Toon posts:

Micro-EL-contest: fun met de HD44780. Fase 2:Meedoen&bouwen!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Springuin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13-09 20:19
Hmm, leuk idee. Ik vind alleen een hd44780 een beetje klein om een spelletje op te programmeren. Alhoewel, ik kan er natuurlijk ook 4 naast elkaar zetten...

• HammerT
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:05
hd44780 defineerd toch niet het formaat van je lcd, alleen de controller ;)

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:02

SA007

Moderator Tweaking
Denk dat ik deze ronde ook meedoe, hangt alleen ervan af of mijn idee goedgekeurd wordt.

Klok is stuk :(

• virus.elektro
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-11 14:34

virus.elektro

profesionele monitor sloper

maximale grote is 40 x 2 of 20 x 4 voor zo ver ik weet. das best ruim.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• Springuin
  • Laatst online: 13-09 20:19
HammerT schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:00:
hd44780 defineerd toch niet het formaat van je lcd, alleen de controller ;)
Klopt, maar hd44780's lcd's met hd44780 controller die ik heb liggen zijn in de orde van 1x16 of 2x16. Dus dat definieert wel een beetje wat ik zou kunnen gaan doen.

Btw, mag je evt ook een midi-keyboard inzetten ipv een speakertje? :)

• Sprite_tm
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 29-11 05:13
I'm gonna say: no. De charme van dit contest is 'm nou net het zo creatief mogelijk gebruik maken van erg limiterende hardware. Epibreer maar een software mixer / synthesizer inelkaar ofzo :P

En ik ga prolly ook zelf meedoen (ws voor spek en bonen) en dan zelf een 8x2 (oid) controller gebruiken. Voor wat je met zo'n LCD aan smerige hacks kan uitvoeren is vreemd genoeg de grootte van het display niet eens de belangrijkste beperkende factor :) Als je daadwerkelijk een verhaal wilt vertellen of echt in textmode een spel/demo wilt maken, kan ik me idd wel voorstellen dat je een groter LCD wilt. Grotere lcds zijn btw niet eens zo heel prijzig: ik heb al 20x4s gezien voor 2 tientjes.

Edit: Woei, ik heb 'even' een invitation demo gemaakt en toegevoegd :) Zie de topicstart. Als je ideeen wilt hebben met wat er mogelijk is met een LCD: http://www.youtube.com/watch?v=4wjj0Xcu2F8
(Waarbij ik de hint wil geven dat zij hun scherm voor de grafische zut indelen in een 20x12-display... als je het goed wilt doen kan je echter op een klein (=8x2 oid) display zelfs een resolutie van 20x16 halen... ;) )

En ik heb meteen even een pre-emptive deelnemers-lijstje gemaakt van wat ik hier zo aan replies lees. Heeft er iemand iets tegen een deadline van 1 mei? Inschrijven kan om mij wel ook wel gebeuren terwijl het contest loopt: als iemand zich later inschrijft, heeft 'ie gewoon minder tijd over.

[Voor 90% gewijzigd door Sprite_tm op 23-03-2008 13:05]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Sprite_tm
En dit bedoel ik dus met gave dingen doen op een klein LCD:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8MzQ0ypiQaw]
Is een 8x2 LCD met een ATTiny2313 eraan, die draait op de interne oscillator van 8MHz. Het programmageheugen ervan zit nog niet eens halfvol :)

• Anthor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Zijn er ook nog beperkingen voor μC's? of aan te raden types?
atm heb ik hier alleeen pic 16f628a's en attiny2313's maar met die laatste heb ik, behalve een isp kabel testen, nog niets gedaan. Ik moet zo'n schermpje bestellen dus als ik nog een speciale μC nodig heb dan is het handig om dat mee te bestellen.

Van lcd displays weet ik eigenlijk nog niets, en Ik kan nu even geen pdf datasheets openen (er is iets mis gegaan bij een reinstall van mijn pc), dus is dit schermpje geschikt en goedgekeurd? http://www.voti.nl/winkel/p/LCD-17.html
(ik neem aan dat het schermpje direct door een uC aan te sturen is en dat ik geen andere ic's hoef te grbuiken)

• Sprite_tm
Jahoor, dat is een standaard character-scherm en toegestaan. Om te interfacen met zo'n LCD heb je eigenlijk alleen een stuk of wat GPIOs nodig, en die hebben eigenlijk alle microcontrollers wel. Verder mag je om mij elke uC kiezen die je wilt; de bottleneck zal toch eigenlijk wel altijd het LCD wezen.

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Sprite_tm schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:38:
En dit bedoel ik dus met gave dingen doen op een klein LCD:
[video]
Is een 8x2 LCD met een ATTiny2313 eraan, die draait op de interne oscillator van 8MHz. Het programmageheugen ervan zit nog niet eens halfvol :)
Ja maar je scherm is ook maar halfvol! :+

• HammerT
Ik vraag me af of ze dat lcd nu gewoon direct van de micro aansturen of zelf karakters hebben gemaakt en weet ik veel wat voor uitgebreide code :P Het eerste lijkt me eigenlijk wel waarschijnlijker ;)

Oh en ik neem aan dat je wel een stuk of 4 knopjes mag gebruiken?

[Voor 14% gewijzigd door HammerT op 23-03-2008 21:54]

• mooseman007
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-04-2014
HammerT schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:52:
Oh en ik neem aan dat je wel een stuk of 4 knopjes mag gebruiken?
Ik hoop het ook, want ik was van plan een elektrische blokfluit te maken waarbij de deuntjes die je moet spelen op het scherm verschijnen.... of is dat alweer de bedoeling niet meer?

