• Nelton
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08-2023
Zoals ik in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1283108/ wou vragen. Zou ik graag wat meningen/bedenkingen willen krijgen over volgend systeem.

CPU : E8400
MOBO: ASUS of Gigabyte mobo met X38 chipset of is die P35 chipset in mijn geval van componenten beter?
MEM: 2x1 Gb DDR2 PC6400
GRAKA: EVGA 8800GT 512MB, iemand ervaring met de superclocked versie? Of zijn er die mij kunnen vertellen dat dit totaal niet de moeite is om meer te betalen?

Iemand enig idee wanneer nu die high-end 9xxx series van nvidia uitkomen?

Nog eens ter verduidelijking, ik vraag om meningen en bedenkingen :*) .

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 09:22
Ik denk met deze specs dat je het zelf ook wel kan aanvullen ;).
En er heet zoiets als google om op te zoeken wanneer de high end 9 serie uitkomt.
Maar ik kan me niet voorstellen dat je dat niet zou weten met het systeem wat je nu hebt samengesteld.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Nelton schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:38:
Iemand enig idee wanneer nu die high-end 9xxx series van nvidia uitkomen?
De 9800X2 staat vermeld op de nvidia website, dus deze is ondertussen uit. Nu moet je bij je lokale hardwareboer eens horen wanneer hij zijn bestelling binnen krijgt en deze kan verdelen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Nelton
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08-2023
Het is niet van dat ik het niet zou kunnen samenstellen, maar er zijn misschien mensen die met bepaalde componenten al problemen hebben ondervonden of weten dat ze gewoon traag zijn.
Gelijk het feit of PC8500 geen zin heeft en je beter PC6400 moet nemen ivm fsb ed.
Heb nu niet bepaald zin om volgende week een systeem in mekaar te zetten om er dan achter te komen dat ik eigenlijk met 20€ extra een andere sneller component had moeten kopen, om het totaal toch renderender te maken... Ben trouwens al meer als een week reviews/forums aan het lezen en geloof me, je komt op veel plaatsen waar ze mekaar constant tegenspreken en op de duur weet je het gewoon niet meer :).

Op google vind je inderdaad nuttige review/forum links van wanneer die andere highends uitkomen, maar dat zijn allemaal speculaties die zijn gemaakt ofwel vorige zomer ofwel eind vorig jaar en met de conclussie van eind februari/begin maart... Daarmee :)

Toch alvast bedankt voor jullie snelle reacties

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:43

Dhrax

Prog Lord

Google ?

Verwijderd

Een P35 voldoet voor wat jij wil wel, je moet alleen zelf bepalen of de extratjes van X38 voor jouw interessant zijn, dat kan ik niet voor jouw bepalen. Zoals in je vorige topic zou mijn keuze uit gaan naar de X38-DS5 + een HD3870X2.

Meer betalen voor een OC(met stock cooler) zou ik het niet waard vinden, omdat ik ze zelf wel overclock. Je moet zelf bepalen of jij dat extra geld er voor wil betalen. Voor een stillere/grotere koeler zou ik wel extra willen betalen, maar dan moet ie wel een stuk beter zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 16:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn mening staat goed verwoord in de sluitmessage van je vorige topic:
Ten tweede zijn dit toch echt vragen die je zelf het beste kunt beantwoorden. Jij weet alleen zelf wat je precies wilt, wilt uitgeven, gaat gebruiken etc.
Reviews kunnen je daarbij helpen inderdaad, maar verder heeft iedereen daar toch echt een ander gevoel/indruk/overweging etc. bij, en kan je dus ook iets anders aanraden.
Zie trouwens ook de PMG FAQ :
Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

* Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.