Toon posts:

Stille HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik zal het kort proberen te houden en me aan de regels proberen te houden maar na wat speurwerk kon ik geen actuele HTPC configuratie vinden voor een redelijke prijs. Dus vandaar dit topic.

Wat wil ik ermee?
Ik wil graag een nieuwe PC kopen waarop ik kan TV kijken en opnemen (ik heb nu een redelijke videokaart die ik eventueel over kan zetten), internetten, office e.d. , photoshoppen, muziek luisteren en het ook wel aankan om meerdere applicaties tegelijk te draaien. Wat erg belangrijk voor mij is is dat hij zo stil mogelijk is.

Het probleem
is dat ik nauwelijks hardware weet, met name wat goed is en hoe je hem in elkaar zet. Daarom zag ik op ikbenstil.nl (http://www.ikbenstil.nl/P...ouw-werkplaats::2839.html) iets wat misschien iets voor mij is (samen met een computertechneut de computer in elkaar zetten) dit kost alleen weer €95,- die ik liever ergens anders aan besteed. Dus is dit slim of kan je hem beter door de winkel in elkaar laten zetten? Of een familielid lastig vallen?

Windows Media Center of Media Portal?
Zoals ik al eerder had vermeld is de pc ook voor dagelijks gebruik. Is het dan slim om windows media center aan te schaffen (€!!) of liever XP (of Vista) met media portal?

Beeldscherm
Verder wil ik ook een groot beeldscherm kopen (22-24").

Budget
Mijn budget voor:
- het scherm is zo'n € 200 - 350
- de pc is zo'n € 400 - 550

Wat raden jullie aan?

Mijn dank is groot _/-\o_

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:55:
Hallo allemaal,
Ik zal het kort proberen te houden en me aan de regels proberen te houden maar na wat speurwerk kon ik geen actuele HTPC configuratie vinden voor een redelijke prijs. Dus vandaar dit topic.
Waar heb je gezocht? HEb je echt geen suggesties kunnen vinden in de recente topics hier op GoT of op de rest van het internet?
Wat wil ik ermee?
Ik wil graag een nieuwe PC kopen waarop ik kan TV kijken en opnemen (ik heb nu een redelijke videokaart die ik eventueel over kan zetten), internetten, office e.d. , photoshoppen, muziek luisteren en het ook wel aankan om meerdere applicaties tegelijk te draaien. Wat erg belangrijk voor mij is is dat hij zo stil mogelijk is.
Als ik het zo lees wil je eigenlijk gewoon een stille PC, en vermoedelijk een die in het interieur past? Wat bedoel je eigenlijk met videokaart (ik heb het vermoeden een TV-tuner-achtige kaart?).
Het probleem
is dat ik nauwelijks hardware weet, met name wat goed is en hoe je hem in elkaar zet. Daarom zag ik op ikbenstil.nl (http://www.ikbenstil.nl/P...ouw-werkplaats::2839.html) iets wat misschien iets voor mij is (samen met een computertechneut de computer in elkaar zetten) dit kost alleen weer €95,- die ik liever ergens anders aan besteed. Dus is dit slim of kan je hem beter door de winkel in elkaar laten zetten? Of een familielid lastig vallen?
Ik ken je familieleden of jou niet, maar als je normaal met schroevendraaiers kunt omgaan en iets van statische elektriciteit weet en informatie over stille PC weet te gebruiken kun je de €95 beter ergens anders aan besteden denk ik.
Windows Media Center of Media Portal?
Zoals ik al eerder had vermeld is de pc ook voor dagelijks gebruik. Is het dan slim om windows media center aan te schaffen (€!!) of liever XP (of Vista) met media portal?
Dat kun je denk ik zelf het beste beoordelen, ik zou denken dat als je het bij Windows wilt houden Windows Vista Home Premium of Windows Vista Ultimate prima keuzes zijn.
Beeldscherm
Verder wil ik ook een groot beeldscherm kopen (22-24").
lijkt me een prima idee
Budget
Mijn budget voor:
- het scherm is zo'n € 200 - 350
- de pc is zo'n € 400 - 550
Kan wat krap zijn inclusief software
Wat raden jullie aan?
Wat meer nagaan wat je wilt, wil je bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van HDMI, hoeveel video wil je in welke kwaliteit op kunnen nemen, hoe belangrijk is audio, hoe groot mag de behuizing zijn...
Mijn dank is groot _/-\o_
Ik ben bang dat ik je niet heel veel verder heb kunnen helpen, het is makkelijker als je eventueel met concrete ideen komt. Je kunt bijvoorbeeld nadenken over passieve koeling, hoeveel processorkracht je nodig hebt, of je de nieuwste spellen wilt kunnen spelen. Hoe krachtiger de computer hoe duurder, en hoe duurder om hem stil (of klein) te krijgen. De (concept)-mini-ITX borden van intel of ook de d2703 van FSC zijn best leuk, maar er zijn (behoorlijk veel) goedkopere oplossingen denkbaar.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet toegestaan op GoT :o. Zie daarvoor het CSL Beleid waar tevens een link in staat naar een howto die wel van pas kan komen bij zoektochten naar nieuwe hardware. Naast dat is er ook Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid waar bergen informatie in staat :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.