• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-01 00:40
Ik heb sinds kort mijn Laptop van Vista geformatteerd, op aanraden van de Dixons.
maar nadat ik de recovery disc erin heb gezet en hem heb geformatteerd, dan verloopt alles vlekkeloos totdat er dan staat: Windows wordt voorbereid op de eerste keer opstarten.
nadat hij dit heeft gedaan, komt er het wachttekentje van de muis in beeld, en daaronder staat dan:
Even geduld.
Na ongeveer 4 uur wachten stond dit er nog steeds en heb ik de computer opnieuw opgestart. Wanneer Windows klaar is met laden, dan krijg ik weer dat beeld maar dan met een pop up met de tekst: Je Computer is onverwachts opgestart daardoor kon windows niet installeren, druk op OK om hem af te sluiten en installeer windows opnieuw.

Ik kom nu met het probleem dat die niet verder wil installeren van Windows, ik heb de recovery Disc er ook in gedaan maar daar staan veel opties die je kunt doen, en ik denk niet dat er een oplossing hiervoor op de disc staat.
Ik heb niet zoveel verstand hiervan dus ik hoop dat iemand me het zonder al teveel moeilijke termen mij kan uitleggen,

Bvd,
Chakir

PS: Ik weet niet of ik mijn probleem hier moet posten, maar het gaat wel om een fout op mijn laptop dus sorry als ik het in het verkeerde categorie heb geplaatst.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Terug naar Dixons lijkt mij. Waarom zou je in eerste instantie al Vista opnieuw willen installeren?

• Alcides
matel schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:10:
Terug naar Dixons lijkt mij. Waarom zou je in eerste instantie al Vista opnieuw willen installeren?
Ja inderdaad, maar goed de dixons is nu dicht en ik wil het graag nu met behulp van iemand hier oplossen.

[ Voor 20% gewijzigd door Alcides op 20-03-2008 18:12 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Even voor de volledigheid: over welk merk en type laptop hebben we het nu? :)

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 20-03-2008 18:29 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Alcides
_the_crow_ schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:29:
Even voor de volledigheid: over welk merk en type laptop hebben we het nu? :)
Euhm
Packerd Bell laptop, ik weet niet wat voor type maar hij koste bij de dixons 1100 euro volgens mij en windows vista zat er al opgeinstalleerd dus redelijk nieuw.

• Alcides
Ik weet dat dat niet echt veel informatie is, maar ik weet niet waar ik kan zien welke specificaties m'n laptop heeft. het is wel erg irritant dat die niet wil, ik heb er net weer m'n recovery disc in gestopt en weer geformatteerd, en krijg precies hetzelfde probleem, alles verloopt goed, nadat hij aangeeft dat windows zich voorbereid voor de eerste keer opstarten, daarna verdwijnt dat schermpje en krijg ik weer m'n muis, met dat icoontje dat de computer bezig is. Een leuke vista achtergrond en de tekst: Even geduld, en that's it. Volgens mij zou dat niet 4 uur moeten duren toch? Tenmintste na 4 uur heb ik de hoop opgegeven en heb ik 'm maar uitgedaan. Hij staat nu weer op dat scherm met de tekst even geduld, misschien dat die het nu wel doet maar ik twijfel of dat wel zal gaan gebeuren.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Misschien probleem met het geheugen of harde schijf. Ik zou morgen gewoon naar Dixons stappen en zeggen dat die het niet doet. Als de recovery disc niet werkt is er gewoon iets mis met die laptop.

