Toon posts:

tweedehands E8200 en E6300

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem samengesteld:

Antec P182 (black)
Antec NeoPower 650 (http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=05660)
GA-P35-DS3R
Corsair 2x1024MB DDR2 800 TWIN2X2048-6400

Ik heb dit gekocht omdat ik iets meer futureproof wil zijn. Verder heb ik voor de kast gekozen omdat hij wel in de woonkamer komt, het oog ook wat wil en het oor juist niet! Daar ik niet erg vermogend ben, loop ik graag een klein poosje achter de feiten aan. Lees: koop graag tweedehands. Bovenstaande evenzo.

Nu zoek ik nog een goede processor. Bovenstaande ligt in de aanschaf omdat ik eigenlijk graag een E8x00 wilde kopen. Echter door de slechte beschikbaarheid blijft die prijs nog redelijk (te) hoog liggen, wil je de proc. direct kopen. Daarom besloten wellicht ook even een 2dehands processor aan te schaffen. Namelijk de E6300. Deze kan ik krijgen voor 60 euro.

Verder moet ik natuurlijk ook nog een grafische kaart hebben. Hier heb ik erg veel moeite mee daar het aanbod groots en divers is. Ik heb er inmiddels al aardig wat uurtjes tomshardware, google query "HD****XT, PRO etc Review" en "X vs X", en natuurlijk lezen en zoeken op GoT natuurlijk op zitten.

Mijn budget is me nog niet helemaal duidelijk, maar zeker is dat ik voor de graka niet meer dan 100 euro wil uitgeven en toch niet erg beperkt wil zijn. overwogen opties zijn tot nu toe de volgende: X 19xx serie, HD3850, enkele 78xx en 79xx kaarten.

De PC gaat straks draaien met XP professional of XP home (welke ik goedkoop kan krijgen..) Vista heb ik geprobeerd maar geeft mij weinig meerwaarde.
Gebruiksdoel: Gamen, office, fotobewerking, indesign, audio en video bewerking.

Nu even over tot enkele vragen die ik aan jullie heb:
1. Is het zinnig een directx 10(.1?) kaart te nemen, als vista (voorlopig..) niet geinstalleerd gaat worden.
1 a. Als spellen oudere directx gebruiken (battlefield 2 speel ik graag) werkt 10 dan beperkend of evengoed als 9?
2. Is er een goed (evt. minder zuinig alternatief) voor de E8400 / E8200
3. is de E6300 een goede deal voor 60 euro, of zijn naar jullie mening betere alternatieven om naar te zoeken.
4. whilelst typing krijg ik een aanbod voor een E8200 voor 150 euro. (tweedehands.) Is dit een goede prijs, of is het beter enkele maanden te wachten op een E8400 en ondertussen bijv. de e6300 te gebruiken?

Ik hoop dat enkele van jullie je mening willen geven om mij zo verder te helpen.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:56
De 8x00 serie is vooral idle een stuk zuiniger dan de 6x00 serie.
Sneller is de 8x00 serie ook, de vraag is dus of je het waard vind dat je voor 90eu extra een cpu hebt die pakweg zo'n 30% sneller is.

Ga je met dit systeem overclocken trouwens?
Slechte ervaringen met 2e hands cpu's.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

1) Voor dx 10 nee, maar de HD3850 tenopzichte van de rest, JA. zeker voor die UVD.
http://www23.tomshardware...1061&model2=725&chart=318
2) Even goed, ligt gewoon aan de kaart, maar de HD3850 presteerd erg goed voor zijn prijs
3) Naja ik zou kijken naar een E6600 2e hands. Mischien kan je die op de kop tikken voor ~80 euro
4) Als je een tijdelijke CPU neemt, neem dan een E4*00, die zijn een stuk goedkoper te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ DNS666
Overklokken is niet direct mijn doel.. in de toekomst wellicht!

@DNS666 & Reinman
Ik begrijp je voorbehoud met 2dehands CPU's. Wellicht dat ik echt even budget ga als tijdelijke oplossing en afwacht tot de E8400 en mijn portomonnee in overeenstemming komen.

De HD3850 vond ik de hele tijd wel fijn op het oog liggen.. maar maxed wel een beetje in mijn budget.. de GPU wordt zowieso 2dehands.. wat ik zo lees hier en elders zijn erg genoeg mensen die de graka'tjes maar kort gebruiken en veel upgraden.. Zonde als ik dat aan mij voorbij laat gaan aangezien ik niet top of the bill wil. (nare rijm...)

Bedankt voor jullie meningen, ze helpen!

Verwijderd

HD3850 120,- nieuw, maar 2e hands moeten ze wel voor net onder de 100 te krijgen zijn. Prijs prestatie van dat ding is gewoon enorm goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 13:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf in staat is eisen te stellen, relevante informatie op te zoeken, die in het licht van z'n eisen door te nemen en tenslotte zelf een keuze te maken.

1(a): zie meerdere topics in Videoplanken & Beeldkanonnen en nagenoeg iedere goede review van DirectX 10 kaarten...
2: zie willekeurig welke vergelijking van CPUs
3: zie willekeurig welke vergelijking van CPUs en leg die naast de prijzen die je via V&A en Pricewatch vindt
4: pak een kop koffie, drink het vloeibare deel en lees in de drap onderin de toekomst. Serieus: dit is een puur persoonlijke afweging. Maak die dan ook zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.