[Voor 17% gewijzigd door mooseman007 op 23-03-2008 22:09]

[USR5461 router hacking]

• Sprite_tm
Joah, zolang het geen compleet toetsenbord word... Tis dan eigenlijk geen demo meer, maar er zijn vast geen mensen die problemen met het toestaan van interactiviteit hebben :) En HammerT: Bedoel je mijn plasma-demo? Dat zijn namelijk 8 custom characters idd :)

• Zjosh
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14:59
Ik heb net een LCD'tje ergens geregeld, dus misschien dat ik mijn creativiteit ook maar eens moet laten gelden op 2 x 16 characters :P

• Anthor
  • Niet online
Die van mij is ook onderweg, nu nog 'even' avr assembly leren :)

• Zjosh
@ hierboven, pak dan meteen C, imo is dat veel makkelijker dan asm.

• wacco
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 28-01-2018

wacco

cli, hlt.

Ik heb er ook nog eentje liggen zie ik net, maar heb ook een stapeltje van deze beestjes al een tijdje (zegmaar gerust 5+ jaar) rondslingeren waar ik wel eens wat mee wil gaan doen; 97x35 met LPH7653 controller

Staat het LCD vast? Want dit zou een mooi excuus zijn om eens wat moeite te doen en die rare voltages te genereren van een 5V. Als ik dan toch componenten moet bestellen wil ik wel eens een ARM eraan te hangen. De LPC2103 kwam al een paar keer voorbij hier, dus lijkt me wel grappig. Misschien is andersom juist leuker, ipv het display vast zetten, een ARM microcontroller verplichten*. :)

Geluid heb ik helemaal geen kaas van gegeten, als dat een requirement wordt gaat het waarschijnlijk digitale PWM blokgolven op een speakertje worden. Aan de ene kant wil ik zeggen dat dit dan weer juist leuk is om ook te leren, aan de andere kant krijg ik het idee dat het dan even te groot wordt om nog 'grappig' te houden.

*speciaal om alle AVR mensjes dwars te zitten. Die ATmega/tiny's hebben we nu wel gezien :P

Spolap: Interactive webcomic

• Sprite_tm
Neen, ik wil eigenlijk toch echt wel de controller vastleggen. Met een HD44780 moet je iig nog gestoorde dingen doen met de hardware om leuke effecten eruit te persen, en een character LCD is daar toch net wat makkelijker in.

* Sprite_tm is bezig z'n demo uit te breiden, maar de 2K van de ATTiny2313 word nu wel errrrg krap... mss es een grotere avr pakken, of misschien wat data in z'n eeprom storen...

• Anthor
  • Niet online
Zjosh schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:59:
@ hierboven, pak dan meteen C, imo is dat veel makkelijker dan asm.
Daar heb ik ook nog even over getwijfeld. Maar C heb ik niet veel ervaring mee (een jaar of 6 geleden een beetje mee gespeeld), en PIC's programmeer ik nu in asm.

• teun-v
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Als ik met dit mee mag doen ga ik er hard over na denken wat ik voor cratiefs kan verzinnen :+
http://tweakers.net/ext/f/rP0AGEz9YNsXB81CDAdzKqz1/thumb.jpg
Er zit wel een max232 op maar die kan ik er wel even voor de contest aftrekken als dat gewens is :P
* teun-v schrijft zich nog niet in Ik wil eerst even bedenken wat ik hier mee ga doen als ik met dit mee mag doen

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• Sprite_tm
Ziet er prima uit. Ik ben trouwens niet tegen experimenteerboardjes e.d. waar nog een sloot extra hardware opzit, zolang je die extra hardware maar niet expliciet gebruikt. De MAX232 mag er dus best op blijven zitten.

Edit: Zelf vandaag ook nog even aan mijn demo wezen coden. Drat, ik zit nu al over de 2K van de tiny2313 heen, en ik ben best bezig geweest met optimaliseren en zorgen dat er geen floating point libs e.d. in mijn code terechtkomen :/ Nja, ik pak wel een ATTiny84, die is fysiek nog kleiner dan de Tiny2313 ook.

En ik zal es een hintje in de groep gooien: Met een heel klein beetje extra hardware kan je leuke fades op je display doen. Haal die potmeter uit je contrastregeling weg en hang er een draad vanuit een PWM-pin van je microcontroller aan. Knoop verder een C'tje van 1 a 10 uF tussen die pin en de ground. Nu kan je vanuit je uC door de duty-cycle van het PWM-signaal te regelen je contrast bijstellen. Druk dat langzaam naar 0 of 255 toe en je hebt een nette fade naar white of black :)

[Voor 72% gewijzigd door Sprite_tm op 26-03-2008 22:32]

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Iets vergelijkbaars kan je natuurlijk ook doen met de background verlichting :)

Ben zelf nu de specs van hdd44780 aan het doorkijken of er andere leuke effecten hardwarematig inzitten...

Edit: mag je btw het display modden of niet?

[Voor 11% gewijzigd door SA007 op 26-03-2008 22:37]

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Aan die twee zat ik ook al te denken. Ik ga nog even verder met brainstormen en uitzoeken hoe je custom chars kan gebruiken in 4-bit mode. Ik weet ook nog niet of die 4-bit mode nog verder nadelen bijvoorbeeld in de snelheid gaat geven, ik hoop het niet maar ik vrees er toch wel een beetje voor.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• wacco

wacco

cli, hlt.

Ok, dan gaan we voor de HD44780. :)

Ik heb verder een geweldig idee* qua 'wat ik wil doen' maar dan wil ik eigenlijk wel een accelerometer includen voor een bepaald effect. Maar de packages waar die in komen zijn een )_*(&@# drama. :(

Als je een sparkfun breakout bordje koopt kan je nog beter iets bedenken wat iets krankzinnigs doet met 2.4GHz verbindingen, want die zijn gewoon goedkoper dan een simpele accelerometer. En dan hebben ze niet eens die ene die SPI kletst. :/

*Gaan we 'dibs on x' roepen of moet het zo lang mogelijk geheim blijven? :P

• Sprite_tm
Ahrg, demo-schrijven is verslavend :) Ik ben nog maar even verder gegaan:

(Edit: zie hieronder :/ )

Zoals in de TS staat, doe ik mee voor spek en bonen en dat betekent dat jullie mijn code en truukjes mogen jatten als dat gewenst is. De code staat hier. Het is enigszins gecommentatiseerd, dus ik hoop dat je eruitkomt als je het wilt gebruiken :)

[Voor 22% gewijzigd door Sprite_tm op 27-03-2008 10:30]

• wacco

wacco

cli, hlt.

