Toon posts:

[XP] SP2 BCcode hardware error

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views

Verwijderd

Topicstarter
dit is m'n tweede post op het GOT forum; in m'n eerste deed ik zo'n beetje alles fout wat er maar fout te doen is [sorry mods]...ik probeer m'n probleem nu wat uitgebreider/duidelijker te omschrijven...

ik zit al heel lang [lees ongeveer 8 maanden] met het probleem dat m'n systeem na een 'serious error' vanzelf herstart & en ik kom er maar niet achter de oorzaak...frustratie alom dus...
ben er na veel forums afschuimen + googelen achter gekomen dat het probleem in de hardware zit - het leek er op dat het lag aan m'n onboard geluidskaart [moederbord is een winfast 6100m2ma]...
ik heb vervolgens een sweex usb sc004 kaartje aangeschaft - fijn ding, maar probleem niet opgelost...
is er misschien iemand die mij hier verder mee kan helpen, want ik ben absoluut geen geavanceerd computer gebruiker, en ik ben een beetje door m'n ideeen heen...

de BCcode is:
BCCode : 10000050 BCP1 : F0B9EAC4 BCP2 : 00000000 BCP3 : BA53EEF7
BCP4 : 00000002 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

hopende dat m'n post zo meer aan de eisen voldoet, wacht ik gewillig op jullie suggesties...thx alvast...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en ga testen. Verder is er ook de Windows Clients - FAQ met veel tips en informatie, ook hoe je automatisch rebooten etc uit moet zetten.

Het is juist leerzaam om zelf aan de slag te gaan, en dingen uit te proberen en op te zoeken. Succes :)

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 16-03-2008 00:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Geef eens complete systeem specs (mede omdat jij zegt dat het een hardware error betreft).

En geef eens precies aan wat er gebeurt als die "serious error" optreedt.

Verwijderd

Topicstarter
heb een amd sempron processor 3200+,
moederboard dus een winfast 6100m2ma met nvidia geforce 6100 grafische kaart
4 harde schijven er in hangen:
-samsung hd501lj
-wd 2000jb
-wd 2500jb
-wd 800bb
een optiarc dvd rw ad-5170a brander
en een sweex sc004 usb externe geluidskaart

'serious error' treed eigenlijk erg random op...toch heb ik het idee dat het het meest voorkomt als ik bijvoorbeeld dvd's aan het recoden ben, tenminste, aan m'n stapel coastertjes te zien dan...maar eigenlijk ook vaak genoeg op ieder willekeurig moment: alles slaat ineens af, zwart beeld, en omdat m'n systeem systeem zo ingesteld staat dat ie na zo'n error opnieuw op moet starten, beginnen we weer opnieuw...is het trouwens raadzaam om die funktie uit te zetten, of maakt dat niets uit?

Verwijderd

Topicstarter
o ja, heb er ook al nieuwe voeding in gehangen want ik dacht dat dat misschien het euvel was...niet dus...
voeding is een cooler master extreme power plus 390w

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nu nog het merk en type geheugen. :)

Heb je al de link die gambieter gaf, Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, gevolgd en het e.e.a. gedaan?

Heb je de laatste drivers van al je hardware?

Heb je al eens een verse installatie gedaan?

Is XP volledig up to date?

Heb je vlak voor dit probleem ontstond iets gewijzigd in het systeem?

offtopic:
Als je de laatste post bent kun je met dit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifje post editten. Nu komt het over als het kicken van je topic binnen 24 uur en dat is niet toegestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 16-03-2008 07:59 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 16 maart 2008 @ 07:56:
Nu nog het merk en type geheugen. :)

Heb je al de link die gambieter gaf, Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, gevolgd en het e.e.a. gedaan?

Heb je de laatste drivers van al je hardware?

Heb je al eens een verse installatie gedaan?

Is XP volledig up to date?

