samo schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:00:
[...]Maar wat is er dan gaaf aan die foto? Kan je mij dat uitleggen? Want mij stoort het enorm, dus ben ik erg benieuwd naar wat er zo mooi aan is.
En wat onderscheidt deze foto's dan van de 'gemiddelde partyshots' waar je naar verwijst?
De 'gemiddelde partyfotograaf' probeert de mensen mooier dan ze eigelijk zijn op de foto te zetten, met het perfecte omgevingslicht en de perfecte houding.
Dat bedoel ik ook met dat 'gepimpte', alles moet er zo mooi mogelijk op staan... de feestjes lijken op de foto's altijd nog veel mooier dan dat ze al zijn. Je ziet vaak alleen maar de mooie meisjes, stoere jongens en niet die lelijkerds, dronkelappen, speed-koppen enz.
't kan best zijn dat makk0 dat ook heeft geprobeerd, maar dan is ie indd hopeloos gefaald

en heeft ie per ongeluk best een leuke serie gemaakt met stiekem ook wel een geinig concept.
Over deze foto, ik vind 't gewoon echt een cool shot, die handjes met drankflessen allemaal in de te wazige lucht en dan zo'n superwazig wijf (excuzes le mot) waar je aandacht naar uit gaat. Zo'n foto vertelt me wat. Past ook goed in de serie waarbij drank (voor mij als kijker iig) in het middelpunt staat. Ze staat er ook best wel extreem naar de klote op, waarschijnlijk veel erger dan dat ze was... daarom vind ik 't gewoon een gaaf shot.
Niet dat ik deze foto nou niet meteen een prijs zou laten winnen, maar 't maakt de serie wel een stuk sterker.
Wat is er voor jou storend aan? dat ze er niet goed op staat?
Stel dat ie in een serie zat over mensen die te hard naar de klote gaan op feestjes, stoor je jezelf er dan nog aan?
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:05:
en tenzij dit echte analoge fotos zijn waardoor de vreemde kleureffecten komen (wat ook wel heel wat kan verklaren )
denk ik dat deze zeker niet minder gepimpt zijn dan wat er in het partyfotografie topic voorbijkom, sterker nog deze zijn over the top gepimpt dan

Zo te zien is 't gewoon digitaal.
met dat "overdreven leuk, eutopisch en gepimpt als de partyfoto's die we gewend zijn" bedoelde ik niet jouw foto's, maar de partypics die we allemaal wel kennen. Met pimpen bedoelde ik niet 't photoshoppen maar de geposeerde manier van werken. (En jij doet toch niks aan je foto's Hos? gewoon jpeg-straight-to-web?)