qx9650 overpriced in verhouding tot qx9450

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe pc, en ik wil graag een quad core in die pc zetten.
Nu zat ik te kijken naar de QX9650 die 3Ghz, wat toch een behoorlijke performence is, maar wel erg veel kost.
Maar als ik dan kijk naar de QX9450 die maar 320 MHz trager is en voor de rest het zelfde en stukken ook veel goedkoper is, is dat dan geen beter keus?
Graag hier duidelijkheid over.

noobynater

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 13:26
Wat denk je zelf?

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 12:08
De QX9450 is (imo) idd een betere keus, ook al bestaat er nog veel onduidelijkheid over de releasedatum.

Ik denk dat de reden van het prijsverschil (behalve het minieme snelheidsverschil natuurlijk) is dat de QX9650 een ge-unlockte multiplier heeft. Hoe dan ook blijft het een product voor de (enkele) fanatiekeling (no offense, als ik het geld had gehad, had ik er ook één ;)).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het high-end model is altijd het duurste, en zijn in verhouding vaak overpriced als je het vergelijkt met 1 modelletje langzamer. Dus als je naar prijs kwaliteit kijkt is de snelste vaak niet de beste keuze.

Verwijderd

De QX9650 kost 190% extra bovenop de prijs van de Q9450 terwijl hij maar 13% extra performance levert bovenop de performance van de Q9450.
Bij de QX9650 krijg je 3.9MHz per euro en bij de Q9450 krijg je ongeveer 10MHz per euro. Dus qua prijs/prestatie is de Q9450 een factor 2.5 beter dan de QX9650.

In principe vind ik in alle situaties de QX9650 idd overpriced, het enige voordeel dat het heeft is de unlocked MP, maar dat is zijn meerprijs niet waard als je kijkt hoeveel meer DDR2-1066 geheugen kost t.o.v. DDR2-800. Dit in combinatie met een goed moederbordje, heb je geen bottleneck meer om te overklokken waardoor het voordeel van de unlocked MP vervalt.

Verwijderd

Die unlocked mp kan nog wel eens heel goed uitpakken heb ik gehoord, omdat de fsb van quads niet echt hoog te krijgen zijn en de fsb van de nieuwe quad serie al 333 is zouden ze slecht overklokken, en dat zou die mp oplossen.
Was ergens een review over.

Maar voor normale mensen is het gewoon veel te weinig bang for buck iig

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 21:56 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Beetje logisch dat een high-end model een stuk duurder is t.o.v. een model dat daaronder zit. Dat is met alle dingen (niet alleen processoren, niet alleen PC hardware) zo :).

Zoek de hardware gewoon uit op basis van prestaties en prijs. Benchmarks (THG CPU Charts, etc.) kunnen hier prima bij helpen. Qua features kan er ook verschil in zitten maar de lijsten op Wikipedia (links staan in de PMG FAQ) kunnen daar duidelijkheid over verschaffen.

Anyways, dit topic gaat op slot. Met een beetje logisch zoekwerk is dit best wel uit te vinden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.