@Sprite_tm

Dat werkt beter :)

Grappig effect verder, maar nu nog kijken of je snel genoeg het scherm kan refreshen om te suggereren dat je meer dan 8 characters gebruikt. :P

• Sprite_tm
Jah, ik had al een nieuwe versie geuploaded, blijkbaar heeft Youtube mijn eerste versie opgegeten :/

En ik ben nog van plan om een sinodial scroller te maken met wat interessante truukjes... en dan straks ook maar eens kijken of ik iets met geluid kan doen...

• Anthor
  • Niet online
Hoe kwetsbaar zijn die lcd's eigenlijk? Heeft er iemand nog tips voor dingen die ik zeker weten niet moet doen als ik zo'n ding heel wil houden?

• surge_me
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 04-02-2009
Anthor schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:38:
Hoe kwetsbaar zijn die lcd's eigenlijk? Heeft er iemand nog tips voor dingen die ik zeker weten niet moet doen als ik zo'n ding heel wil houden?
Er op gaan staan? alles wat je ook niet zou doen met je grafische rekenmachien/ gameboy/ psp/ vriendin/ moeder/ huisdier moet je dus ook niet doen met zon display.

Voor de rest is ie best stevig.

• Sprite_tm
En je wil de power niet verkeerd aansluiten (hetzij verkeerdom hetzij aan de verkeerde pinnetjes), daar gaan ze ook vrij enthousiast stuk van. (Iig enthousiaster dan sommige andere kwetsbare hardware die ik hier heb.)

• bobo1on1
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-11 19:06
Ik heb er hier toch één een paar minuten verkeerd om aan de voeding gehad, hij werd wat warm maar werkt nog prima.
Je kunt ook het lcd gedeelte loshalen van de print en weer terugzetten, alleen doen als je graag een half werkend display wilt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• 0fbe
  • Laatst online: 21:38
wacco schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:25:
Ok, dan gaan we voor de HD44780. :)

Ik heb verder een geweldig idee* qua 'wat ik wil doen' maar dan wil ik eigenlijk wel een accelerometer includen voor een bepaald effect. Maar de packages waar die in komen zijn een )_*(&@# drama. :(

Als je een sparkfun breakout bordje koopt kan je nog beter iets bedenken wat iets krankzinnigs doet met 2.4GHz verbindingen, want die zijn gewoon goedkoper dan een simpele accelerometer. En dan hebben ze niet eens die ene die SPI kletst. :/

*Gaan we 'dibs on x' roepen of moet het zo lang mogelijk geheim blijven? :P
Waarom niet bij Sure-Electronics kopen? MMA7260 kost geen drol...

• wacco

wacco

cli, hlt.

timcooijmans schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:21:
[...]

Waarom niet bij Sure-Electronics kopen? MMA7260 kost geen drol...
Dat zijn de betere tips. Even inlezen in die datasheet, maar ziet er heel bruik- en betaalbaar uit. Thx :)

• 0fbe
  • Laatst online: 21:38
wacco schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:26:
[...]

Dat zijn de betere tips. Even inlezen in die datasheet, maar ziet er heel bruik- en betaalbaar uit. Thx :)
En owja, bestel niet op E-bay bij Sure, als je via de mail besteld zijn ze nog een factor goedkoper ook nog!

• mux
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:32

mux

99% efficient!

Als mensen dat ding gaan bestellen, sorry voor de offtopicheid, maar neem mij dan mee in de bestelling [in geval van kwantumkorting oid]. Ik wil er zeker een.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Sprite_tm
ssj3gohan: Mail Wacco daar dan even voor: inkoopacties zijn al een tijd verboden alhier, en als iedereen dit soort posts plaatst zou het daar wel weer verrekte veel op gaan lijken...

• Sprite_tm
Damn, weet iemand nog een tutorial over hoe je 'even' zonder muziekkennis een goede chiptune inelkaarzet? * Sprite_tm wil wat goedklinkende bliepjes aan z'n device toevoegen... maar heeft daar eigenlijk de muzikale kennis niet voor.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Jatten? Zat te vinden online :P (wel met freeware/gpl licence pakken dan he ;) )

• Anthor
  • Niet online
ik ben voor muziek ook al op zoek geweest naar een soort 'tracker', misschien dat dat iets is.
En als je dat niet kan vinden kan je altijd nog de 1-bit muziek van Roman Black proberen (maar dat vreet ruimte)

• Sprite_tm
Anthor: Mja, dan kan ik beter meteen een SD-card toevoegen en wavjes door de PWM-uitgang gooien...

Anyway, een (geluidloos) WiPje van mij:

Tis een beetje jammer dat het LCD enigszins schuin voor de camera staat, nu bleed het LCD-beeld erger dan de bedoeling is. Je snapt het idee verder wel geloof ik ;)

• Gevallen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:56
Mag je extra geheugen toevoegen dan?
(Weet nog niet zeker of ik mee wil doen hoor, zit ik er aan vasdt als ik me opgeef? :| )
En ben ik nou dom, of staat er nergens hoe lang deze contest duurt?

Ken je mij van CO?

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sprite_tm schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:59:
Damn, weet iemand nog een tutorial over hoe je 'even' zonder muziekkennis een goede chiptune inelkaarzet? * Sprite_tm wil wat goedklinkende bliepjes aan z'n device toevoegen... maar heeft daar eigenlijk de muzikale kennis niet voor.
http://www.linusakesson.net/hardware/chiptune.php iets voor je? Ik snap er geen reet van maar het is wel een zeer volledige chip-tune op basis van 1 atmel + opamp.

• Zjosh
Die chip tunes lijken mij ook wel interessant, als je dan je eigen sampletjes er in kan gooien kan je er erg leuke dingen mee doen... Ik ga me ook maar eens verdiepen in de materie, Atmel C zal wel niet zo veel verschillen van PIC C.

