• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Hallo,
ik probleem twee van mijn alphacrypt modules te update, omdat het zappen op mijn MCE computer nogal langzaam gaat. Ik hoop dat een update enige uitkomst zal bieden, en anders is het natuurlijk altijd leuk de "latest and greatest" versie te hebben :Y)
Maar goed, het werkt dus niet. Ik heb precies dezelfde symptomen als hier.
En waarom moeilijk doen en zelf typen als copy-pasten ook kan :)
De kaart in een PCMCIA gestopt en getracht de driver te installeren, maar dit lukt niet.
Bij automatisch zoeken wordt geen driver gevonden en bij handmatige installatie geeft de driver aan "apparaat wil niet starten"
Ook wordt de aplhacrypt herkent als "PCMCIA MTD-0002" ipv "SCM-DVB_CA_MODULE". Drivers instaleren lukt geforceerd, maar werkt dus niet.
Microsoft heeft er ook wat over te vertellen, maar SP2 staat op beide laptops waar ik het mee geprobeerd heb.

Helaas werkt de oplossing van het topic niet:
Gelukt !!

De optie in de bios "Enable protected mode for Plug and Play" stond op <no>
(plug and play al stond wel aan)
Plug and Play oid is in geen van beide BIOS'sen ook maar vaag te herkennen.
De ene laptop heeft een Texas Instrumentst PCMCIA controller en is een Dell, dus daar hoef je al helemaal niks van het BIOS te verwachten. In de andere staan iets meer opties, maar ook niets uitgebreids of nuttigs.

Iemand een ideetje?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-02 07:38
Ja als het niet gaat is de simpelste manier iemand zoeken met een satelietontvanger met ci sloten schuif hem er in en ga naar de Oostenrijkse zenders welke maakt niet uit dus ORF1 of 2.
En je kunt hem binnen een paar minuten updaten.

• dtech
Helaas. Uit mijn kennisenkring ken ik niemand met een schotel; behalve dan een oom die in oosterijk (bijna ironisch) woont en een oud-tante op ongeveer 250 km afstand. Anders was het een goede optie geweest. (ik woon ook niet in een wijk waar ik even bij de buren aan zou kunnen kloppen, is dat geluk of pech O-))

• aart44
dtech schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:35:
Helaas. Uit mijn kennisenkring ken ik niemand met een schotel; behalve dan een oom die in oosterijk (bijna ironisch) woont en een oud-tante op ongeveer 250 km afstand. Anders was het een goede optie geweest. (ik woon ook niet in een wijk waar ik even bij de buren aan zou kunnen kloppen, is dat geluk of pech O-))
Hier woon ik in een wijk van tien jaar oud met eensgezinswoningen en als ik door de poort loop zie ik achter toch verschillende schotels hangen lijkt me dus dat je pech hebt.
Ja als het zelf niet lukt zul je toch iets moeten doen, een oude laptop misschien pentium 2 of 3 is OK en die zul je zelf ook wel niet bezitten dus toch bij kennisssen informeren.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 23:46
Komt ie.

Op moderne laptops is het vrijwel nooit meer mogelijk om de cam te flashen. Om dit alsnog te doen is een verloopje in de markt dat tussen je PCMCIA en de CAM zit. Volgens mij regelde dit ding de juiste voltages naar de kaart toe. (Als dit er niet tussen zit krijg je symptomen die jij ziet:
"PCMCIA MTD-0002" ipv "SCM-DVB_CA_MODULE" )

Dan wordt het device ook herkend als een ander device en werkt het wel.

Verder: ORF heeft (of had inmiddels) software download on air staan voor de Alphacrypt cam van mascom met 4.0.9 software (dacht ik.. weet versie nummer neit meer zeker.

Zo ziet het ding eruit:
Afbeeldingslocatie: http://tutorials.tabascoweb.net/cams/matrix/images/image008.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door stfn345 op 21-03-2008 09:15 ]

• aart44
@razorhead

Ja die foto ken ik is al jaren oud en komt oorspronkelijk van de Engelse Matrix site en staat nu op die Noorse site.
Helaas heb ik die extender nog nooit te koop gezien ergens in Europa en heb er echt goed naar gezocht, weet jij toevallig waar die te koop is.
Een andere methode om de cam te laten herkennen is een pin doorknippen van de PCMCIA ik dacht pin 46 of 47 zo uit mijn hoofd maar dan vermink je de laptop lijkt me dus ook geen optie.

• dtech
Hmm, oke. Antwoord zou dus zijn: "een oude laptop gebruiken"? Die moet ik nog wel ergens kunnen vinden.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Of je gaat naar een satelliet ontvangst speciaal zaak en informeert daar even wat het zou gaan moeten kosten om je AlphaCrypt Classic CAM via één van hun ontvangers te laten updaten.
Pagina: 1