Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HASP SRM]Verbinden via VPN

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Wij hebben een tekenpakket dat werkt via een Hasp (Aladdin) netwerk dongle.

Binnen het LAN werkt dat natuurlijk prima maar ik wil ook graag vanaf thuis een licentie van de HASP SRM server ontvangen.

Een soortgelijk topic heb ik hier gevonden maar tot een oplossing komt het niet vandaar dat ik het zo maar probeer.

Situatie: Een w2k3 server hangt via een 2e netwerkkaart (wan kant) aan de router. Op deze server draait de license manager. Op deze server heb ik open vpn geinstalleerd (na eerst met RRAS aan de gang geweest te zijn)

Vanuit huis maak ik via open-vpn een verbinding met de server. Dit gaat prima. Ik kan ook op de interne website van de license manager komen (op poort 1947). Maar als ik het dignostix programma van aladdin start ziet deze geen license server.

Ik heb al een nethasp.ini aangemaakt in mijn system32 folder met daarin het adres van de lincense server maar dat wil ook niet helpen.

Ik heb sterk het gevoel dat het met broadcast te maken heeft. De driver roept naar de license manager maar die hoort niets en roept dus niet terug....

Iemand dit aan de gang gekregen of een idee hoe ik dit wel aan de gang krijg? Ik wil niet met hamachi aan de slag omdat ik dit niet 'vertrouw'

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb precies hetzelfde probleem... Aladdin gesproken (kantoor Utrecht) en deze vertelden mij dat het type hasp niet ondersteund wordt. Wij maken gebruik van HASP4, en we zouden deze moeten vervangen voor HASP SRM, nadeel hiervan is dat het programma hiervoor ook aangepast moet worden...

Jij heb er toevallig geen oplossing voor gevonden??

Thnx.. groet, Chiel