• madwizard
  • Laatst online: 22-04-2018

madwizard

Missionary to the word of ska

modplayer? :) Denk alleen dat je weinig tijd overhoudt voor het grafische deel dan.
Deze is ook wel erg knap trouwens:
http://www.linusakesson.net/scene/craft/index.php

www.madwizard.org

• Sprite_tm
Gevallen: Ik geloof dat ik ergens een balletje opgegooid heb om het contest tot 1 mei te laten duren. Daar heb ik geen tegenwerpingen op gehoord, dus ik zal dat es in de topicstart zetten als einddatum :)

sebastius: Ik had 'm al gezien jah. Tis meer dat mijn muzikale kennis niet zo groot is dat ik zelf iets hoorbaars kan componeren, en ik eigenlijk niet ongezien iets van iemand anders wil jatten.

Madwizard: Hmm, ik kan iig wel een gedeelte van je idee jatten, if you don't mind :) Er zijn vast wel chiptunes te krijgen waarbij ik de samples kan vervangen door een computed iets als een sinus of zoiets...

[Voor 20% gewijzigd door Sprite_tm op 30-03-2008 21:57]

• surge_me
Gewoon wat doen, doen al die chip tune composers ook...
Check gewoon of het een beetje klinkt :)
Denk niet dat je al te veel muziek skills hoeft te hebben...

[Voor 24% gewijzigd door surge_me op 30-03-2008 22:43]

• mooseman007
  • Laatst online: 25-04-2014
Het simpelste is gewoon een RC ketentje aan een digitale uitgang. Zo heb je een 1-bit DA.
Als je weet dat een "la" 440 hz is, moet je die digitale uitgang 440 keer per seconde switchen etc.

[USR5461 router hacking]

• Anthor
  • Niet online
M'n schermpje is er helaas nog niet, maar ik ben gisteren al wel bezig geweest met een soor geluidssysteem.

Ik heb nu iets waarbij ik met een 8 bit timer een toon genereer, waarvan de lengte wordt bepaald door een 16-bit timer. De toonhoogte en lengte worden ook door de 16b timer uit het programma geheugen gehaald.
De lengte van een toon bepalen werkt nog niet helemaal zoals ik wil, maar toen ik een basis systeem had ben ik al wat uurtjes bezig geweest met 'componeren', idd best verslavend dat demo maken :)

• Anthor
  • Niet online
M'n schermpje is binnen
Ik ben van plan om met het onderstaande schema te beginnen, maar ik heb een paar vraagjes.

1) Mag ik de ISP lijnen zomaar tussen de rb7-rb5 pinnen en lcd hangen? of moet er nog een weestand tussen?
2) Is 33 pF goed voor de condensatoren bij het kristal? ik ben al vanalles tegengekomen tussen 15 en 100 pF

klikbaar
(aan welke pinnen van portd ik de RS, R/W , en E lijnen hang weet ik nog niet precies)

• Sprite_tm
Ziet er prima uit en zou moeten werken zo. Zou je alleen wel een ATTiny2313 gebruiken? Zeker als je in C kalkt en/of veel data wil opslaan, is die 2K toch al snel te weinig. Om een indicatie te geven: als ik mijn huidige demo in een '2313 zou willen stoppen, zou er alleen maar het plasma-effect in passen :X

• Anthor
  • Niet online
Ik heb hier alleen pic's 12f675 en 16f28a's en attiny2313's liggen, en dit leek me een leuk project om eens iets met de 2313's te doen.

Die 2K ben ik ook al tegenaan gelopen met m'n geluid, maar ik ga eerst hier mee testen. Iets anders kopen kan altijd nog. Ik heb ook nog 24c08 eeproms liggen die ik laast heb besteld, maar daar heb ik ook nog nooit mee gewerkt.
Het programmeren doe ik in Asm.

• wacco

wacco

cli, hlt.

Ik wil kijken of ik een AT25F2048 (2Mbit SPI flash) aan een LPC2103 kan knopen. Maar is dat dan allemaal te programmeren via JTAG met OpenOCD? Het is me wat onduidelijk :/

Heeft iemand al iets vergelijkbaars gedaan? Misschien een beetje onder-niveau vraag, maar als de deadline op 1 mei ligt heb ik geen tijd om een week te spenderen aan het afspeuren van google. :P

• HammerT
Ik weet niet wat voor speakertje je hebt, maar ik had mijne maar verbonden via een transistortje. Toen kwam er wel ff meer geluid uit :P

Maar ik heb verder nog geen om aan te horen geluiden geproduceerd :P en LCD werkt ook niet. Wel vreemd want ik heb gewoon de xlcd lib gebruikt van C18 compiler. Maar het zal wel aan het probleem liggen dat ik niet echt een goed datasheet van m'n lcd heb ^^

• surge_me
wacco schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:09:
Ik wil kijken of ik een AT25F2048 (2Mbit SPI flash) aan een LPC2103 kan knopen.
Als je toch een arm en spi gebruikt, waarom neem je dan niet gelijk een SD kaartje, veel meer geheugen voor veel minder geld

• Sprite_tm
wacco: Je kan idd jtag gebruiken om met de lpc2103 te werken, maar als je er verder de hardware niet voor hebt en/of liever met printfs werkt dan met gdb, kan je beter een serieele kabel aan (iirc) rxd/txd1 knopen. Als je (weer iirc) dan pin p1.14 laagtrekt, kom je namelijk in een bootloader-mode terecht (die zit er al af fabriek in btw) en kan je je programma uploaden.

Edit: Woei, ik denk dat ik een manier gevonden heb om niet meer dan het hoogst noodzakelijke nodig ga hebben om muziek te verzorgen :) Ik ga es kijken of ik de maker van dit zo ver kan krijgen dat 'ie me een alpha en het fileformat toestuurt. Moet een lekker kleine player kunnen worden dacht ik zo :)

[Voor 32% gewijzigd door Sprite_tm op 01-04-2008 23:55]

• wacco

wacco

cli, hlt.

