Acer P243W of Samsung 2493HM

Pagina: 1
Acties:
  • 2.285 views

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Topicstarter
Na meerdere onderzoeken gedaan te hebben op zowel technisch gebied als monitor vergelijksing gebied, blijf ik terug komen deze twee displays:
* Acer P243W
* Samsung 24" SyncMaster 2493HM
Bij de Acer spreekt me de response time van 2ms erg aan en bij de Samsung spreekt mij de Dynamic Contrast van 10 000:1 erg aan.

Ik bezit momenteel een philips 17" uit het jaar 0 (of accurater zeker 10 jaar oud), dus elk TFT is een verbetering. 8)7

Maar ik ben benieuwd naar jullie ideeen hierover. Zal ik iets meer neerleggen voor een zeer hoog DC of zal ik toch voor de goedkopere 3000:1 DC met een betere response time gaan? Of moet ik me op een heel ander tft scherm richten?

Budget: 500 euro
Gebruik: 70% gaming (Crysis, BioShock etc), 30% work related (Office, VmWare)
Videokaart: 8800GTX

[ Voor 4% gewijzigd door ThePrutser op 16-03-2008 13:24 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Verwijderd

Dit soort topics zijn verboden, je moet zelf kijken in bv het [TFT]Samsung-topic of zoeken ofzo. (blijkbaar...) :?

OT: Go with the flow, de 2493HM is nieuwer (ik heb hem morgen), beter contrast, 2Watt geluid via HDMI, responsetime van 3ms kan je verwaarlozen (GtG), helderheid: 400cd/m² (2P43W heeft 300cd/m²). Kijkhoek bij de Acer is 170 graden, Samsung is 160..ik weet niet wat nou beter is, maar veel is het niet. In hoogte verstelbaar, kantelbaar en draaibaar~! Dat heeft de Acer niet.

Maar het zijn beide TN-panelen met beperkingen uiteindelijk, maar wel supergeschikt voor gamen/office, omdat ze juist TN panelen zijn.

Als je budget 500 euro is kan je zelfs de 25,5" versie van HM modellen nemen, stukje groter. (2693HM)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 16:56 ]

• ThePrutser
  • Laatst online: 10-12-2025

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Topicstarter
hmmm, ik dacht dat als ik het nodige vooronderzoek gedaan had (en dat heb ik) dat een dergelijk topic wel mocht. Daarnaast is er over de betreffende samsung niks tot heel weinig te vinden in de samsung topic (uberhaupt zijn er geen reviews te vinden op internet). Ik was/ben alleen benieuwd naar de mening van anderen.

Mocht ik de posting richtlijnen toch verkeerd begrepen hebben, mijn excuses en alle begrip voor een slotje. Voor er een slotje op komt mogen er van mij part nog heeeel veel mensen reageren O-)

@stilmoonbathing
Thanx voor je mening/expertise, heb ik wel degelijk wat aan! En zodra je m heb ben ik heel erg benieuwd naar je ervaringen!

Verschil bij de 26" is wel dat daar de 10 000:1 (dynamic contrast) ontbreekt...

[ Voor 10% gewijzigd door ThePrutser op 16-03-2008 17:58 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
Misschien een LG L246WP met een PVA paneel, te koop voor 515 euro in Nederland. Aardig prijsje, maar vergeleken met de concurrentie relatief goedkoop :).

• Z3R0
  • Laatst online: 17:15
Is het niet zo dat al die contrastwaardes en responsetijden marketingtruucs zijn? Ik vind dat er veel te weinig monitoren worden getest met Spyder.
Ben trouwens ook op zoek naar een soortgelijk scherm maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Veel fabrikanten zeggen een 5ms te hebben maar in tests blijkt het 16ms te zijn :(. Het enige scherm wat ik ben tegengekomen dat redelijk snel te noemen is is de LG L245WP, echter heeft dit scerm een MVA paneel en laat zelfs daarmee de TN panelen achter zich.

@ Termi
enig idee wat de geteste responsetijd is van de LG L246WP?

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 12:34

CaDje

Framedrops for life

Z3R0 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:17:
Is het niet zo dat al die contrastwaardes en responsetijden marketingtruucs zijn? Ik vind dat er veel te weinig monitoren worden getest met Spyder.
Ben trouwens ook op zoek naar een soortgelijk scherm maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Veel fabrikanten zeggen een 5ms te hebben maar in tests blijkt het 16ms te zijn :(. Het enige scherm wat ik ben tegengekomen dat redelijk snel te noemen is is de LG L245WP, echter heeft dit scerm een MVA paneel en laat zelfs daarmee de TN panelen achter zich.

@ Termi
enig idee wat de geteste responsetijd is van de LG L246WP?
Ik had ergens gelezen dan de L245WP en L246WP hetzelfde zijn, en natuurlijk niet verwisselen met de L246WH welke gewoon een TN panel heeft.

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48
Gamen op een full hd resolutie ?
Ik weet niet of dat goed gaat, heb uit verschillende benchmarks gezien dat zodra je resolutie hoger als 1280x1024 is dat je performence heel snel daalt.

Natuurlijk is je videokaart wel goed maar de performence daalt wel stevig.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 12:34

CaDje

Framedrops for life

mwa, met een 8800 gtx speel ik momenteel te meeste games op 1680x1050 zonder al te veel problemen.

Maar het klopt wel, als je op 1920x1200 gamed dat je performance dan omlaag kan gaan.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 19:45
kheb zonet men Acer p241w aangesloten op men 8800GTS 512MB en bv met call of duty4 haal ik op 1920x1200 alles op het hoogste een dikke 60FPS dus ik vindt dit speelbaar.

EDIT /

Ik geloof het graag 2ms , echter onder de 16ms is het niet merkbaar met het menselijk oog. De dynamic contrast is niet de 'echte' contrast .

[ Voor 31% gewijzigd door Nicklazzz op 04-04-2008 01:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.