetten naar analoog (want de meeste digitale connectors op videokaarten hebben ook pinnen om het analoog signaal door te geven).

Verwijderd

Topicstarter
Als ik eerlijk ben weet ik niet veel van videokaarten en heeft mijn kaart wel 2 uitgangen maar die gaan beide naar hetzelfde scherm...

Kan ik hier dus gewoon wel nog een extra scherm op aansluiten?

• jdm8

jdm8

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:58:
Als ik eerlijk ben weet ik niet veel van videokaarten en heeft mijn kaart wel 2 uitgangen maar die gaan beide naar hetzelfde scherm...

Kan ik hier dus gewoon wel nog een extra scherm op aansluiten?
HU? Haal eens een kabel los, volgens mij blijft je scherm dan nog gewoon werken en kun je op die andere connnector een ander scherm aansluiten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jdm8 op 22-03-2008 17:05 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:58:
:? Hoe heb je dit dan aangesloten? Zowel DVI als DSUB op 1 monitor? Het kan wel, maar dat heeft natuurlijk totaal geen nut. Als je inderdaad een DSUB en DVI connector hebt kun je gewoon 2 monitoren aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de witte (sorry voor t taalgebruik) eruit haal geen verandert er niets, haal ik de blauwe smallere er uit geeft hij aan geen 'signal detected'

• Nielson
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:17:
Als ik de witte (sorry voor t taalgebruik) eruit haal geen verandert er niets, haal ik de blauwe smallere er uit geeft hij aan geen 'signal detected'
De blauwe is een (analoge) vga-aansluiting, de witte is DVI. Dus gewoon een tweede monitor erbij kopen en die op een van de twee kabels aansluiten, afhankelijk van de resolutie van je huidige en nieuwe monitor, en welke je echt als primair gaat gebruiken.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:05:
[...]

:? Hoe heb je dit dan aangesloten? Zowel DVI als DSUB op 1 monitor? Het kan wel, maar dat heeft natuurlijk totaal geen nut.
Als ik mijn DVI-Sub connector niet aansluit kan ik m'n bios niet in of zie ik geen opstartvenster :P

Ik moet dus gebruik maken van m'n D-sub kabel om het ouderwetse 320x200 beeld te toveren. DVI werkt alleen in windows helaas.

• VisionMaster
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

En (als je Windows hebt) in je desktop instellingen je desktop uitbreiden op de tweede aansluiting van de videokaart.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Nielson
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:26:
[...]

Als ik mijn DVI-Sub connector niet aansluit kan ik m'n bios niet in of zie ik geen opstartvenster :P

Ik moet dus gebruik maken van m'n D-sub kabel om het ouderwetse 320x200 beeld te toveren. DVI werkt alleen in windows helaas.
ATI kaart toevallig ? Heb in mijn HTPC'tje zowel AT als Nvidia kaarten gehad, en bij de Nvidia kaarten werkte de DVI (naar hdmi op m'n plasma) al tijdens opstarten, bij ATI pas in WIndows. Had daarom zowel vga als dvi aangesloten op m'n tv, maar bij mijn huidige bordje met integrated ATI Xpress 200 is het helemaal irritant, want dan doet de vga het niet zolang de dvi uitgang ook aangesloten is.

Verwijderd

Interessant topic wilde ik binnenkort misschien ook doen. Ik lees even mee.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:26:
[...]

DVI-Sub??
Dan heb je zeker een flink antieke kaart, dat deed mijn Ati 8500 pro namelijk ook, maar alles dat ik na die kaart heb gehad gaf hier geen probs mee.

• jdm8

jdm8

Owkee, om te kijken of ik het snap: Je hebt nu een blauwe kabel (VGA, analoog) en DVI (digitaal) aangesloten. Je beeldscherm gebruikt De VGA, want als je de VGA losmaakt is er geen signal detected. Probeer eens op te starten met alleen de witte DVI kabel. Volgens mij moet het dan gewoon goed werken. Een ander beeldscherm kun je dan aansluiten op de VGA connector. (DVI geeft betere beeldkwaliteit, dus je primaire scherm op DVI aansluiten)

• VisionMaster
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Mijn kaart detecteert welke kabel is verbonden tijdens het opstarten en bombardeert die aansluiting als de primaire aansluiting. Is de VGA aangesloten, dan is het die stekker anders de andere.

Je monitor kan maar 1 aansluiting tegelijkertijd gebruiken. Je kan met je monitor schakelen tussen de verschillende ingangen.

Neem twee monitoren, sluit ze aan zoals je wilt en draai eventueel de stekkers om tussen de twee als het verkeerde scherm als primair scherm opstart.

En verder is er tussen DVI en VGA nauwelijks een beeld verlies te zien op korte kabels en niet te hoge resoluties. Ook op hoge resoluties is het al lang niet meer zo dat je met een analoge kabels beeldverlies onder de 1600x1200 pixels. De videokaarten en beeldschermen compenseren op het signaal, zodat het netjes loopt.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GeForce 6800 LE uitbreiden met extra beeldscherm

Twee topics over hetzelfde is een beetje veel van het goede. Daarnaast is dit natuurlijk erg basic. Geen vraag is te dom voor GoT, maar we verwachten wel eigen inzet en die ontbreekt hier navenant. Als je weinig van videokaarten weet, lees je in. Dat is hoe de rest van ons wat meer weten :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.