Sprite_tm: Ik zat te denken aan het erbij mikken van een FT2232, welke dan JTAG en serieel levert. Op zich wel interessant zo'n bootloader (er zijn vast programma's waarmee je dan direct de meuk kan programmeren) maar dan blijft m'n vraag open; kan je flash wat via SPI eraan vast zit dan ook programmeren? :)

Weet niet hoe zinnig het is om een JTAG interface te implementeren als je via serieel ook kan flashen. Misschien leuk voor debuggen maar ik zou niet weten of ik dat echt nodig ga hebben.

Oh, en grappig @ geluid uit die tracker, maar is het niet handiger om madwizard aardig aan te kijken zodat die de details geeft van z'n alternatieve mod formaat? Pwease madwizard? :P

surge_me: Ook opzich interessant, maar het chipje in kwestie kost een euro. En nieuwere FPGAs hebben ook SPI ondersteuning voor boot code welke je kan programmeren via JTAG, dus dit is een beetje verkapte "ik wil wat ervaring opdoen met flash & spi". :P

En ik heb geen SD reader/writer liggen Ok, eigenlijk wel, maar die zit in een HP printer of all places :X

• Sprite_tm
Je kunt het flash wat eraanhangt nooit helemaal direct programmeren :) Wat je echter zowel met jtag als serieel wel kan doen, is een klein programmaatje in het RAM van het device dumpen en uitvoeren. Dat programmaatje kan je dan zo schrijven dat het commando's via serieel of jtag accepteert en op die manier het SPI-dingetje kan programmeren.

En ik wil eigenlijk zelf alleen met een ATTiny en een LCD (OK, en een speaker) beziggaan en geen geintjes als SPI enzo erbij. Ik heb best wat restecp voor Madwizards skills, maar ik betwijfel of dat kreng inc modje in 3K aan flash gezet kan worden en van alleen mijn spare cycles kan leven. Ik zie daar bij die PC-Speaker-tracker toch een stuk meer kans voor.

• 3V3RT
  • Laatst online: 27-11 20:03
Jongen, top contest:), heb voor deze alleen geen tijd meer, dus bij de volgende ben ik zeker van de partij :).

• madwizard
  • Laatst online: 22-04-2018

madwizard

Missionary to the word of ska

Denk ook dat de modplayer teveel resources in zou nemen, hoewel het qua code meevalt nemen mods best veel ruimte in (meeste chiptunes zijn zelfs nog 5-10kb ofzo) en vooral het CPU gebruik is nogal flink, ik heb de output sample frequentie nog een keer gehalveerd (van ~60 naar ~30kHz). Waarschijnlijk maak je met zoiets als monotone een betere kans.

Om een idee te geven qua grootte, m'n modplayer is (met extern geheugen voor de mod) 2846 bytes code (1806 code en 1040 rom data, grotendeels amiga note en bpm tables) + 962 bytes RAM. Wel assembler uiteraard, met C gaat het een stuk harder allemaal. Vrij klein evengoed nog maar te veel voor een 2313 :)

[Voor 5% gewijzigd door madwizard op 03-04-2008 23:01]

www.madwizard.org

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Echt, er rust gewoon een vloek op mij...
Ik krijg alles werkend qua microcontrollers, leds, schermen etc. Op 1 ding na...
Het is me serieus nog nooit gelukt om iets werkends te bouwen met een hd44780 display.

Maakt echt niet uit wat ik doe, maar het werkt gewoon nooit.
- Draadjes aan de printerpoort -> tot nu toe 4x compleet vanaf de grond met schema's geprobeerd, werkt nooit.
- Microcontroller met internet-gedownloade software (software is door iemand anders werkend bevonden dus) op een breadboard werkt nooit.
- Bovenstaande gesoldeerd, idem...

Nu zou je denken, dan is je scherm kapot... Heb er ondertussen hier 9 liggen, waarvan 4 getest op een andere controller (die ik niet gemaakt heb) en die werken allemaal perfect.
Maar verder dan init op een hd44780 kom ik gewoon niet...

Volgens mij doe ik iets fundemantaals fout met die dingen, maar kan echt niet uitvogelen wat.
Pak elke keer expres een andere pinout of datasheet al zijn de aansluitingen standaard
Pak bijna elke keer een ander lcd en test er meerdere
Krijg netjes de initblokjes (k, 1 scherm geeft die niet, maar dies ook stiekum pled)

Snap er echt geen hout van.
Iemand die weet wat ik misschien de vorige 30-40x elke keer verkeerd doe?

• Sprite_tm
Je weet dat die dingen op 5V werken, niet op 500V? :P

Heb je al es geprobeerd overal en nergens delay-routines tussendoor te gooien? Die dingen, vooral de el-cheapo klonen, willen wel es niet zo snel wezen als de datasheet zou aangeven.

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

SA007 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:53:
...
Snap er echt geen hout van.
Iemand die weet wat ik misschien de vorige 30-40x elke keer verkeerd doe?
Het is eigenlijk redelijk simel, belangrijk is wat Sprite_tm al zecht, daarbij kun je het volgende doen
  • Op het moment dat je de init balk hebt kunt je D1 hoog maken terwijl alle ander lijnen laag zijn.
  • Terwijl D1 hoog is E(nable) hoog maken
  • Nu een paar NOP-jes (ik heb er 4 @12 MHz op een Atmel)
  • E(nable) laag maken en even geduld tot het LCD klaar is. duurt langer als 4 NOP-jes
Dit moet als het goed is het scherm ontdaan hebben van de witte balk (het clear command en de cursor naar start positie)
  • Alles moet weer laag worden terwijl je nu D3 en D2 hoog maakt (zet display aan en niet zichtbaare cursor)
  • E(nable) nu weer hoog maken
  • Weer een aantal NOP-jes
  • E(nable) laag maken en even geduld tot het LCD klaar is. duurt langer als 4 NOP-jes
Nu is er zichtbaar niks veranderd aan het display
  • Maak nu RS hoog
  • Zet de karakter van je keuze op D0 - D7 (zie een dit tabelletje)
  • E(nable) nu weer hoog maken
  • Weer een aantal NOP-jes
  • E(nable) laag maken en even geduld tot het LCD klaar is. duurt langer als 4 NOP-jes indien nodig RS weer laag maken
Je gekozen char moet nu op het display staan. Op ieder moment na een commando of char ... (het hoog en laag maken van Enable) kun je R/W hoog maken (read) en daarna E(nable) nu moet je D7 uitlezen van het display is deze hoog dan is het display nog bezig en zal geen commando's of wat dan ook worden geaccepteerd (busy flag).