Heb je vlak voor dit probleem ontstond iets gewijzigd in het systeem?

offtopic:
Als je de laatste post bent kun je met dit knopje [afbeelding]je post editten. Nu komt het over als het kicken van je topic binnen 24 uur en dat is niet toegestaan.
klint misschien enigzins suf, maar is er een manier om achter het merk van m'n geheugen te komen zonder mijn kast open te schroeven?
zit iig 1.43 GB DDR2 in, merk is apacer

de hangen en opstarten trouble shooter bracht mij helaas ook niet verder...
alle hardware drivers zijn geupdate...
nieuwe windows installatie nog niet geprobeerd, nee...aan te raden?
XP is up to date...
probleem was er eigenlijk al vanaf het begin...

heb inmiddels HOT CPU tester gerunt & daar kwam 1 error naar boven:
Error:CPU 0: Checksums do not match; Matrix1 = 1.#QNANO, Matrix2 = -1.#INFOO
weet iemand wat dit betekend en of dit van belang is, of zit ik nu helemaal op een dwaalspoor?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:56:
[...]
klint misschien enigzins suf, maar is er een manier om achter het merk van m'n geheugen te komen zonder mijn kast open te schroeven?
zit iig 1.43 GB DDR2 in

de hangen en opstarten trouble shooter bracht mij helaas ook niet verder...
Je dus kunt nooit alle onderdelen getest hebben zonder je kast open te hebben geschroefd. :)

Daar zou ik toch maar eens mee gaan beginnen.

ARME AOW’er

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hardware error > naar Processors, Mobo's & Geheugen toe, dat is een logischer plek.

Je kan het ook even proberen met een Linux LiveCD (Ubuntu bijvoorbeeld), als je daar ook problemen krijgt weet je zeker dat je het in je hardware moet zoeken.
Soms kan het zelfs met een eenvoudige BIOS flash verholpen worden, dat ook al gecontroleerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:27
Ik heb hetzelfde gehad met een samsung drive, die vervangen door een WD en alles was opgelost. raar maar waar.. :/

Heb jij dit probleem toevallig sinds de aanschaf van die 500gb disk?

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:14:
[...]

Je dus kunt nooit alle onderdelen getest hebben zonder je kast open te hebben geschroefd. :)

Daar zou ik toch maar eens mee gaan beginnen.
hehe, had m'n kast wel open hoor, maar inmiddels niet meer....

dat van die samsung schijf is ook iets wat door mijn hoofd is gegaan....ik denk dat ik morgen 's een nieuwe maxtor rakker ga halen, en bekijk of dat 'm oplost...thx voor het meedenken guys & ik laat jullie weten wat het resultaat is!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:05:
Hardware error > naar Processors, Mobo's & Geheugen toe, dat is een logischer plek.

Je kan het ook even proberen met een Linux LiveCD (Ubuntu bijvoorbeeld), als je daar ook problemen krijgt weet je zeker dat je het in je hardware moet zoeken.
Soms kan het zelfs met een eenvoudige BIOS flash verholpen worden, dat ook al gecontroleerd?
heb geen floppy drive....dan kan het niet neem ik aan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

'Tuurlijk wel.
Ben jij voor maar één gat te vangen? :P

[search=BIOS flash van CD]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
en weer een nieuwe BCcode na een crash:
BCCode : 1000000a BCP1 : 9AB3FFE0 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000
BCP4 : 8051194D OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

ben nu data van m'n oude samsung schijf naar m'n nieuwe WD aan 't pompen...haal ik de samsung eruit, doe een bios flash & ik laat jullie zsm het resultaat weten...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hehe, had m'n kast wel open hoor, maar inmiddels niet meer....
Kom op zeg :/

We zijn niet te beroerd om een nieuwkomer een beetje extra te helpen, maar dan moet je wel zelf mee willen denken en werken. Als je een kast een tweede keer openschroeven teveel werk vindt, kunnen wij weinig voor je doen. En als je zegt dat je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen hebt zonder dat je ook maar de kast open hebt gehad erbij vraag ik me af wie je voor de gek wilt houden...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.