Welke 8800GT zal ik nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.065 views

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Hoi allemaal ik vind het maar moeilijk kiezen. Help mij de knoop doorhakken.

Laatst een MSI Zilent aangeschaft. Maar dat ding liep niet stabiel of dat nu komt door de combo msi mobo (asus) of dat ik gewoon een brakke kaart tepakken had weet ik niet. Heb m dus terug gestuurd

Hier een lijst potentiëlen kandidaten. Welke zou jij pakken. Ik heb het liefst een zo'n hoog mogelijke stock oc met een zo'n klein mogelijke prijs en non stock koeler. Eventueel stock koeler met VF700 vervanging. Eventueel ook gewoon stock als het anders erg duur wordt. 220 toch wel de top prijs liever rond 200.

Asus EN8800GT/G/HTDP/512M GF 8800 GT 512MB GDDR3 PCI-e 2x DVI, TV Beoordeling: zeer goed € 187 (inc verz)
Spel meegeleverd CoD4, onduidelijk welke koeler je krijgt, in geval van nonstock geen mem heatsink.

Asus EN8800GT/HTDP/1G GF 8800 GT 1GB DDR3 PCI-e 2x DVI, TV Beoordeling: geen € 222 (inc verz)
Spel meegeleverd Cod4, non stock koeler zonder mem heatsinc, geen prestatiewinst bij veel spellen (uitzondering crysis).

Asus EN8800GT TOP/G/HTDP/512M GF 8800 GT 512MB DDR3 PCI-e 2x DVI Beoordeling: geen € 230 (inc verz)
Ook met spel, non stock koeler zonder mem heatsinc, oc naar 700/2000.

MSI NX8800GT-T2D512E-OC GF 8800 GT 512MB GDDR3 PCI-e 2x DVI Beoordeling: geen € 180 (inc verz)
Oc naar 660/1900, stock koeler, onstabiliteit gehad met 1 msi zilent.

Xpertvision Geforce 8800GT Sonic 512Mb... GF 8800 GT 512MB GDDR3 PCI-e DVI DL, 3x TV Beoordeling: geen € 185 (inc verz)
Non stock koeler met mem heatsink, oc 650/1900, merk beetje poep, standaard groene printplaat.

MSI NX8800GT Zilent GF 8800 GT 512MB GDDR3 PCI-e 2x DVI DL, 3x TV Beoordeling: geen € 207 (inc verz)
Oc 660/1900, nockoff zalman VF1000 met slordige heatpipe fins, stabiliteitsproblemen gehad bij 1 eerdere zilent.

EVGA GeForce 8800GT KO GF 8800 GT 512MB DDR3 PCI-e 2x DVI Beoordeling: geen € 220 (inc verz)
Oc 675/1950, stock koeler, spel Quake wars.

XFX GeForce 8800GT XXX PV-T88... GF 8800 GT 512MB DDR3 PCI-e 2x DVI Beoordeling: geen € 211 (inc verz)
Oc 670/1950, nogal zielig ogend koelertje.

Zotac GeForce 8800GT AMP Edition GF 8800 GT 512MB GDDR3 PCI-e 2x DVI Beoordeling: geen € 231 (inc verz)
Oc 700/2000, stock koeler, makkelijk (onduidelijk of het is meegeleverd) intern dvi naar hdmi.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?. Het is een keuze die je toch echt zelf zult moeten maken na het lezen van reviews en benchmarks :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• endemion
Dat heb ik dus al uren en nog meer uren gedaan daarom vraag ik hier nu naar meningen. Natuurlijk zal ik uiteindelijk zelf kiezen. Maar er zijn vast mensen die ervaringen etc. willen delen. ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

endemion schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:40:
Dat heb ik dus al uren en nog meer uren gedaan daarom vraag ik hier nu naar meningen. Natuurlijk zal ik uiteindelijk zelf kiezen. Maar er zijn vast mensen die ervaringen etc. willen delen. ;)
Zie het topic wat ik aanhaalde, dat is juist niet de bedoeling. Kijk maar eens in de GoT FAQ, tweakers worden geacht zelf de keuze te maken en niet te vissen naar ervaringen. Hoe moeilijk de keuze soms ook is (weet ik uit eigen ervaring) ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• endemion
Tja das nog s een onvriendelijke instelling van GoT. Tja die eerdere link die je aandroeg daar heb ik natuurlijk doorheen gebladerd. Dat zijn gewoon tips die de meeste mensen automatisch al hanteren. Waarom zou het trouwens niet de bedoeling zijn om meningen te delen dit is toch een discussie forum?