Deze website is verder een goede bron waar ik mee voor elkaar heb gekregen. Er wordt ook uitgelegd hoe je een animatie kan maken en er is een simulator, hiermee kun je even je gedachtegang op test of wat je bedacht had wel klopt.

Hopelijk lukt het met deze uitleg

• flux_w42
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 31-01-2019

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

@SA007: Misschien domme vraag maar staat je contrastregeling goed? Ik heb ook al eens een hele voormiddag zitten prutsen, foutzoeken schema aanpassen, IC's vervangen, ... om uiteindelijk te merken dat het reeds werkte van de eerste keer, ... er was alleen niets te zien door een slechte contrast instelling 8)7 |:(

[Voor 10% gewijzigd door flux_w42 op 11-04-2008 09:20]

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Als je ontrast scheef staat werkt ook je init niet :)

Maar ga eerdaags het stukje van teun-v proberen. Kijken of dat werkt...

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Woei, heb mijn eerste 'zelfbouw' hd44780 ding werkend :)

Had voor 4-bit de datalijnen aan data-0..3 gehangen, terwijl dat 4..7 moet zijn, staat nogal verwarrend/verkeerd in de libary gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#define LCD_PORT         PORTB        /**< port for the LCD lines   */
#define LCD_DATA0_PORT   LCD_PORT     /**< port for 4bit data bit 0 */
#define LCD_DATA1_PORT   LCD_PORT     /**< port for 4bit data bit 1 */
#define LCD_DATA2_PORT   LCD_PORT     /**< port for 4bit data bit 2 */
#define LCD_DATA3_PORT   LCD_PORT     /**< port for 4bit data bit 3 */
#define LCD_DATA0_PIN    0            /**< pin for 4bit data bit 0  */
#define LCD_DATA1_PIN    1            /**< pin for 4bit data bit 1  */
#define LCD_DATA2_PIN    2            /**< pin for 4bit data bit 2  */
#define LCD_DATA3_PIN    3            /**< pin for 4bit data bit 3  */
#define LCD_RS_PORT      LCD_PORT     /**< port for RS line         */
#define LCD_RS_PIN       5            /**< pin  for RS line         */
#define LCD_RW_PORT      LCD_PORT     /**< port for RW line         */
#define LCD_RW_PIN       4            /**< pin  for RW line         */
#define LCD_E_PORT       LCD_PORT     /**< port for Enable line     */
#define LCD_E_PIN        6            /**< pin  for Enable line     */

Dus zit leuk 0 tot 3 aan te sluiten...

Nu het usb gedeelte van die controller nog werkend krijgen ;) Maar heb al een dozijn zelfbouw usb dingen liggen dus dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.

Ik ga iig ook nog meedoen met de contest, en ga kijken wat ik allemaal kan doen met zo beperkt mogelijke hardware, ga als µC een attiny13 pakken, dus dat wordt nog intessant...

(attiny13 is een 8pdip chipje, 2 raak je 'kwijt' voor power, houd je 6 over voor je display/periferals. En laat je met precies 6 nou zo'n display aan kunnen sturen. dan alleen nog knopjes en een speaker :P
En nee, ga niet stiekum een i/o expander chip of schuifregisters eraan hangen.

• real_FireFly
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 11-01-2020
Weet iemand toevallig wat er aan de hand is als er geen letters verschijnen, maar het scherm wel netjes wordt geinit (zwarte balk) en daarna netjes wordt gecleared? Ik heb m'n scherm in 4bit modus aangesloten en gebruik (nu nog) de library van http://www.jump.to/fleury . Ik weet dat die library werkt, die heb ik al eens eerder gebruikt. In 8bit modus werkt m'n scherm ook prima met Lcdsmartie.
Langere delay loops lijkt ook niet uit te maken.
Het lijkt er haast op dat het ding geen 4bit mode ondersteund. 't is wel een echte Hitachi controller, geen namaak geval.

• Sprite_tm
Klinkt alsof je RS-lijntje altijd in command-mode staat. Ik zou zeggen: knoop daar es een scoop of ledje ofzo aan.

• Anthor
  • Niet online
ik heb geen youtube account oid, maar hier staat een filmpje van mijn eerste probeersel:

http://www.scrap.cistron.nl/GoT/got_demo.avi

ik weet niet meer hoe ik ik mediacoder het best in kan stellen, dus ik heb de kwaliteit een beetje omlaag moeten schroeven om de bestandgrootte in te perken.

• Sprite_tm
Grappig; leuke tracker (maar een beetje vage muziek...) en de 'self-documenting code' op het eind is erg leuk bedacht. Hoe vol zit je Tiny daarmee nu eigenlijk?

• Anthor
  • Niet online
Dit zegt avr studio

code:
1
2
3
4
5
Segment   Begin    End      Code   Data   Used    Size   Use%
---------------------------------------------------------------
[.cseg] 0x000000 0x000800    854   1194   2048    2048 100.0%
[.dseg] 0x000060 0x000060      0      0      0     128   0.0%
[.eseg] 0x000000 0x000000      0      0      0     128   0.0%

De code zal niet optimaal zijn, ik was PIC's gewend en daar zal nog wel wat van terug te zien zijn.
(ik heb het wel helemaal zelf geschreven, geen geleende stukjes code)

De data is 362 B aan text, (waarvan 46 B index), en de rest is muziek (met 92 B index)
Van het sram gebruik ik alleen 80 bytes voor de display.