• Alcides
matel schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:27:
Misschien probleem met het geheugen of harde schijf. Ik zou morgen gewoon naar Dixons stappen en zeggen dat die het niet doet. Als de recovery disc niet werkt is er gewoon iets mis met die laptop.
Ja lijkt mij ook de beste oplossing, maar ik heb nu me laptop erbij en heb die recovery cd erin. Je kunt veel dingen doen dus misschien dat iemand me kan helpen,
Je kunt kiezen uit
Microsoft Windows herstel:
Deze optie zal proberen uw windoes installatie te repareren. Als u windows niet kunt opstarten raden wij u deze aan,

En Packerd bell herstel: Dat is gewoon formatteren,

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als je geeneens wat je specificaties zijn en ook niet de moeite neemt om deze op te zoeken, dan moet je ook niet verwachten dat wij jou goed kunnen helpen. Ik vind het maar een erg matige Topicstart en wij kunnen je niet verder helpen aangezien je te weinig informatie geeft. Ik denk dat je ook nog niet zoveel verstand hebt van hardware (en software). Als ik jou was, zou ik eerst wat FAQs hier doorlezen en/of de laptop terugbrengen naar Dixons. Of iemand anders uit je omgeving dit probleem laten oplossen.

• Alcides
silmaril8 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:12:
Als je geeneens wat je specificaties zijn en ook niet de moeite neemt om deze op te zoeken, dan moet je ook niet verwachten dat wij jou goed kunnen helpen. Ik vind het maar een erg matige Topicstart en wij kunnen je niet verder helpen aangezien je te weinig informatie geeft. Ik denk dat je ook nog niet zoveel verstand hebt van hardware (en software). Als ik jou was, zou ik eerst wat FAQs hier doorlezen en/of de laptop terugbrengen naar Dixons. Of iemand anders uit je omgeving dit probleem laten oplossen.
Ik beschik niet over die informatie en inderdaad ik bezit weinig kennis van hardware en software, daarom heb ik hier een topic gestart. Ik heb op internet gezocht naar de specificaties en ik heb op de dixons site dit gevonden:
17" Breedbeeld notebook met Dual Core T2310 processor, 2 GB werkgeheugen, 160 GB vaste schijf en geïntegreerde webcam van 1,3 megapixel

Ik weet niet of dat de info is die je nodigt hebt, maar als je mij kunt vertellen wat je wilt weten dan zoek ik het wel op.

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:02
Probeer eens shift + escape waar de computer blijft "hangen". Hiermee kan je soms zien wat er achter dat PB scherm gebeurd. Het kan zijn dat daar een error tevoorschijn is die wacht op een OKtje

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• Alcides
Hmm oke bedankt zal het proberen!
Verdere info gevonden:
De EastNote SB65-U-010 is de ultieme, veelzijdige home entertainment oplossing, aangedreven door Intel Dual Core T2310 processor en compleet uitgevoerd met volledig bekabelde en draadloze connectiviteit. De EastNote SB65-U-010 is tevens voorzien van een 160 GB harde schijf, ingebouwde 1,3 megapixel...

dat staat op dixons.nl dus daarom een beetje reclame achtig.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 19:51
Jeetje.. en dat voor €1100 Packard Bell :X

Gewoon even opnieuw formatteren en opnieuw de installatie starten lijkt mij het beste.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Alcides schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:45:
[...]

Ik beschik niet over die informatie en inderdaad ik bezit weinig kennis van hardware en software, daarom heb ik hier een topic gestart. Ik heb op internet gezocht naar de specificaties en ik heb op de dixons site dit gevonden:
17" Breedbeeld notebook met Dual Core T2310 processor, 2 GB werkgeheugen, 160 GB vaste schijf en geïntegreerde webcam van 1,3 megapixel

Ik weet niet of dat de info is die je nodigt hebt, maar als je mij kunt vertellen wat je wilt weten dan zoek ik het wel op.
Zoals ik al zei: ga eerst wat FAQs doorlezen en zoek op Google naar antwoorden op je vragen. Dit is niet zomaar een vraag-en-antwoord forum. Er wordt van je verwacht (dat werd notabene verteld toen je je aanmeldde voor Tweakers!) dat je zelf ook moeite doet om je probleem op te lossen. Het eerste wat je moet doen dan is het doorlezen van wat FAQs.
Om je te helpen zal ik een paar belangrijke FAQs geven:
De werking van de forumsoftware in het kort
Registratievoorwaarden / korte FAQ
CSL FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
OM FAQ / Beleid

Als je dit niet wilt of geen zin hebt daarin, dan raad ik je aan om naar www.beginnersweb.nl of www.fok.nl te gaan.
Succes ermee!

• Alcides
Hoe kom jij erbij dat ik niks heb gedaan?
Ik heb een paar uur lopen zoeken naar google om iets te vinden dat op mijn probleem lijkt. En van die spec's wist ik niet van af, dat komt dus omdat ik de regels niet heb gelezen maargoed ik heb de spec's opgezocht en hier gepost. Ik vind het trouwens heel erg irritant als mensen hier gaan posten wat ik allemaal fout doe zonder dat ze me helpen met mijn probleem, je kunt nu wel allerlei dingen gaan posten van wat ik fout heb gedaan maar daar schiet niemand iets mee op. Mijn probleem is duidelijk en probeer je daar op te focussen in plaats van wat ik allemaal verkeerd doe.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:34

SkyStreaker

Move on up!

Wat ik graag wil weten of je ook de "Harde Schijf"-led ziet branden als jij wacht op installatie. Kan je de muis ook bewegen en/of als je caps-lock indrukt, gaat er ook een lampje branden? Als dit allemaal niet gebeurd, dan heb je de pech dat je Vista al vastloopt (lees: hangt) bij installatie en dan ben je toch wat verder van huis. Is Dixons nu niet open? Zo ja, dan eis je gewoon een vervangende laptop, dat is je consumentenrecht.

Ik weet niet of het mogelijk is om in veilige modus op te starten tijdens het installatieproces?

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 22-03-2008 14:22 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Alcides
SkyStreaker schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:21:
Wat ik graag wil weten of je ook de "Harde Schijf"-led ziet branden als jij wacht op installatie. Kan je de muis ook bewegen en/of als je caps-lock indrukt, gaat er ook een lampje branden? Als dit allemaal niet gebeurd, dan heb je de pech dat je Vista al vastloopt (lees: hangt) bij installatie en dan ben je toch wat verder van huis. Is Dixons nu niet open? Zo ja, dan eis je gewoon een vervangende laptop, dat is je consumentenrecht.

Ik weet niet of het mogelijk is om in veilige modus op te starten tijdens het installatieproces?
Oke even beantwoorden.
- Ik weet niet wat de Harde Schijf Led is, maar als dat dat lichtje is dat aan staat wanneer de laptop ook aan staat; JA
- Ik kan de muis inderdaad bewegen, ik heb een usb stick die verbinding maakt met m'n muis en die doet het gewoon.
- Ja er brandt een lampje als ik de caps lock toets indruk.

Het enige is dat ik hele tijd: Even geduld krijg na het opstarten, en als ik me laptop dan uit doe. En daarna weer aan, dan krijg ik het zelfde scherm maar dan met de tekst dat de PC onverwachts is afgesloten en dat ik op Ok moet drukken, want dan schakelt de laptop zich zelf uit, en dan moet ik daarna windows opnieuw installeren, wat ze me opnieuw installeren bedoelen weet ik niet, maar ik heb hem nu denk ik al 2x opnieuw geformatteerd en krijg steeds hetzelfde, ik kan wanneer ik de recovery disk erin stop uit 2 dingen kiezen: Windows herstel en Packerd bell herstel, dat laatste is eigenlijk formatteren, en de eerste is dat die zoekt naar de probleem en dan probeert te verhelpen, alleen er gebeurt niet veel wanneer ik voor de eerste keuze kies.

Ik zal dinsdag gewoon weer naar de dixons terug moeten en ik denk dat ze hem dan gaan opsturen, mijn laptop is verzekerd voor dit soort gevallen dus dat komt wel goed, alleen als ze 'm opsturen krijg ik hem pas na een 1/1,5 maand terug.

Chakir

• Alcides
Hier een samenvatting van m'n laptop.

Het is een Packerd Bell SB65-U-010 met Intel Dual Core T2310 processor, 2 GB werkgeheugen, 160 GB vaste schijf.

Probleem komt nog steeds voor, winkels zijn morgen dicht volgens mij, dus dinsdag zal ik weer terug naar de dixons gaan, misschien dat iemand mij vandaag of morgen helpt zodat ik weer aan de slag kan.

Chakir
Pagina: 1