Welke kart zou jij r uit picken? Als ik dat weet en ik zou het er niet mee eens zijn dan kan ik die kaart wegvinken. Net als je bij twijfel een munt op kunt gooien maar als je het er niet mee eens bent wat er uit komt heb je toch een antwoord.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

endemion schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:56:
Tja das nog s een onvriendelijke instelling van GoT.
Waarom? Dit is een discussieforum, geen helpdesk of adviesforum. Er wordt gewoon vanuit gegaan dat degene die de videokaart wil kopen zelf zijn beslissing neemt. Ik kan niet namens de crew spreken, maar heb al genoeg topics gezien waarbij vaak als instelling wordt gehanteerd: als alleen de TS belang heeft bij de vraag, dan is het niets voor GoT :) .

Ik heb geen voorkeur voor die kaarten. Leg gewoon je eisen naast de kaarten, kijk welke er het beste bij pakt, zoek een review en zeg ja of nee. De munt kan helpen, maar dan heb je wel een veelkantige munt nodig ;)

Anyway, succes met je keuze.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Eens met Gambieter.

Wil je de hoogste clocks? Leg de specs naast elkaar.
Wil je de beste koeler op je kaart? Check wat reviews, er is bijna altijd een Temperaturen-pagina.

En sowieso, ik zou zeggen: pak een normale 8800GT en plak daar een 3rd-party koeler op, VF1000 oid. Geen gezeik, superkoeling, overclockability, goedkoop. Klaar, toch?

O ja, kijk eens in de Pricewatch :)

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

[ Voor 23% gewijzigd door Jejking op 21-03-2008 01:13 ]

• endemion
als alleen de TS belang heeft bij de vraag, dan is het niets voor GoT
Misschien wel 80% vd topics zal alleen voor de TS van belang zijn. Er zijn zat mensen die nu een 8800GT willen die zullen het best op prijs stellen dat ik er een aantal interessante uit heb gepickt. De vraag nu welke wordt er door de menigte bekroond als best met een zo breed mogelijke belichting van punten die als + of - kunnen gelden.

Maare ik check wel of er nog zinnige posts komen anders moet ik maar naar een normaal forum gaan zonder al van dat soort rare regeltjes enzo.

Wel raar dat er geen subforum configuratie show en aankoop advies is. Zeker met zo'n uitgebreide pricewatch shopservey etc.

• endemion
Jejking schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:12:
Eens met Gambieter.

Wil je de hoogste clocks? Leg de specs naast elkaar.
Wil je de beste koeler op je kaart? Check wat reviews, er is bijna altijd een Temperaturen-pagina.

En sowieso, ik zou zeggen: pak een normale 8800GT en plak daar een 3rd-party koeler op, VF1000 oid. Geen gezeik, superkoeling, overclockability, goedkoop. Klaar, toch?

O ja, kijk eens in de Pricewatch :)

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Normale 8800GT heeft vaak slechter geheugen r op zitten. Bij een OC kaart weet je dat het zou moeten werken als je zelf oc't en er crasht iets ga je jezelf altijd afvragen komt het nu door mijn oc. 3rd party coolers vind ik op dit moment erg prijzig dus als dat in een koop kan bespaart dat natuurlijk de kosten voor de stock koeler. Ook garantie en tijd heeft zo zijn voordelen met een stock oc kaart.

Maar jou input wijst iig naar een vd asus kaarten in de lijst. Deze lijst komt trouwens vd pricewatch. Best koeler is nu trouwens die Thermal.. H..R03 oid.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
endemion schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:27:
[...]

Normale 8800GT heeft vaak slechter geheugen r op zitten. Bij een OC kaart weet je dat het zou moeten werken als je zelf oc't en er crasht iets ga je jezelf altijd afvragen komt het nu door mijn oc. 3rd party coolers vind ik op dit moment erg prijzig dus als dat in een koop kan bespaart dat natuurlijk de kosten voor de stock koeler. Ook garantie en tijd heeft zo zijn voordelen met een stock oc kaart.