Als je de opcode display functie bedoelde: dat is iets van 55 instructies (inclusief een bin2hex functie die ik ergens anders ook gebruik).
Als ik veel meer ruimte zou hebben, zou er nog een de-compiler bij kunnen :)

Naar die muziek heb ik tijdens het testen een beetje te lang geluisterd. Ik heb het constant laten loopen en op een gegeven moment ga je variaties horen die je niet terug kan vinden in de code. :P

Ik ben ook nog bezig geweest met een andere tracker die 4 golven (sinus, zaagtand, driehoek en blokgolf oid) moest mixen op verschillende frequenties, maar daar ben ik een beetje mee vast gelopen, misschien dat ik dat nu weer oppak.

• real_FireFly
Dat LCD haat mij gewoon :(
Heb er met de scoop naar gekeken, alles ziet er gewoon goed uit. Een ander lcd doet precies hetzelfde.

Er valt me wel iets op:
code:
1
2
3
4
5
    /* initial write to lcd is 8bit */
    LCD_DATA1_PORT |= _BV(LCD_DATA1_PIN);  // _BV(LCD_FUNCTION)>>4;
    LCD_DATA0_PORT |= _BV(LCD_DATA0_PIN);  // _BV(LCD_FUNCTION_8BIT)>>4;
    lcd_e_toggle();
    delay(4992);         /* delay, busy flag can't be checked here */

dit is een stukje init, het 1e wat naar het display gestuurd wordt. hierna is m'n scherm al "leeg". leeg tussen aanhalingstekens, want het lijkt alsof alle segmentjes niet 100% uit zijn (terwijl ze bij de init balk wel 100% aan en 100% uit zijn).

stroom erop:

na de init functie:

[Voor 11% gewijzigd door real_FireFly op 15-04-2008 21:30]

• LiquidSmoke
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:50
Heb je je contrast misschien heel hoog staan?

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Zou ik hier nog wat mee kunnen? :+

http://i268.photobucket.com/albums/jj7/mace1337/16042008039.jpg
2x20 PLED, 2x16 LCD, 240x128 met t6963c en 4x20 extra grote tekens.

Als ik de tijd ervoor had deed ik mee maar ik heb het veel te druk de laatste tijd, ik kan wel wat ideeën jatten. >:)

• real_FireFly
LiquidSmoke schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:15:
Heb je je contrast misschien heel hoog staan?
nee, als ik het contrast lager zet zie je de init balk nauwelijks meer. En hij doet het gewoon als ik hem aan de pc hang met lcdsmartie :/

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

real_FireFly schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:56:
[...]

nee, als ik het contrast lager zet zie je de init balk nauwelijks meer. En hij doet het gewoon als ik hem aan de pc hang met lcdsmartie :/
Misschien kan je een paar pull-down weerstanden aan de datapinnen hangen?

• real_FireFly
ffs, nou weet ik weer waarom ik een pesthekel had aan breadboards...
een datalijntje maakte geen contact omdat dat veertje niet meer op z'n plaats zat 8)7
Ik had gemeten door de probe in het breadboard te duwen, dat werkte wel want de punt van de probe is dikker.

• Sprite_tm
Hmm, da's vaak ook de reden dat breadboards stukgaan: mensen die er te dikke dingen, zoals probes of headers, indrukken...

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Ach, hij was toch al kapot als ie z'n probe pas gebruikte toen het niet werkte :+

edit:
Grom, per ongeluk op alt-S drukken is nooit grappig

Zo'n contest als dit lijkt me best grappig, maar nog steeds geen prognose omtrent m'n programmer helaas -O-

[Voor 116% gewijzigd door Osiris op 16-04-2008 17:24]

• StapelPanda
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:06
Na dit topic te hebben gezien heb ik toch weer een poging gewaagd om een LCD met een pic aan te sturen in assembly.
Na 2 uurtjes werk doet dit het ook. nu nog de animaties...
In de pic die ik gebruik zit 7K Program memory en maar 256 byte eeprom.
nu wil ik in de Program memory de beelden zetten. Nu heb ik een beeldje erin gezet, maar als ik de program memory uitlees via de eeprom module ( deze kan ik op Program memory zetten) krijg ik niet de waarden terug die ik wil :(

update 2:
ik ga me wel schamen in een hoekje:| De MA_L en MA_H registers zitten in een andere bank....
ook maar de code weggehaald

[Voor 44% gewijzigd door StapelPanda op 16-04-2008 19:24]

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:56
is er ergens te vinden hoe jezelf characters maakt in een lcd? of logo's etc?

ik zoek dit voor een programma in C.

en heb ik dan genoeg aan 4 data lijnen + die andere 3 lijnen of heb ik 8 data lijnen hiervoor nodig.

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:23:
Zo'n contest als dit lijkt me best grappig, maar nog steeds geen prognose omtrent m'n programmer helaas -O-
Hij's onderweg, inclusief m'n 100 groene LED-jes als 't goed is *O* Maar iets zegt me dat met schip vanuit China niet op tijd gaat zijn :+

• Sprite_tm
En een schopje: De deadline was neergezet op 1 mei; da's minder dan een week weg. Gaat iedereen dat halen? Ik ben zelf bezig om een Monotone-tracker voor de AVR te maken; mijn effecten zijn er allemaal wel maar met de tracker gaat het nog lastig worden. Ik heb evt wel een composer gevonden, waarschijnlijk gaat er dus straks ook nog es een leuk riedeltje uit mijn device komen.

• Anthor
  • Niet online
Voor zover ik kan zien heb ik de enige 'niet spek en bonen' inzending, dus ik sta nu nog op winst :P

Gisteren heb ik mijn code nog een beetje opgeschoond en voorzien van commentaar, en heb ik er ongeveer 10% van de programma code uit kunnen optimaliseren. dus dat geeft weer wat speelruimte (niet dat dat erg nodig is, want ik kan nog wat blocks deleten en een track wat vaker herhalen :) )

Ik ben ondertussen ook een beetje bezig geweest met een upgrade/rewrite van mijn tracker, maar nog met weinig resultaat.(gister wel een nieuwe ingeving gehad, waar ik wel weer een aantal uurtjes tegenaan kan gooien)
Maar met wat extra tijd krijg ik de tracker upgrade mischien wel aan praat.

