Toon posts:

[XBOX360] 1 XBOX als Media Extender voor 2 PC's mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in huis 2 PC's met Vista, en dus Media Center. Ik wil beide PC's via 1 XBox aansluiten op m'n TV, wat me een hoop (lange) kabels scheelt. Voordat ik echter over ga tot aanschaf van een XBox 360 wil ik graag weten of je op de XBox meerdere verbindingen met verschillende PC's kan maken.

Ik heb zo'n beetje alle topics doorgekeken, maar kwam niks tegen over 1 XBox met meerdere PC's. Het omgekeerd (1PC met meerdere XBoxen) kwam ik wel vaker tegen, maar dit is dus niet wat ik zoek. Hetzelfde geldt trouwens voor Google. Ben ik dan echt de enige die dit wil? 8)7

Als er iemand is die het werkend heeft, kan die dan ook uitleggen of het een beetje vrouwvriendelijk is? Anders moet ik m'n vriendin weer op cursus sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens mij kan dat gewoon, temminste ik stream vanaf mijn gewone PC en vanaf mijn server wel eens iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 05-10 15:06
Is volgens mij wel mogelijk.

Persoonlijk vind het wel maar waardeloos :)
Ik heb het hier getest op een xp-sp2 via MP11 en ik kon enkel films die in mijn "my videos" stonden sharen. Daarnaast had ik ook constant problemen dat mijn 360 gewoon niets vond. Zelfs al stonden ze in "my videos" vond hij soms nog niets. Moest ik mijn pc + xbox rebooten en dan ging het "soms" terug weer wel.

Je kan misschien beter je geld houden en zelf een htpc in elkaar steken? Kan je elk formaat eender waar op je netwerk afspelen => Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Als je films wilt streamen kan ik je tvversity aanraden, ik vond die Mediacenter van de xbox vrij kut werken en bovendien kan je ment tvversity veel meer bestandsformaten streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Heb ik ook geprobeerd, op 2 verschillend pc's. Kon wel media van eender waar sharen maar had ook het probleem dat de xbox geen media vond en soms weer wel.
Het is leuk als je een 360 hebt en je wilt op een goedkope manier HD content streamen naar je tv, maar als je nog geen hebt, zou ik gewoon iets meer geven en een HTPC in elkaar steken. Voor een kleine 500 euro heb je al eentje dat vlot 1080p kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie veel reacties over het streamen van media, maar da's niet helemaal wat ik bedoel. Wat ik wel bedoel is het gebruik van een XBox360 als Media Center Extender. Dus met de Media Center interface en de mogelijkheid om TV-opnamen te maken/programmeren enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Hoe streamen van media is niet wat je bedoelt? Dat is net het hele principe van het MCE gebeuren :)

Maar wat wil je nu:
Van je pc's naar de xbox streamen? Is zoals eerder gezegd mogelijk.
Van je xbox naar je pc's streamen? Is niet mogelijk.

Je 360 kan ENKEL media afspelen vanaf een DVD of via een MCE. TV functionaliteit zit er niet in, wat ook logisch is aangezien er geen tuner in de xbox steekt :)

Ik raad je echt aan om te gaan voor een zelfgebouwde HTPC. Daarmee kan je alles doen wat jij wilt en je krijgt er nog een mooiere interface bij als je bv Media Portal gebruikt(=gratis)

Tenzij je gewoon een 360 wilt voor te gamen en nu redenen zoekt om je vriendin te overtuigen er eentje te mogen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 23:21

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je kunt de xbox360 maar aan één mediacenter koppelen. Zie je ook als der eenmaal een koppeling is dat je alleen de nog de koppleing kunt verbreken. Je kunt dus niet nog ene toevoegen.

K'zou ook niet weten waarom je twee mediacenters wilt hebben in huis, woord CENTER geeft al aan waarom deze functionaliteit niet nodig is.

Overigens een tip als je dit wilt gaan gebruiken. Leg een vaste kabel, gebruik niet de wireless. Op het eerste gezicht werkt wireless wel maar als je lange tijd TV kijkt is een wireless verbinding niet stabiel genoeg en zie je de beeldkwaliteit soms even terug vallen (network error krijg je ook te zien in de rechterbovenhoek).