Maar jou input wijst iig naar een vd asus kaarten in de lijst. Deze lijst komt trouwens vd pricewatch. Best koeler is nu trouwens die Thermal.. H..R03 oid.
Het is overigens ook niet de bedoeling om het topic te kicken binnen 24 uur zeg maar. Overigens waarom geen 9600GT ? Deze is er nu ook en ook voor dezelfde prijs ongeveer.

Daarnaast zou ik voor een normale kaart gaan (waarom die 1GB ertussen btw?), veel kaarten hebben sowieso al OC mogelijkheden en daarnaast GDDR3 geheugen is en blijft GDDR3 geheugen, al is de een net wat slechter op hogere clocks, het blijft toch over het algemeen dezelfde technologie, dus zo veel zal het (denk ik) niet schelen.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
msi 8800GT 512mb OC is mijn keus
175 eurotjes nu..

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
Ik zou de goedkoopste nemen (jetway) 159 euro en ik heb er nog niks slechts over gelezen.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 23:18
Ik zou voor de MSI gaan: hoogste kloks voor weinig euros. Voor de rest maakt het allemaal weinig uit, maar houd er wel rekening mee dat sommige goedkope modellen de fan vast op 100% hebben gezet, waardoor je er een andere koeler op zal moeten gooien vanwege de herrie.

Persoonlijk zou ik geen Jetway, of ECS of whatever kopen. Het komt allemaal uit dezelfde fabriek, maar ik heb geen goed gevoel bij dat soort merken. Ook willen ze nog wel eens goedkoope elco's erop gooien, of een ander afwijkend PCB gebruiken waardoor een andere koeler moeilijk past. Asus koop ik ook niet meer, zwaar belabberde service als er iets foutgaat.

[ Voor 12% gewijzigd door InfinityG35 op 21-03-2008 14:04 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• DavidAxe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 23:57
Alex3305 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:41:
[...]

Het is overigens ook niet de bedoeling om het topic te kicken binnen 24 uur zeg maar. Overigens waarom geen 9600GT ? Deze is er nu ook en ook voor dezelfde prijs ongeveer.

Daarnaast zou ik voor een normale kaart gaan (waarom die 1GB ertussen btw?), veel kaarten hebben sowieso al OC mogelijkheden en daarnaast GDDR3 geheugen is en blijft GDDR3 geheugen, al is de een net wat slechter op hogere clocks, het blijft toch over het algemeen dezelfde technologie, dus zo veel zal het (denk ik) niet schelen.
Omdat de 8800GT sneller is! (Nieuwe serie betekent niet automatisch sneller. Zeker de onderkant van een nieuwe serie kaarten is stukken langzamer dan de top van de vorige serie. Een 8400 kaart is bijv. veel langzamer dan een 7900GTX)

Aan de TS: Neem gewoon eens een beslissing. Hoe kan je zo blijven twiijfelen? Je weet al welke kaart je wilt en dan ga je zo moeilijk doen over het labeltje ... Bij mij is dan meestal de doorslaggevende factor: beschikbaarheid (ik wil er niet een paar weken op moeten wachten).

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik heb laatst een pc voor iemand gebouwd met daarin de MSI NX8800GT-T2D512E-OC. Sommige plaatjes van deze kaart geven aan dat ie wordt geleverd met een stock koeler en andere weer met een eigen ontworpen koelblok.

In mijn geval kreeg ik de eigen koeler van MSI: de v117 (rechtsboven op plaatje). In deze koperen koeleren zitten een paar heatpipes en de ventilator draait op een lage snelheid (erg stil). Helaas is het dus onduidelijk welke versie je precies in huis krijgt als je hem nu bestelt...

O ja, de volgende accesoires kreeg ik erbij (staat namelijk niet op de site van MSI):
- 1 DVI, VGA converter
- TV-Out kabels
- LOTR Online 14-day trial
- Colin McRae DIRT

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Hier een lijst potentiëlen kandidaten. Welke zou jij pakken??
8)7
Waar gaat het heen met GoT, kom op zeg.
Je kan toch zelf wel een keuze maken.

Pentaxiaan

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Een Tweaker kan toch echt zelf kiezen. Als je dat niet kunt, heb je je eisen niet duidelijk genoeg. Stel die bij (voor mijn part PCB kleur ofzo als je niets zinnigers kunt bedenken :z ) en je komt uiteindelijk bij een keuze uit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.