Ik heb ook nog gekeken of ik de 20x4 chars kon multiplexen door steeds kolommen te wissen, nieuwe custom chars te maken en dan weer de kollommen te vullen, maar dat ging helaas niet snel genoeg.

• mux

mux

99% efficient!

Haha, mijn eerste hd44780 komt pas op zn vroegst vandaag binnen, waarschijnlijk volgende week pas.....

• Sprite_tm
Woei, player-routines werken:

Nu alleen nog zorgen dat de kanalen ook door elkaar kunnen bliepen... en de ruimte optimaliseren; ik zit nu al op de 7.5K en ik wil er uiteindelijk toch een langer liedje in hebben.

• Matsy_
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13-05-2008
Hahaha, LCD Rickrolling ;)

Geniaal dit, ziet er mooi uit trouwens Sprite_tm, knap hoe je dat 'liquid-effect' in elkaar heb gezet. ;o

• Anthor
  • Niet online
Even een klein kickje http://www.scrap.cistron.nl/kick.gif
Ik heb nu mijn betere tracker redelijk af, en ben bezig met 'componeren' dus ik hoop snel een nieuw filmpje te kunnen posten.

maar zijn er eigenlijk nog andere mensen bezig met demo's?

• mux

mux

99% efficient!

Ik ben bezig een T6963c te verklooien, maar hd44780 gaat er niet meer in zitten.

• MrDummy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 28-10 15:56

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Straks is Sprite_tm de enige winnaar van contest :) Hij heeft tot nu toe leukste effecten laten zien :)

• mux

mux

99% efficient!

Dit was een gelopen race hoor... Dit is wat ik momenteel presteer, met de verkeerde chip.

Niemand kan echt tegen Sprite_TM op behalve de andere goden hier (Sine, etc.)

• Anthor
  • Niet online
Hier staat een nieuw filmpje van mij.
De geluidskwaliteit laat te wensen over, maar ik denk dat ik het een 4 sporen tracker uit een attiny 2313 mag noemen.

http://www.scrap.cistron.nl/GoT/got_demo_2.avi

Ik denk dat ik het hier, gezien de animo voor deze contest, maar bij laat.

Als mensen zich afvragen waar die 20 mhz vandaan komt:
http://www.scrap.cistron.nl/GoT/got_demo_board.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-11 16:35
Toch ff vraagje over al deze mooie effecten:
wij zijn op dit moment de hd44780 op school aan het gebruiken maar mij is verteld dat het allemaal relatief lang duurt om custom chars in geheugen te zetten, maar dit is toch wel wat je doet voor bijv animaties en plasma effect?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Volgens mij valt dat allemaal best mee, en ja, dat is wat dat plasma effect is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sprite_tm
In theorie is het schrijven van een custom char 'redelijk' traag, dwz: in dezelfde tijd kan je 8 normale tekens op het LCD zetten. In de praktijk is access naar het LCD relatief snel, zeker als je gebruik maakt van het feit dat het LCD zelf kan aangeven of 'ie klaar is voor het volgende commando ipv stomweg in je code x ms te wachten. Tel daarbij op dat de vloeibare kristallen in het LCD zelf best traag zijn, en je komt uit op een situatie waarbij je sneller de custom chars naar het LCD kan schrijven dan dat het LCD nodig heeft om daadwerkelijk in die stand te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-11 16:35
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=at_PxfdvqjM]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vIZdqFApgS8]

Na wat experimenteren heb ik vandaag dit gemaakt. Nou is kijken hoe dat plasma werkt ;)
Sprite_tm schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:49:
....zeker als je gebruik maakt van het feit dat het LCD zelf kan aangeven of 'ie klaar is voor het volgende commando ipv stomweg in je code x ms te wachten.
Maak jij daar gebruik van? Het mooiste zou idd natuurlijk als je een interupt hebt als de busyflag weer weg is. Maarja voordat ik dat heb gemaakt ben ik denk ik een paar maanden verder :P

[Voor 64% gewijzigd door zerokill op 20-05-2008 23:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-10 16:46

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Leuk een contest!

Ik heb nog een heel aantal ±40 displays thuis liggen die leesbaar blijven als ze uitgezet worden.(blauw)

Ze zijn geloof ik 4x20 128x32 pix character. Heb zelf geen tijd meer om er wat mee te doen. heb er wel plannen voor gehad,
Displays zijn 2e hands en uit voorzorg vervangen uit een apparaat. Datasheet heb ik in mijn bezit en kan ik online zetten. wel een max232 oid nodig voor de spanningen 6,5 en -6 volt geloof ik.

Als er een contest is wil ik hier wel 20-25 van ter beschikking stellen. Ophalen in Ede..

Ik hoor wel of er interesse is..

Link: http://www.khalus.com.ua/...pdf/kent-25033-128x32.pdf

[Voor 7% gewijzigd door Looki op 20-05-2008 22:40]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 28-10 15:56

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Sprite_tm schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:13:
En een schopje: De deadline was neergezet op 1 mei; da's minder dan een week weg. Gaat iedereen dat halen?
We zijn al ver in mei, en ik zie geen nieuwe deadline berichten of uitstellen. Word wakker, er moet ergens knoop doorgehakt worden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Hee die GLCD's lijken me wel interessant Looki, kan ik er 1 of 2 van je overnemen? :)

• Looki
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-10 16:46

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik hoop dat je niet te ver woont..

Ophalen in Ede(gld).. info "at" rd-j "punt" eu voor meer info..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• tolunaygul12
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:11
mijn eerste lcd projectje :)

attiny 2313 2x16 lcdtje en geprogrammeerd met bascom avr zit op 41% van de de geheugen :)

http://nl.youtube.com/watch?v=x8GL66MK0gU
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee