Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Hicad CAD] Dongle uitlezen over internet *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van het lezen m.b.t. het forum over een dongel:

Een CAD programma gebruikt een dongel i.c.m. software ter beveiliging. Nu wil ik thuis inloggen op het netwerk waar 2 licenties (lees: dongel) aanwezig zijn. Ik weet het IP-adres van de server. Hoe kan ik mij aanmelden in het netwerk?
Het CAD programma werkt i.c.m. een Hardlock driver. Dit programma heb ik en kan ik installeren. Nu wil ik mij aanmelden op het netwerk en vervolgens het CAD programma thuis installeren.

Alvast bedankt voor een reactie. _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)
Ik maak je topictitel even af (alleen 'CAD' maakt niet echt duidelikj wat je precies vraagt ;) ), ik begrijp uit je reacties in andere topics dat het om WinXP en Hicad CAD gaat.

Ik zou eens met een personal firewall, netstat -a of iets als TCPView van Sysinternals kijken welke poorten en protocollen worden gebruikt om contact te zoeken met de server. Die zal je dan moeten portmappen (aangenomen dat de server niet rechtstreekt aan het internet hangt, iets dat me zeer lijkt te zijn af te raden).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wij hadden op school ook een aantal licenties voor CAD/CAM/FEA pakketten ter beschikking en die konden we gebruiken door het opzetten van een vpn verbinding.
Alleen al deze pakketten werken wel allemaal met FlexLM, maar ik denk dat voor een dongle ook iets soortgelijks moet kunnen.

Probeer er anders eens achter te komen van welk merk deze dongles zijn (HASP etc.), vaak staan er op de websites van de fabrikanten handleidingen voor diut soort zaken.

En anders kun je altijd nog contact opnemen met de fabrikant van de software om ondersteuning voor dit soort dingen te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie. :)
Het programma HiCAD kan ik verkrijgen ook het serverlock programma om de dongel te activeren en ook een dongel. Als ik een installatie thuis heb gedaan kan ik buiiten de dongel om werken? De dongel wordt aangesproken met het begin van de installatie en ook tijdens opstarten van het programma.

De server hangt niet rechtstreeks aan het indernet. Wat houdt TCPview in 8)7 ?

Wat kan ik als ik het merk van de dongel weet?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als je het merk kent, kan je gericht zoeken (of bij de verkopers of fabrikant vragen) naar de gebruikte technieken. Best kans dat er ergens wat op een website / in een handleiding over staat, check dat dus nog eens.

TCPView: [google=TCPview] en dan de eerste hit :Y)
Daarmee kan je zien welke verbinding wordt geopend als je binnen het netwerk het doet en het via TCP / UDP werkt. Dan kan je portmappen - als er geen andere manier is.

Maar een VPN opzetten is inderdaad beter. Hoe dan ook moet je trouwens natuurlijk wel admin rechten hebben binnen het bedrijf waar de server staat. Zo niet moet je toch met de admin gaan praten - hoe dan ook handig, misschien heeft die al een oplossing :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HICAD heeft idd een HASP key van alladin, je moet dus op hetzelfde IP subnet zitten ivm broadcasts die de HASP 'server' doet om te bepalen hoeveel licenties er in gebruik zijn.
Ga iig niet zelf die hardlock server draaien, daar veroorzaak je dan alleen maar problemen mee voor de andere gebruikers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag heren,

Ik heb het TCPview draaien en tevens de gegevens: protocol / local adress / remote adress / State. Wat zijn deze gevens?

Backslash32: Ik dien op het IP subnet te komen; hoe kan ik dit realiseren? Ben jij bekend met de licentievoorziening van HiCAD?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Portmapping (zie de FAQ van Network Troubleshooting gaat je niet helpen nu blijkt dat het om broadcasts gaat.

Maar je wilt dus goed gaan kijken naar wat een VPN allemaal kan en doet; en dan moet je natuurlijk 'alle' rechten hebben op het netwerk waar de server staat.
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 09:54:
Backslash32: Ik dien op het IP subnet te komen; hoe kan ik dit realiseren? Ben jij bekend met de licentievoorziening van HiCAD?
Ik denk dat je even goed wilt gaan uitzoeken hoe een IP netwerk in elkaar steekt :)

Ben jij de admin of is er iemand anders?

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reacties!!! 8)

Ik heb alle rechten ter beschikking op het netwerk. Ook is mij bekend om als administrator in te loggen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij nog niet gelukt om via mijn thuis pc op het netwerk van mijn werk te komen. Is PCanyware een mogelijk om dit te doen? Ik kan in XP een VPN aanmaken als netwerkverbinding, maar ik krijg geen verbinding bij het aanmaken en het gebruikt van het ip van de server :? ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geattendeerd op de regels binnen dit forum, ik vindt dit dan ook dat ik eerst iets heb recht te zetten na het lezen van de gedragsregels binnen dit forum. Daarom allereerst mijn excuses voor de manier waarop ik mijn vragen/ reacties heb gedaan. Ik begrijp ook dat het anders een onoverzichtelijk forum wordt waaruit blijkt dat kwaliteit gewaarborgd dient te blijven.
Hopende dat mijn vragen niet geblokkeerd zullen worden zodat ik nuttige reacties kan teruglezen. Indien er een mogelijkheid is mijn al gestelde vragen te deblokkeren dan graag.
Ter info: Ik bouw zelf pc’s in elkaar welke ik verkoop aan derden. Internet als info medium is voor mij van belang.
Allen bedankt en voor plezierig info uitwisselen in de toekomst!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijna heel google afgezocht :Z Iets als het volgende kan ik ook proberen dacht ik zo... maar de term gateway is mij bekend hoe kan ik deze van de server waar ik mee wil verbinden te weten komen?

Let op: De server waarmee u een peer-to-peer verbinding wilt opzetten moet die ook doen!

Voorbeeld
Stel dat u zelf IP-adres 195.38.254.254 met als gateway 195.38.192.1 en u wilt een peer-to-peer verbinding opzetten met server met IP-adres 194.188.254.254 en gateway 194.188.254.1 :

U voert uit:
route add 194.188.254.254 195.38.192.1

De server voert uit:
route add 195.38.254.254 194.188.254.1

Verwijderd

Als de CADsoftware een HASP-dongle gebruikt is het enige wat je hoeft te doen, poort 475 op je router/proxy van het netwerk te forwarden naar de donglepc.
Daarvoor is het dus belangrijk om te weten hoe het netwerk eruit ziet.
Als dit simpel is, bijv routertje met internetverbinding (dit is dan de gateway) verbonden met een switch waar de pcees/server aan hangen, dan hoef je dus alleen poort 475 maar te forwarden naar cd pc/server met de dongele/lock/key/sleutel erachter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 22:58 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 22:17:
Ik heb bijna heel google afgezocht :Z Iets als het volgende kan ik ook proberen dacht ik zo... maar de term gateway is mij bekend hoe kan ik deze van de server waar ik mee wil verbinden te weten komen?
Wat zit je moeilijk te doen joh? :P

Die server waar je dongle aan hangt zit vast niet rechtstreeks aan inet vast, dus die methode kan je alvast op je buik schrijven.

Zoek eerst maar eens uit of je een VPN kan opzetten (hint: router of vpn server ).

Daarna zit je als je het goed inricht op je bedrijfsnetwerk-ip range en kan je een licentie leasen van de HASP server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Na veel speuren om het net kwam ik bij http://www.ealaddin.com/hasp/default.asp?cf=GooHASP

Dit is de leverancier van de dongels. Ik wil hier nog wat verdere info over vinden maar ben nog steeds hard bezig het te realiseren. Tto in de laatste uurtjes...

Verwijderd

Nogmaals HASP-key: poortje 475 forwarden
oja, www.aks.com werkt sneller

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:32:
En hoe geef je aan dat je client over internet connectie moet maken met <hie.ree.nip.xxx>:475 van $bedrijf?

En hoe wil je voorkomen dat ik dat ook ga doen?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
door het te beveiligen met een wachtwoord natuurlijk... 8)7

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

door wat te beveiligen door een wachtwoord?

Verwijderd

Topicstarter
quote:
oja, www.aks.com werkt sneller

Ik heb het een en andere verder uitgezocht en ook de handleiding doorgelezen m.b.t. de dongel HASP maar hoe kan ik bovenstaande qoute uitvoeren?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is port mappen/forwarden?
Port forwarden en port mappen is hetzelfde. Wanneer u op een client in uw netwerk een service draait, zoals een web (http) server of een FTP server moet u de server/router daarvan op de hoogte stellen en aangeven hoe het verkeer moet lopen naar en van uw computer voor die service.
Stel u wilt op een client in het netwerk een FTP server draaien. Als iemand vanaf internet wil inloggen op de FTP server komt dit verzoek in eerste instantie binnen op de router computer op poort 21. Poort 21 is de poort die standaard door het FTP protocol gebruikt wordt.
De router moet nu de aanvraag doorsturen naar een door u opgegeven intern ip adres en poort.
Je kan bijvoorbeeld op de client computer een FTP server draaien op poort 2222. De poortmap ziet er dan uit zoals onderstaand schema.

Een port mappen werkt alleen van buiten naar binnen. Wanneer u dus een FTP server draait op een computer in het netwerk, kunt u deze niet vanuit het netwerk testen. U zult hem moeten testen vanaf een andere internetverbinding, bijvoorbeeld die van een vriend.

Port mappen/forwarden in Windows XP/2000

Kies op de router computer start>settings>control panel > network connections (ofwel start> instellingen>configuratiescherm>netwerkverbindingen). Dubbelklik op de internetverbinding en druk op 'properties'. Kies vervolgens het tabblad 'advanced' en klik op 'settings' (instellingen).
U ziet een lijst met standaard services die u kunt draaien op netwerk clients.
Als u FTP server aanvinkt kunt u meteen een ip adres invullen van de client met de FTP server.U ziet dat Windows ervan uit gaat dat u poort 21 van de router op poort 21 van de client pc wil mappen.
Wilt u zoals hierboven beschreven een ftp server op een andere poort van de client computer draaien dan kunt u op "Add" klikken. U kunt dan zelf de service een naam geven (kan alles zijn), het ip adres van de computer die de service draait en de external (router/internet) en internal (client computer) poorten opgeven.

Verwijderd

Waarom neem je niet even contact op met ISD.
Zij kunnen je zo vertellen hoe het moet...

http://www.isdgroup.nl

Grimmie73

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
4jaar en zoveel maanden na de laatste post kan je er wel van uitgaan dat het probleem is opgelost, heeft dat het bedrijf een dongletje extra aangekocht voor de TS, hebben ze een versie zonder dongle, of werkt TS mss al lang voor een andere firma ?
(maar de tip is misschien handig voor toekomstige oplossingzoekers)

(ik reis zelf rond met reserve dongles voor mijn werk, deze zijn normaal ook niet beschikbaar, maar nadat er enkele keren een machine werd uitgeleverd zonder werkende dongles en daardoor de totale kost een pak hoger kwam dan de waarde van een reserve set voor mij en mijn collega's was het snel beslist - setje is >30k euro waard voor een klant, de machine >650k. toekomstige set en machine gaan daar los over )
maw: kostenbaat analyse...

[ Voor 20% gewijzigd door soulrider op 24-07-2008 21:51 ]

Pagina: 1