Sinds ik deze computer heb valt me op dat mijn geluid hapert tijdens grote bestandsoverdrachten. Ik kon er mee leven, maar nu moet ik regelmatig hele grote backups maken (wat wel even duurt) en dan begint het toch wel irritant te worden. Ik speel bijvoorbeeld muziek in foobar 2k of Winamp, en wanneer de backup begint gaat steeds het geluid klinken zoals de stem van Neo in The Matrix 1 waar dat vloeibare spul van de spiegel in zijn keel gaat.
Ik heb een Intel DG965WH mobo met 3 SATA schijven (die te langzaam draaien) en een prima werkende SoundBlaster Live! Value olv WinXP Pro x64. Ik heb de chipset drivers van de bijgeleverde Intel CD geinstalleerd.
De oplossing heb ik niet gevonden tussen ander GoT topics.
Verder heb ik dit gedaan, maar het probleem is er nog steeds:
Ik heb een Intel DG965WH mobo met 3 SATA schijven (die te langzaam draaien) en een prima werkende SoundBlaster Live! Value olv WinXP Pro x64. Ik heb de chipset drivers van de bijgeleverde Intel CD geinstalleerd.
De oplossing heb ik niet gevonden tussen ander GoT topics.
Verder heb ik dit gedaan, maar het probleem is er nog steeds:
- Nieuwste BIOS geinstalleerd
- Creative Labs XP64 BetaDriver geinstalleerd. (dit fixt een hoop ander gezeur. Maar die driver is vet moeilijk te vinden. Het lijkt wel alsof ie door amateurs is gemaakt ofzo, want hij lijkt erg op de 32bit driver van Creative maar sinds een eeuw is niet de officiele versie uit)
- Task Manager bekeken: Idle Process is 70 - 90%, dus de CPU verdrinkt niet
- Buffer in players' output module vergroot
🇪🇺 Buy from EU (GoT)