+3.3 hetzelfde als +3.3 STBY?

Pagina: 1
Acties:

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 14:05

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Mijn xbox werkte niet meer nadat een stekkerblok ooit de geest gaf... toen ik hem opendraaide zag ik dat het voedings gedeelte helemaal kapot was... boel condensatoren geknapt enzo..

nu wist ik dat de voeding ook een 'standaard' voeding was.. en ik heb er hier nog 1 liggen (ATX) maar na wat onderzoek weet ik niet wat ik met 2 draadjes moet doen..

ik heb gekeken naar deze pinouts:

Xbox
http://www.hardwarebook.info/Xbox_Power

ATX:
http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml

Maar de XBOX heeft [+3.3 STBY] en [Power ON] nodig..
kan ik de [+3.3] en [PS-ON] van de ATX daarvoor gebruiken?

[edit: sorry verkeerde forum --> Lieve Adjes]

[ Voor 3% gewijzigd door Nibbz op 19-03-2008 20:42 ]

13:37

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
De standby zal je van de +5V std moeten halen met een 3.3V regulator.

Hoe de PS_ON van de Xbox zit weet ik niet, maar hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als een ATX.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-01 11:38
Wat hierboven gezegd wordt kwam ook in mij op. Een atx voeding kan nog 5V leveren als de pc 'uit' staat, en de Xbox zal dan blijkbaar 3,3V nodig hebben. De gewone 3,3V van de atx kun je niet gebruiken omdat daar pas spanning op komt te staan als de pc echt aan is.

Casemod: Cubeleon

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
dus een weerstand tussen +5V van de atx naar de +3.3STBY? iig iets wat een electronica boer wel rond heeft slingeren?

Wat doet die Power ON dan precies? Ik neem aan het systeem laten starten? Dan heeft een ATX voeding wel zo'n zelfde kabel.. waarom heet die dan niet hetzelfde?

Verwijderd

Nibbz schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:59:
dus een weerstand tussen +5V van de atx naar de +3.3STBY? iig iets wat een electronica boer wel rond heeft slingeren?

Wat doet die Power ON dan precies? Ik neem aan het systeem laten starten? Dan heeft een ATX voeding wel zo'n zelfde kabel.. waarom heet die dan niet hetzelfde?
meneer heeft het over spannings regulatoren niet over weerstandjes. check circuitsonline.net PLZ.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Nee. Je moet 5V standby lijn van normale voeding verlagen naar 3.3v met behulp van spanning regelaar. Een standaard 1A 3,3 V regulator dus.
De PS-ON zal hetzelfde zijn als xbox versie, omdat het verbonden dient te worden met de massa, zodat voeding aanspringt. Meer is niet nodig bij PS-ON.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik kan het mis hebben, maar heb je niet gewoon dit nodig?
Afbeeldingslocatie: http://pictures.xbox-scene.com/4/sickmods/v10-picture.jpg

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

dat is een spannings regelaartje ja, en in dit geval al met een speciaal ervoor bedoeld printje

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 12:28
Verplaatst op aanvraag.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Dat van Minimi zou ook moeten werken.. maar ik zal ff kijken of ik bij de radio piet (electrozaak hier in arnhem) kijken of ze 1A 3,3 V regulator hebben..

maar laatste vraag dan over het het PS-On gebeuren..

Ik kan de [ATX PS-On] op de [Xbox Power-OK] aansluiten?

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
maar een schopje dan..

Ben nogsteeds bezig met mijn xbox.. heb het internet rond gezocht naar onderdelen, en hier in arnhem met een electronica zaak gebelt of ze mij een "1A 3.3 Volt regulator" konden verkopen. RadioPiet had dit helaas niet, en is eigenlijk de enigste electrozaak hier in arnhem.. dus ik zou dan op het internet ergens iets moeten bestellen..

het idee van minimi zou me 18 dollar kosten, met eventuele import kosten en btw enzo.. dus dat word way te duur om te fixen.. dus zou het graag zelf doen..

Weet iemand waar ik een "Een standaard 1A 3,3 V regulator" kan vinden op het web? Ik kan hem niet vinden :s

edit: hmmz.. gevonden?

[ Voor 13% gewijzigd door Nibbz op 09-04-2008 14:09 . Reden: gevonden? ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
Nibbz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:05:
maar een schopje dan..
...

Weet iemand waar ik een "Een standaard 1A 3,3 V regulator" kan vinden op het web? Ik kan hem niet vinden :s

edit: hmmz.. gevonden?
Kan je niet gewoon een LM7803 (is een 3V regelaar) of een LM317 (is een variabele regelaar) kopen dan? Als je echt omhoog zit mail me maar ;)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1