[ Voor 61% gewijzigd door Dukey op 18-03-2008 08:21 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

DaRKie schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:10:
Je 360 kan ENKEL media afspelen vanaf een DVD of via een MCE. TV functionaliteit zit er niet in, wat ook logisch is aangezien er geen tuner in de xbox steekt :)
Als je der niet genoeg vanaf weet laat je commentaar dan achterwegen. Middels mediacenter kun je wel meerdere TV tuners gebruiken namelijk. Ik gebruik het iedere dag zelfs met één mediacenter(twee tuners) en twee xbox 360's.

[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 18-03-2008 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Dukey schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:14:
[...]

Als je der niet genoeg vanaf weet laat je commentaar dan achterwegen. Middels mediacenter kun je wel meerdere TV tuners gebruiken namelijk. Ik gebruik het iedere dag zelfs met één mediacenter(twee tuners) en twee xbox 360's.
En als jij eens leert lezen dan zou je gelezen hebben dat ik zei dat de 360 zelf geen TV tuner heeft en dus niet zelf in staat is TV opnames te maken. Dus laat jou commentaar op mij ook maar achterwege.

[ Voor 12% gewijzigd door DaRKie op 18-03-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp, kun je dus 'maar' met 1 MCE-bak verbinden. OK da's dan jammer. Ik zag al de optie om een HTPC te bouwen. Nadeel van zo'n bak is geluid, alhoewel ze erg stil te maken zijn. XBox blijft voor mij nog altijd een serieuze optie, maar hoeveel geluid maakt een XBox als extender? De extender die Linksys heeft is wel stil, maar dan kan ik met m'n neefjes weer niet op gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

DaRKie schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:00:
[...]

En als jij eens leert lezen dan zou je gelezen hebben dat ik zei dat de 360 zelf geen TV tuner heeft en dus niet zelf in staat is TV opnames te maken. Dus laat jou commentaar op mij ook maar achterwege.
Had jouw opmerking wel degelijk goed gelezen, want de TS heeft het over EXTENDERS en het streamen van media. Dus dan boeit het helemaal niet wat voor functionaliteit de extender zelf heeft. Geen enkele media center extender die nu op de markt is, heeft een eigen tuner. Als je nu een voorbeeld als de PS3 zou willen aanhalen (met de toekomstige play-tv) dan hebben we het dus niet meer over extenders.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:00:
Als ik het goed begrijp, kun je dus 'maar' met 1 MCE-bak verbinden. OK da's dan jammer. Ik zag al de optie om een HTPC te bouwen. Nadeel van zo'n bak is geluid, alhoewel ze erg stil te maken zijn. XBox blijft voor mij nog altijd een serieuze optie, maar hoeveel geluid maakt een XBox als extender? De extender die Linksys heeft is wel stil, maar dan kan ik met m'n neefjes weer niet op gamen.
De meest recente Xbox360 zijn veel stiller dan de eerste. Maar het blijft een subjectief onderwerp. Ik zelf heb een oudere non-HDMI xbox360 Premium en een nieuwere Xbox 360 Elite. Verschil tussen die twee is flink. Maar als je de Elite in een muisstille ruimte zet dan maakt hij weer hoorbaar kabaal. En wat ik acceptable vind, kan jij aanhoren als of het een stofzuiger is.

[ Voor 37% gewijzigd door Dukey op 18-03-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dukey schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:53:

De meest recente Xbox360 zijn veel stiller dan de eerste. Maar het blijft een subjectief onderwerp. Ik zelf heb een oudere non-HDMI xbox360 Premium en een nieuwere Xbox 360 Elite. Verschil tussen die twee is flink. Maar als je de Elite in een muisstille ruimte zet dan maakt hij weer hoorbaar kabaal. En wat ik acceptable vind, kan jij aanhoren als of het een stofzuiger is.
Ik heb een stille, watergekoelde PC met 3x80 en 1x120mm Papst fan en een Zallman voeding erin. Hij is niet geluidloos, maar wel stil genoeg voor in de woonkamer. De XBox moet de PC gaan vervangen als ik ga verhuizen. Hij mag alleen niet meer geluid maken dan de PC nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Dukey schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:53:
[...]

