Toon posts:

Sapphire HD 2600 XT of Sapphire HD 2600 Pro [AGP]

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is onlangs mijn ATI 9800 PRO 128MB AGP videokaart overleden.

Dus ben ik op zoek gegaan naar een vervangde AGP kaart.
Gezien de leeftijd van mijn PC en frequentie waarmij ik een spel speel is mijn keuze gevallen op een ATI Readeon HD 2600 serie.

Als ik in de pricewatch kijk kan ik voor circa €65,- een HD2600 PRO met 512MB kopen of een HD2600 XT met 256MB. Waarbij de laatste sneller geheugen heeft.

Mijn systeem ziet er als volgt uit.
Dell Dimension 8300, Intel P4 2,8 GHz, Chipset 875P, 800Mhz FSB, 2x512MB DDR 400MHz PC3200, 8x AGP, Samsung Spinpoint F1 750GB, Win Xp Home SP2.

Wat ik mij afvraag welke kaart voor mijn syteem de beste keuze is.

De HD2600 XT is sneller dan de HD2600 PRO. Maar wellicht te snel voor mijn systeem? Waardoor ik wellicht meer heb aan de Pro versie omdat deze 512MB geheugen heeft ipv de 256MB van de XT versie.

Graag jullie visie hierover :)
Bedankt alvast _/-\o_

Verwijderd

De HD2600XT is de snelste van de twee aangezien je aan veel geheugen op je videokaart alleen wat hebt als je op hoge resoluties gamed. Aangezien je computer daar te langzaam voor is zou ik voor de HD2600XT gaan.

Overigens wordt van een tweaker verwacht dat hij/zij zelf kan kiezen omdat het meestal een persoonlijke kwestie is en dat is voor iedereen anders. Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Wat -The_Mask- zegt had je zelf kunnen verzinnen als je willekeurig welke in-depth review van een vergelijkbare kaart gelezen had. Begin dus eens met je eens grondig in te lezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.