Had jouw opmerking wel degelijk goed gelezen, want de TS heeft het over EXTENDERS en het streamen van media. Dus dan boeit het helemaal niet wat voor functionaliteit de extender zelf heeft. Geen enkele media center extender die nu op de markt is, heeft een eigen tuner. Als je nu een voorbeeld als de PS3 zou willen aanhalen (met de toekomstige play-tv) dan hebben we het dus niet meer over extenders.
Wat jou niet boeit, boeit mij nog minder. Maar als ik gewoon ter info meegeef dat de xbox zelf geen tuner heeft en je enkel media kan afspelen via een dvd of via MCE (al dan niet met daar de tv functionaliteit), zie ik nog altijd niet wat jou het recht geeft om te zeggen dat ik er niets van af weet en maar moet zwijgen?
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:10:
[...]
Ik heb een stille, watergekoelde PC met 3x80 en 1x120mm Papst fan en een Zallman voeding erin. Hij is niet geluidloos, maar wel stil genoeg voor in de woonkamer. De XBox moet de PC gaan vervangen als ik ga verhuizen. Hij mag alleen niet meer geluid maken dan de PC nu.
Wij kunnen niet zeggen of hij teveel lawaai voor jou gaat maken en zeker niet hoeveel lawaai jou pc nu maakt om een vergelijking te maken. Als het gewoon als MCE moet dienen, koop iets anders. Maar je wil je er ook op kunnen gamen ... dan is de keuze toch snel gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Wat jou niet boeit, boeit mij nog minder.
Gaap...er is trouwens een verschil tussen "jou pc" en "jouw pc".
DaRKie schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:10:
Maar als ik gewoon ter info meegeef dat de xbox zelf geen tuner heeft en je enkel media kan afspelen via een dvd of via MCE (al dan niet met daar de tv functionaliteit), zie ik nog altijd niet wat jou het recht geeft om te zeggen dat ik er niets van af weet en maar moet zwijgen?
Hmm je spreekt jezelf een beetje tegen, dat is waar ik het over heb. Kun je met een Xbox 360 nu tv kijken ja of te nee volgens DarKie?

Nogmaals jij kijkt teveel naar het apparaat zelf en geeft in deze dus ruis in de discussie. De TS wil overduidelijk een media center extender die zowel media en functionaliteit van een media center verplaatst van een pc scherm in de studeerkamer naar het TV scherm in de woonkamer. Tuurlijk kun je een pc inrichten met alle toeters en bellen maar daar gaat deze discussie niet over, owke?

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 19-03-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Dukey schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:25:
[...]
Gaap...er is trouwens een verschil tussen "jou pc" en "jouw pc".
Gaap ... "jou pc" is fout en mijn zin is correct.
Dukey schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:25:
[...]
Hmm je spreekt jezelf een beetje tegen, dat is waar ik het over heb. Kun je met een Xbox 360 nu tv kijken ja of te nee volgens DarKie?

Nogmaals jij kijkt teveel naar het apparaat zelf en geeft in deze dus ruis in de discussie. De TS wil overduidelijk een media center extender die zowel media en functionaliteit van een media center verplaatst van een pc scherm in de studeerkamer naar het TV scherm in de woonkamer. Tuurlijk kun je een pc inrichten met alle toeters en bellen maar daar gaat deze discussie niet over, owke?
Ik spreek mezelf niet tegen: zoals ik zei, in de 360 zit geen tv funtionaliteit. Deze zit in de MC, maar niet in de MCE (als hij aangesloten is op een tv signaal). Ik heb ook nooit beweerd dat je er geen tv mee kunt kijken. Ik heb enkel gezegd dat de 360 het niet in zijn eentje zal kunnen.

En het laatste dat ik nog kwijt wil over deze zinloze discussie:
Jij vond het nodig om mij te viseren en zodoende ben je zelf begonnen met ruis in dit topic te strooien. Of ga nu nog beweren dat die ene post van mij meer ruis veroorzaakt dan die hele onnodige discussie die je gestart bent?

Dus ipv andere mensen te beschuldigen, kijk eerst eens naar je zelf en reageer gewoon normaal of hou het voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dames, voordat jullie elkaar de haren gaan uittrekken of elkaar andere pijnlijke dingen aandoen, is mij wel duidelijk wat jullie alletwee bedoelen. Bedankt daarvoor. Ik had ook gehoopt een (subjectief) verhaal te krijgen over het geluid van de XBox, maar dat blijft natuurlijk lastig. Mijn huidige PC is erg stil, dus stiller dan wat je nu gemiddeld in de winkel kan kopen. Misschien dat dat een beter vergelijk geeft?
Pagina: 1